Witam
Przeczytałem już inne tematy o nie odpalaniu tego silnika ale mój wygląda nieco inaczej. Mam silnik w raczej słabym stanie. Dymi i bierze olej. Auto to 1993 więc C20NE jednak słupek był zmieniany i słupek to jest SE. Na początku dobrze odpalal tzn. nie od strzała, trzeba było kręcić z 1.5s i odpalał. Pewnego dnia miał spory problem z odpaleniem. Musiałem podłączyć kable bo po 10min nadal nic. Oglądałem świece, mokre od benzyny myślałem że je zalewa więc je suszyłem i wkrecałem spowrotem jednak bez efektu. Nawet nie próbował zagadać. Zajrzałem do kopułki i stwierdziłem agonię, kabel WN przy cewce też nie wyglądał dobrze więc wymieniłem palec, kopułkę, kable i świece. Próba odpalenia i nic. Po pół godziny spróbowałem znów i odpalił. Następne parę dni odpalał bez większych problemów, czasem nawet z pół obrotu. Aż do soboty. Nie przewidywałem żadnych kłopotów a on nie odpalał. Iskra jest na cewce, Iskra jest na każdej wykręconej i położonej na pokrywie zaworów świecy. Paliwo jest bo świece po nieudanych próbach są mokre i pachnące benzyna. Próby odpalania na gazie bez skutku. Przepływka nie jest zacięta. Silniczek krokowy nie jest zacięty. Kompresja chyba jest bo różnica na rozruszniku bez świec jest zauważalna. Niestety cztery godziny prób na kablach na nic się zdały. Nawet nie próbuje zachechłać. Na pozór jest przedstawiony rozrząd o ząbek ma górze. Rozrząd jest ustawiony na znaki poprawnie, na dole znak przy misce na górze znak na obudowie rozrządu. Jednak jeśli dół ustawiać by na śrubokręt to znak wypada gdzie indziej. Tak po remoncie głowicy ustawiłem sobie pierwszy tłok w gmp i silnik pracował normalnie po złożeniu. Sprawdziłem rozrząd i znaki się nie zgadzały więc przedstawiłem go tak jak znaki i praca silnika się nie zmieniła. Teraz jak sprawdzam rozrząd i wałek ustawię na znak to dół się nie zgadza. Dół nie jest w gmp na srubokręcie chociaż znak na zębatce na to wskazuje. Ale rozrząd przedstawiony o ząbek chyba nie zablokuje odpalania całkowicie? Nie wiem o co chodzi. Nawet nie próbuje odpalić chociaż Iskra i paliwo jest.
-- 01 sie 2016 07:23:35 --
Silnik jeśli już pracował to bardzo marnie wkrecał się z obrotów jałowych. Słaba reakcja na gaz. Powyżej 2tyś. ok. W diagnostyce wyskakuje tylko błąd 31.
-- 01 sie 2016 08:54:43 --
Jeśli pierwszy tłok ustawiłem w gmp pod palcem kiedy jeszcze nie było głowicy to znak na dole wypadał tak:
