Witamy !



ORINGI POMPY

[ALL]Teoria o pompach VP30 i VP44

Postprzez tomek_89 » 27 lut 2014 21:45:10

Witam. Nie wiem czy to już było ale znalazłem trochę informacji o pompach w naszych autkach (i nie tylko o pompach :o )

http://pl.scribd.com/doc/46481811/5/Bud ... pompy-VP44


Pochwały przyznane za posta: 2
Gdzie kończy się asfalt, tam zaczyna się prawdziwa jazda.
tomek_89
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 235
Dołączył(a): 22 kwi 2013 20:22:18
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 4
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

ORINGI POMPY

Postprzez CICHY BRUS » 29 cze 2015 19:10:08

Witam.

Auto me stoi od pewnego czasu, dokładnie 2 tygodnie.
Czasu nie było, temat chce zbadac samodzielnie i zrobić powolutku co trzeba.

Ogólnie zapowietrzał sie co raz to bardziej az pewnego ranka po nocy nie udało się już go skłonic do pracy.

Przede wszystkim na dzień dobry filtr paliwa i jego uszczelnienia.

Ale tez przeczytałem gdzieś, że w takich przypadkach należy wymienic komplet uszczelnień, przewodów oraz zaworka powrotnego przy pompie.

Czy ktoś wiec coś wiecej, ile sztuk tego i co dokładnie łącznie z opisem pompy??

Która pompa w końcu jeździ w moim 2.2 dti z 99 roku ?

Jak przywaliłem temat który już gdzieś jest to mi wskażcie link czy coś żeby oczywiście nie powtarzać niczego w innym miejscu.

I niech mod nie kasuje za szybko mi tego posta zanim nie zorientuję się bądź też nie odnajdę wskazówki jak ktoś mi podlinkuje temat z info.
CICHY BRUS
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 02 sty 2014 00:26:04
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: ORINGI POMPY

Postprzez ali » 29 cze 2015 19:34:04

masz pompę vp44 psg5, co do reszty pytań. Nikt z nas tego Ci nie powie bo nikt sam pompy nie robił jako że to jest dosyć złożona naprawa.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: ORINGI POMPY

Postprzez RudeBoy » 29 cze 2015 20:55:28

Jedyne co na aucie możesz zrobić to wymian oringa pod jedną śrubą i wymiana zaworu dławiącego. W tej pompie nie ma żadnego zaworu zwrotnego!

Oring jest tutaj

Obrazek

Ale i tak obstawiam, że obie te czynności nie przyniosą poprawy.

Nic nie napisałeś czy robiłeś:
- uszczelniacze trawersów wtryskiwaczy,
- przelewy wymienione,
- filtr paliwa prawidłowo złożony?

Jak odpalisz auto to na kompa i sprawdzić czy zawór dawki i przestawiasz kąta wtrysku pracują prawidłowo.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: ORINGI POMPY

Postprzez jrzeuski » 29 cze 2015 21:13:58

RudeBoy napisał(a):- uszczelniacze trawersów wtryskiwaczy,
- przelewy wymienione,
A tak w kwestii formalnej to czemu pompy PSG są na to wrażliwe? :niewiem: U mnie jak remontowałem silnik, to po złożeniu źle nałożyłem trawersy i ciekły. Poza tym, że paliwo lało się po silniku, to pracował normalnie. A co dziwniejsze jeden wtrysk był niedokręcony i z niego też się lało a silnik chodził równo jak gdyby nigdy nic. A ja leżałem pod autem dumając skąd mi się leje i myślałem, że to uszczelniacz wału. Dopiero później odkryłem, że to z wtrysku, ale to dopiero jak już silnik mi umyło :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: ORINGI POMPY

Postprzez ali » 29 cze 2015 21:22:19

jrzeuski napisał(a):
RudeBoy napisał(a):- uszczelniacze trawersów wtryskiwaczy,
- przelewy wymienione,
A tak w kwestii formalnej to czemu pompy PSG są na to wrażliwe? :niewiem: U mnie jak remontowałem silnik, to po złożeniu źle nałożyłem trawersy i ciekły. Poza tym, że paliwo lało się po silniku, to pracował normalnie. A co dziwniejsze jeden wtrysk był niedokręcony i z niego też się lało a silnik chodził równo jak gdyby nigdy nic. A ja leżałem pod autem dumając skąd mi się leje i myślałem, że to uszczelniacz wału. Dopiero później odkryłem, że to z wtrysku, ale to dopiero jak już silnik mi umyło :D


Bo nie masz takiej konstrukcji jak dti, masz po prostu przelewy ;)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: ORINGI POMPY

Postprzez jrzeuski » 29 cze 2015 21:25:12

A w DTI przelewy wracają do pompy zamiast do baku? :niewiem:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: ORINGI POMPY

Postprzez ali » 29 cze 2015 21:26:44

jrzeuski napisał(a):A w DTI przelewy wracają do pompy zamiast do baku? :niewiem:


wiele by tlumaczyć, najprościej, Dti nie ma przelewów
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: ORINGI POMPY

Postprzez RudeBoy » 29 cze 2015 21:31:38

Nie no ma przelewy a raczej nadmiary jak to nazywa opel.
I niestety są wpięte na zasilanie sic! pompy.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: ORINGI POMPY

Postprzez bart322 » 29 cze 2015 21:34:38

A jakby te "nadmiary" puscic do baku, a krociec w pompie zaslepic?
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: ORINGI POMPY

Postprzez ali » 29 cze 2015 21:36:52

najpierw zobaczcie czy aby na pewno macie na zasilaniu :P
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: ORINGI POMPY

Postprzez RudeBoy » 29 cze 2015 22:01:38

ali napisał(a):najpierw zobaczcie czy aby na pewno macie na zasilaniu :P


No a gdzie niby?
Jakby były wpięte w powrót na pompie to by pompa pchała w nie paliwo. Na powrocie pompy jest spore cisnienie.
Tak jak Bartek pisze. Jedyna opcja to puścić je prosto do baku. Albo buteleczka pod maską i do niej. Po 100km będziesz miał może szklankę ropy w niej.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: ORINGI POMPY

Postprzez ali » 29 cze 2015 22:03:43

RudeBoy napisał(a):
ali napisał(a):najpierw zobaczcie czy aby na pewno macie na zasilaniu :P


No a gdzie niby?
Jakby były wpięte w powrót na pompie to by pompa pchała w nie paliwo. Na powrocie pompy jest spore cisnienie.
Tak jak Bartek pisze. Jedyna opcja to puścić je prosto do baku. Albo buteleczka pod maską i do niej. Po 100km będziesz miał może szklankę ropy w niej.

Skoro tak uważacie to niech wam będzie :P
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: ORINGI POMPY

Postprzez RudeBoy » 29 cze 2015 22:05:39

Te weź wsadź łeb pod maskę i zobaczysz gdzie są wpięte :)
...niestety.

-- 29 cze 2015 22:06:54 --

Albo odpal auto i w czasie pracy zdejmij wężyk przelewów z pompy i zamelduj po ilu sekundach auto zgaśnie.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: ORINGI POMPY

Postprzez ali » 29 cze 2015 22:10:34

RudeBoy napisał(a):Te weź wsadź łeb pod maskę i zobaczysz gdzie są wpięte :)
...niestety.

-- 29 cze 2015 22:06:54 --

Albo odpal auto i w czasie pracy zdejmij wężyk przelewów z pompy i zamelduj po ilu sekundach auto zgaśnie.


Wiesz, jako jedyny z Was budowałem układ zasilania od zera........napatrzyłem się na te króćce aż mnie mdliło i nie powiem ile uji puściłem przez te internetowe mity.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: ORINGI POMPY

Postprzez jrzeuski » 29 cze 2015 22:15:54

To u mnie jest zdecydowanie prościej: powrót z trawersów jest wpięty w trójnik na wyjściu z pompy a stamtąd przelew z pompy i wtrysków wraca do baku.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: ORINGI POMPY

Postprzez RudeBoy » 29 cze 2015 22:25:14

ali napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Te weź wsadź łeb pod maskę i zobaczysz gdzie są wpięte :)
...niestety.

-- 29 cze 2015 22:06:54 --

Albo odpal auto i w czasie pracy zdejmij wężyk przelewów z pompy i zamelduj po ilu sekundach auto zgaśnie.


Wiesz, jako jedyny z Was budowałem układ zasilania od zera........napatrzyłem się na te króćce aż mnie mdliło i nie powiem ile uji puściłem przez te internetowe mity.


Twierdzisz, że to mit? Ciekawe...
No to może miałeś coś pomotane wcześniej...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: ORINGI POMPY

Postprzez ali » 29 cze 2015 22:31:21

Nic nie twierdzę, ale już wyrosłem z szukania porad po necie ;)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: ORINGI POMPY

Postprzez RudeBoy » 29 cze 2015 22:33:07

Proszę bardzo. Obrazeczek.
http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/50/37/51/46/5037514682

Czyli co? Jak komuś dobrze radzę to źle robię?
Bo nie wiem o co Ci chodzi.
Ale i tak zgadzam się z tobą, że w necie jest tyle bzdur o VP44 i o DTI że szkoda gadać.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: ORINGI POMPY

Postprzez ali » 29 cze 2015 22:39:14

a co to za jakaś zmota na tej focie ? ten przewód od dołu ?
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Następna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości