Witamy !



X22XE zamiana an X20xev

X22XE zamiana an X20xev

Postprzez Solo » 24 sty 2016 09:59:23

A więc tak w 2.2 który i tak (krwawił) z wszystkich stron po osiągnięciu szalonej prędkości 105km coś się urwało w silniku zawór luk coś z panewka bo tłucze się nie miłosiernie i zaczeło na wolny migać ciśnienie oleju :mlotek: decyzja padła wymiana. Serce mówi 3.0 ale .. niestety jestem tylko w domu na krótkie weekendy i trwało by to pewnie z 2 lata .Kupiłem we Francji X20XEV kompletny z vectry przebieg 150tys dobra kasa wyglada też nieżle .Problem pewnie będzie stanowić:
1-prawdopodobnie bedą pod misą wałki wyważające i miska frotki nie najdzie (2.2 z sintry ma to samo dużo kombinacj z zamianą pompy rozbieranie rozrządu podmiana stopek pod wał itp..) nie wiem jak to ogarne
2-wiązka jest dośc chamsko ucięta
3-czy ten motor używa przepływki ?
4-Brum pisze że komputer nie musze wymieniać ? inni piszą że nie będzie to działać sam już zgupłem :baran:
Operacje mam nadzieje zaczynam za tydzień postaram się wszystko opisać bo tematów o tym swapie dużo a konkretów zero
Solo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 maja 2015 19:12:56
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: X22XE zamiana an X20xev

Postprzez brum » 24 sty 2016 10:35:25

1. Wałki wywal razem z ich mocowaniem (taki kwadrat) wtedy założysz smok i miskę z Frontery. Możliwe że będą mniejsze śruby w tym 2.0.
Tylko jak wywalisz wałki to wkręcić śruby w blok tam gdzie było przykrecone mocowanie wałków bo bez tego silnik się zatrze.
3. Potrzebuje
4. Można uruchomić na tym z 2.2 lub na tym z 20xev. Ale to zależy od umiejętności :P
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: X22XE zamiana an X20xev

Postprzez Solo » 24 sty 2016 13:52:11

Ok troche mnie pocieszyłeś za tydz odkręce skrzynie z tego 2.0 zobaczymy jak to wygląda zamach itp.
Solo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 maja 2015 19:12:56
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: X22XE zamiana an X20xev

Postprzez brum » 24 sty 2016 13:58:44

Zamach zostaw. Docisk może być z xev lub Froty, tarcza musi być z Froty.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: X22XE zamiana an X20xev

Postprzez Solo » 13 lut 2016 08:02:56

Mam chwilke czasu opisze postępy.
Tak jak pisałem silnik kupiłem cały kompletny z osprzętem i taki miał wejść niestety w xev kompresor klimy jest za nisko z prawej strony i skończyło sie przezuceniem całego starego osprzętu a najbardziej zależało mi na tym kompresorze no ale peszek.
Następnie należy z 2.2 przekręcić:
1.(moduł)? wyjście na chłodniczke oleju znajduje się pod filtrem oleju jedna śrubka w środku i gotowe
2.czujnik oleju ten w xev jest wprowadzony pod filtrem oleju i przeszkadza przekręciłem z 2.2 który wchodzi w blok
3.koło zamachowe jednak nie pasuje do tarczy z froty ma złą średnice w środku tarcza nie wejdzie tak że kolejna robota plus tego że wymienie odrazu uszczelniacz wału
4.chłodzenie i tu będzie ciekawie bo zawszelka cene staram sie pozostawić kolektor dolotowy plus osprzęt z xev jest on większy i nie zmieści się wąż żeby szedł jak w orginale pod kolektorem i do góry ale tu jeszcze pomyśle
5.kolektor wylotowy jednak wymieniam na ten z 2.2 bo w xev nie ma dziur na tą dziwną rurke co idzie do jakiejś pompki nastepnie do filtra ale po co to jakiś egr ? bądz co bądz podepne jak było
Dziś mam w końcu wolna sobotę biorę się za mise i te wałki zobaczymy........
Solo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 maja 2015 19:12:56
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: X22XE zamiana an X20xev

Postprzez brum » 13 lut 2016 10:59:11

Ja piernicze a napisałem że zamach pasuje :P Jak byś miał we Frocie 2.0 to by pasował. Popieprzyło mi się :P
Z 2.2 faktycznie nie podejdzie bo jest 240mm a z 2.0 215mm.

Tą pompkę możesz zaślepić lub nawet wywalić. To jest pompa powietrza która się włącza tylko jak silnik zimny po nocy. Jak ją wywalisz to trzeba tylko zewrzeć dwa kable żeby nie było błędu.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: X22XE zamiana an X20xev

Postprzez Solo » 13 lut 2016 20:25:12

A więc tak zamach przełożony plus nowy simering .Wałki wywarzające usunięte-teraz tak podstawa(możliwe że żle to nazywam) pod panewki wychodzi że 2 i 3 została podmieniona z 2.2 a same panewki zostały z xev te z 2.2 były tragiczne . Mam nadzieje że będzie to działać wyglądaja (podstawy) na takie same a te z 2.2 nie maja wejścia na olej od strony wałków wywarzających i nie musze gwintować otworów w celu ich zaślepienia . Ciekawe dlaczego tak zrobili ? . Smok no tak inne są mocowania w 2.2 okrągłe wejście w xev prostokątne w dodatku tam pod kątem tu płaskie ale zostawie w robocie na warsztacie żeby jakoś przespawali końcówki problem będzie stanowić średnica rurki tu większa tam mniejsza mam nadzieje że dadzą rade :thx: .
Próba podmiany kolektora --niestety 3 śruby ukręciły się i zostały w bloku :mlotek: ciekawe że wszystkie od strony termostatu w 2.2 też były tam jakieś dziwnie wielkie śruby czyli kolejna wada produkcyjna opla ehh.
Alternator ledwo upchałem kolektor dolotowy dużo jest większy (foty w najbliższym czasie) i teraz pasek z 2.2 jest za duży a z xev za mały zaś wydatek na optymalny rozmiar :niewiem:
Kolejny problem będzie stanowic układ zapłonowy strasznie wystaje z tyłu chyba będzie blokować się o grodzie w momencie wkładania silnika a przez rozmiary kolektora nie ma go gdzie może zrobię dziure w grodzi .....
Solo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 maja 2015 19:12:56
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: X22XE zamiana an X20xev

Postprzez brum » 13 lut 2016 21:23:01

Trzeba było wsadzić goły słupek...
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: X22XE zamiana an X20xev

Postprzez Solo » 26 lut 2016 17:02:19

Pytanko gdzie można kupić nowe poduszki pod silnik lub jakie są pasujące zamienniki np. czy z tds bedą pasować ?
Solo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 maja 2015 19:12:56
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: X22XE zamiana an X20xev

Postprzez madcar » 26 lut 2016 19:57:36

nowe chyba tylko w "TED-GUM", ale ciężko z dostępnością (robią jak zbierze się odpowiednia ilość), ost widziałem w sklepie na "rajdy4x4.pl", ale też mieli napisane że dostępność na "telefon".
Ford Ranger Raptor
Avatar użytkownika
madcar
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 260
Dołączył(a): 10 gru 2011 03:04:50
Lokalizacja: Toruń i okolice
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: X22XE zamiana an X20xev

Postprzez Solo » 28 lut 2016 12:18:35

Ok dzieki na rajdy4x4 są ceny coś 168 prawa i 194 lewa poszukam jeszcze może coś tańszego :glaszcze:

-- 06 mar 2016 08:10:30 --

Poduchy mam wyszły coś po 93 i 94 netto generalnie wszystko już jest gotowe silnik złożony smok przespawany w przyszłą sobotę wkładam go :beer: czy odpali to inna kwestia ...
Mam jeszcze pytanko.:
w kolektorze dolotowym tym od vectry (a taki zostaje) są na dole w środku klapki sterowne z boku kolektora chyba podciśnieniem .wiadomo że nie mam gdzie tego podpiąć i czy te klapki mają być otwarte czy zamknięte ?

-- 27 mar 2016 21:42:43 --

Silnik z odpalił :rox: tylko na chwilke ale pali leje mi sie woda gdzieś z tyłu silnika (Rzeżba wody ) ale chyba coś nie podpięte bo leje za mocno trudny dostęp jutro sprawdze.
mam coś problem z wklejeniem zdjęć ale to opanuje
nie wiem czemu ciśnienie oleju po przekręceniu stacyjki pokazuje max i po odpaleniu to samo ? czujnik przełożony z 2.2 podpięty wtyczką i kabelkiem na wpinke
Solo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 maja 2015 19:12:56
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: X22XE zamiana an X20xev

Postprzez brum » 27 mar 2016 20:56:46

Brak połączenia czujnika ze wskaźnikiem. Uszkodzony kabel.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: X22XE zamiana an X20xev

Postprzez Solo » 27 mar 2016 21:05:00

Oj to nie dobrze musze sprawdzic kable dzięki.

-- 03 kwi 2016 22:32:02 --

Ok frota dziś zrobiła pierwsze 22km jeżdzi zostało trochę kosmetyki .
x20xev pasuje idealnie za x22xe ale praktycznie goły słupek
generalnie może zostać kolektor dolotowy ale z wodą bedzie problem ( nie żeby nie do zrobienia) ja założyłem z 2,2 listwe wtrysku (może sie to inaczej nazywa) z 2.0 z moją było już kiepsko
osprzęt z vectry z klimą nie pasuje cały mam z 2.2 smok do przespawania ( zabawa z tą poje..... misą jest przej...) nie da się wyciągnąć i włożyć silnika z misą
tył silnika nie zmieścił się brakło dokładnie 0.5 cm :baran: należy przełożyć z 2.2
silnik chodzi na kompie z 2,2 idealnie
moc dupy nie urywa ale nie ma tragedi
nie wiem tylko dlaczego pokazuje mi za wysokie obroty tak 1.5 tys za wysoko jak przycisne to kończy się skala i wskazówka wiesza się na ramce licznika ???

-- 17 kwi 2016 21:20:39 --

Problem z obrotami rozwiązany cewka z vectry została zamieniona na starą z x22xe i po problemie.
Solo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 maja 2015 19:12:56
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998


Powrót do Inne (swap)



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron