Witamy !



[B] załączanie napędu 4WD

[B] załączanie napędu 4WD

Postprzez maju » 28 wrz 2007 23:49:26

szybkie pytanko.
Do załączenia napedu jest druga dzwignia biegów: naped na dwa, na cztery i cztery z reduktorem. To załącza przedni wał a sprzegiełka kół to automat albo i nie.
Do czego więc jest przycisk w wersji B po prawej stronie kierownicy z narysowanym obrazkiem napedu 4WD?
Coś tam pneumatycznego ale co dokładnie?
Avatar użytkownika
maju
Admin
Admin
 
Posty: 599
Obrazki: 0
Dołączył(a): 20 wrz 2007 09:38:57
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Postprzez KOBZI » 29 wrz 2007 06:53:35

przedni napęd dołącza się siłownikiem pneumatycznym - rozwiązanie z hondy no i wersja B nie ma przez to sprzęgiełek
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez brum » 29 wrz 2007 10:36:22

A wiązku z tym nie ma co strzelać.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez KOBZI » 29 wrz 2007 11:20:42

chyba że kupimy sobie shotguna :D
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez dljm » 29 wrz 2007 11:48:14

we frotce A napęd włacza się wajchą i sprzęgiełkami
we frotce B wajcha służy do właczenia reduktora natomiast napedy wlacza sie przyciskiem (mozna zmieniać 2H/4H do predkosci 90 km/h)
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez maju » 29 wrz 2007 16:21:11

dljm napisał(a):we frotce A napęd włacza się wajchą i sprzęgiełkami
we frotce B wajcha służy do właczenia reduktora natomiast napedy wlacza sie przyciskiem (mozna zmieniać 2H/4H do predkosci 90 km/h)


Podsumowujac:
W A wajcha włącza wały pomiedzy skrzynią biegów a kołami, a sprzęgiełka dołączaja koła do wałków - czyli napęd jest rozłączany w dwóch miejscach, aby wał stał przy 2WD
Wajcha ma połozenia 2H, 4H i 4L


W B pneumatyka zastępuje sprzęgiełka, a co zastępuje włączenie wału dzwignią? Czy pneumatyka załącza z dwóch stron (sprzęgło + przy skrzyni)?
To druga wajcha biegów jakie ma połżenia? H i L ?
L moze być w postaci 2L lub 4L w zależności jak jest pneumatyczny guzik?
Tak samo H?
Avatar użytkownika
maju
Admin
Admin
 
Posty: 599
Obrazki: 0
Dołączył(a): 20 wrz 2007 09:38:57
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Postprzez dljm » 30 wrz 2007 08:57:50

W B po nacisnięciu guzika pnełmatyka zastępuję zarówno sprzegiełka jak i wajchę (tzn. zapina koła i w skrzyni rozdzielczej wał przedni)
jak juz wspomniałem mozna tym sie bawić dowoli do predkosci 90 km/h (powyżej komputer nie pozwoli na zmianę napędów)
wajcha natomiast ma dwa polozenia High i 4L
ale mozna ja przełożyć tylko na postoju i tylko wtedy kiedy mamy zapiety przód
jezeli przód jest nie zapięty wajchy sie nie da przełączyć
w przypadku kiedy zapieta jest wajcha na 4L komputer nie pozwoli wyłączyć napedu przedniej osi pomimo wycisnięcia przycisku (kontrolka bedzie migała, ale napęd będzie zapiety)
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez maju » 30 wrz 2007 10:24:50

Dzięki za pełną odpowiedź.
Teraz wszystko jasne.

Niepokoi mnie tylko tyle elektroniki w tym wszystkim... ma się co sypać.
Avatar użytkownika
maju
Admin
Admin
 
Posty: 599
Obrazki: 0
Dołączył(a): 20 wrz 2007 09:38:57
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Postprzez dljm » 30 wrz 2007 10:52:57

no jeżeli masz zamiar topić auto, to lepiej kupić A (wszystko mechanika - zawsze bedzie działac w takich warunkach)
natomiast przy eksploatacji mniej off-roadwej system zastosowany w B jest mniej zawodny (nie ma sprzegiełek które lubią sie sypać, tylko na sztywno półosie są zapinane - więc zeby to urwać trzeba by ukrecić półosie)
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez mirokez » 30 wrz 2007 11:19:53

to jak to jest w B nie ma wcale sprzegielek? a ja myslalem ze sa tak samo jak w A
mirokez
 

Postprzez brum » 30 wrz 2007 11:22:19

w B niema sprzęgiełek jest pneumatyczne załączanie które wypycha całe połosie w piasty.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez mirokez » 30 wrz 2007 11:25:09

aha w ten sposob, no jak by nie bylo czlowiek uczy sie przez cale zycie
mirokez
 

Re: załączanie napędu 4WD

Postprzez Stan65 » 12 lut 2009 20:01:27

mam od tygodnia :!: frotkę 2,4b 1994r i ta mała dziwignia ma tylko dwa położenia do przodu i do tyłu w jednym zapala się kontrolka gdzie znaleść tyle polożeń o których piszcie 2H, 4H i 4L :?: :?: i jak poznac czy mam automatyczne sprzęgiełka :?: :?:
Stan65
 

Re: załączanie napędu 4WD

Postprzez oposs » 12 lut 2009 22:26:07

Stan65 napisał(a):gdzie znaleść tyle polożeń o których piszcie 2H, 4H i 4L

Powinno byc rozrysowane na galce, przy 4H/4L pali sie pomaranczowa kontrolka
Stan65 napisał(a):jak poznac czy mam automatyczne sprzęgiełka

Pisze na nich auto lock hub no i nie ma zadnego przelacznika
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: załączanie napędu 4WD

Postprzez sledz » 12 lut 2009 23:03:00

Zrob tak małą dżwignie przesuń do przodu ,do siebie i do tyłu ,powinien się załączyć reduktor.
sledz
 

Re: załączanie napędu 4WD

Postprzez Stan65 » 14 lut 2009 08:13:35

dzięki panowie za szybką odpowiedź :lol:
problem w tym iż mam wykonany drobny tuning (nie mój) i mam zmienione galki i kierownice (wszystko w drewnie) więc żadnych opisów nie mam . Napęd się uruchamia ,zapala się kontrolka i faktycznie mam napęd na 4 kola tylko nie wiem kiedy jest 2h,4h lub 4l mała dziwignia chodzi do przodu i do tyłu więc logicznie myśląc to sa dwa położenia a kiedy jest to trzecie?????
co do sprzegielek to nic na nich nie pisze :!:
i jeszcze jedno choć nie w tym temacie ale przy okazji po czym poznać czy olej do most mam dać z tym dodatkiem czy nie (brak kontaktu z poprzednim właścicielem)
proszę o pomoc i dokładne opisy gdyż jest to moje pierwsze auto tego typu i nie zbyt się orientuję co i jak a i brak dokladnej instrukcji po polsku bo ta salonowa to takie ogólniki :roll:
Stan65
 

Re: załączanie napędu 4WD

Postprzez brum » 14 lut 2009 10:35:05

Jeśli chcesz reduktor załączyć to daj najpierw na 4H czyli do przodu i póżniej w lewo i do tyłu na 4L ściągnij sobie instrukcje ze strony tam jest pokazane.

Jeśłi nie masz żadnych "przełączników" pray kole to masz automaty, a o LSD poczytaj to będziesz wiedział jak sprawdzić i jaki olej.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: załączanie napędu 4WD

Postprzez Stan65 » 14 lut 2009 14:36:13

wielkie dzięki za jesny opis znalazłem i wszystko ok :lol: ja próbowalem przesunąc w bok w położeniu 2h a to trzeba 4h :oops:
Stan65
 

Re: załączanie napędu 4WD

Postprzez michal 2,8tdi » 15 lut 2009 15:58:46

chłopkaki jestem tu nowy ;D WitaM ;D mam taki problem co sie dzieje w przednich kołach gdy włacze napendy na 4X4 to słychać w przednich kołach takie trzaski i chrupnięcia...co sie dzieje moze wie ktoś i jak to naprawić?? :(
michal 2,8tdi
 

Re: załączanie napędu 4WD

Postprzez brum » 15 lut 2009 16:11:09

Sprzęgiełka strzelają, rozebrać przeczyscic i złożyć tylko nie dawać do nich smaru wogóle jedynie delikatnie na sprężyne.
Ogólnie ma być tam czysto i bez smaru.

Na forum już było o tym, przeczytaj sobie :wink:
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Następna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron