Witamy !



Siema

Jesteś nowy na forum? Przywitaj się w tym wątku, opisz swoje auto, napisz jak trafiłeś na forum ...

Moderator: TATAR

Siema

Postprzez kerad24 » 16 lut 2017 07:09:57

Cześć wszystkim! Chciałem się przywitać i przedstawić , od ok 14 dni jestem posiadaczem froty 2.2 dti wersja long z 2000 roku. Trafiłem tu bo szczerze mówiąc jest to pierwszy terenowy samochód jaki posiadam. W samochodzie drzemie duuuży potencjał kto miał możliwość przejechania się taką maszyną ten wie. Sam opel nie jest w idealnym stanie technicznym rdza go podjada i jest pare pierdół które nie dają mi spokoju min. zawieszenie przednie amory właśnie się montują ale i tak trzeba by było podnieść do góry na wieloklinie. Mechanicy którzy właśnie przy nim majstrują od wczoraj nie chcą tego zrobić ponieważ cały ten układ jest lekko skorodowany a belka przy której znajdują się łby drążków wydaje się być spawana właśnie w tych miejscach. Mam do was pytanie czy spotkaliście się z pęknięciem owej belki? Bo może ktoś to tylko wzmocnił zastanawiam się czy samemu tego nie ogarnąć próbować podnieść z tym że boję się że coś urwę. Rady porady mile widzaiawidziane. :thx:
kerad24
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 16 lut 2017 06:54:41
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Siema

Postprzez jrzeuski » 16 lut 2017 08:32:35

Jeśli coś pęknie, to zapieczona śruba od kręcenia drążków a nie belka.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Siema

Postprzez kerad24 » 16 lut 2017 09:35:26

Też tak pomyślałem, ciekawy jestem czy trudno jest przeprowadzić taką operację. Miejsca o których pisałem wyglądają na długo nie dotykane. I ciekawe dlaczego ktoś to tak ustawił bo frota wygląda dziwnie kiedy prześwity między kołami przód a tył tak się różnią.
kerad24
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 16 lut 2017 06:54:41
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Siema

Postprzez jrzeuski » 16 lut 2017 10:02:00

kerad24 napisał(a):Też tak pomyślałem, ciekawy jestem czy trudno jest przeprowadzić taką operację.
Zależy jak długiej rury się użyje :mrgreen: Mnie się udało na tej śrubie połamać klucz 1/2", proponuję od razu podchodzić z 3/4" w garści :roll:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Siema

Postprzez kerad24 » 16 lut 2017 10:25:06

jrzeuski napisał(a):
kerad24 napisał(a):Też tak pomyślałem, ciekawy jestem czy trudno jest przeprowadzić taką operację.
Zależy jak długiej rury się użyje :mrgreen: Mnie się udało na tej śrubie połamać klucz 1/2", proponuję od razu podchodzić z 3/4" w garści :roll:


A powiedz mi niezbędny jest kanał? Czy wystarczy wylewarować?
kerad24
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 16 lut 2017 06:54:41
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Siema

Postprzez RudeBoy » 16 lut 2017 10:36:08

Pęknięcia belki w okolicy mocowania drążków zdarzają się.
Mogą powstać na wskutek przeciągnięcia śrub regulacyjnych drążków albo intensywnej eksploatacji auta jak było w moim przypadku :)
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Siema

Postprzez jrzeuski » 16 lut 2017 10:49:57

kerad24 napisał(a):A powiedz mi niezbędny jest kanał? Czy wystarczy wylewarować?
Kanał nie jest niezbędny, ale przy podejściu od dołu jest dużo większy zakres ruchu przy kręceniu, czyli mniej przekładania klucza na śrubie. Śruba prawie na pewno jest zapieczona, więc najlepiej wzruszyć ją najpierw kluczem udarowym w kierunku odkręcanie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Siema

Postprzez kerad24 » 16 lut 2017 13:14:05

Ok więc już mniejwięcej wiem na co się szykować
kerad24
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 16 lut 2017 06:54:41
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Siema

Postprzez SKODA76 » 16 lut 2017 13:36:52

:hi:
SKODA76
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1930
Obrazki: 0
Dołączył(a): 23 gru 2008 14:44:33
Lokalizacja: LUBELSKIE
Pochwały: 2
Województwo: Lubelskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd


Powrót do Start



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości