Witamy !



[2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez jrzeuski » 22 kwi 2015 11:46:19

Inny silnik :arrow: inny dzwon skrzyni :arrow: inne długości obu wałów. Różnice są niewielkie, ale Brum dobrze radzi. Robisz swap silnika, to dopiero wierzchołek góry lodowej problemów do rozwiązania :glaszcze: 2.8/3.1 ISUZU z 2.5 VM wspólne ma jedynie to, że pracuje na takim samym paliwie. Oczywiście musisz mieć silnik z całym osprzętem, bo z 2.5 nie będzie pasowało kompletnie nic. Sporo czasu, pieniędzy i roboty sobie oszczędzisz jak z silnikiem weźmiesz kompletny dolot (od puszki filtra), wydech (bez ostatniej sekcji) i skrzynię biegów z wałami. Dlatego najlepiej sprzedać na złom to, co jest i kupić całą Frotę 2.8.

PS. Moja oferta na tuleje z tłokami oraz głowice dalej aktualna. Całego bloku niestety nie mam, bo ten ze Scorpio okazał się inny i dlatego wszystkie bebechy przełożyłem do swojego.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez Jake » 22 kwi 2015 16:08:55

Nie usmiecha mi sie oddac za 1000zł na złom auta za które 3 miesiace temu zapłaciłem 8000zł zrobiłem przednie zawieszenie, hamulce, wymienilem fotele, wypralem tapicerke. Poza tym poza wykwitami na progach buda zdrowa, rama zdrowa, auto w niezłym stanie, pelna opcja wyposazenia (bez skóry na fotelach), niespecjalnie jest sie do czego w nim przyczepic, tylko ten motor. W kazdym razie zlomowanie aboslutnie odpada, jako zupelnie nieopłacalne i bezsensowne.
Wiesz, to nie ja bede robić sobie swap, tylko bedzie mi to robił Diabeł z Wedkarzem z Laskowa. Ostatnie u siebie wrzucał V6 z Omegi i dał rade wszystko ogarnac, auto jezdzi aż miło, mam nadzieje ze i u mnie dadzą rade wszystko ogarnąć.
Wiem, ze swap to nie taka prosta spawa, tak jak pisalem, rozwazam albo kupic CAŁĄ frotke 2,8 na dawce, albo 3.1 z absolutnie całym osprzetem i skrzynka, wyjety prawie w calosci z Montereya. Zadzownie jeszcze dzis, dopytam o tego sporta 2.8 i niech diabeł zdecyduje co jest lepszym pomyslem i łatwiejszym do wsadzenia.

jrzeuski, ja nie upieram sie przy zadnym rozwiazaniu, ja chce na czerwiec miec sprawne, jezdzace auto. Wole tez wykosztowac sie teraz i miec jako tako gwarancje, ze pojezdze tym jakis czas. Nastawilem sie na SWAP, bo moj motor zdaniem diabła jest nieoplacaly w remoncie, poza tym to jednostka na tyle nieudana, ze nie oplaca sie w nia inwestowac, a kupic drugi 2.5 w takim samym stanie, ktory znowu popracuje mi kilka miesiecy to sie mija z celem. Z tego co wiem u mnie, diabeł mówił, ze do dupy sa wszystkie tuleje i wszystkie głowice. Nie wiem jak tłoki, pierscienie, panewki, bo dołu nie rozbierał.
Ostatnio edytowano 22 kwi 2015 21:30:22 przez Jake, łącznie edytowano 1 raz
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez jrzeuski » 22 kwi 2015 16:28:04

Swap na V6 Opla to przetrenowane rozwiązanie. Nie wiem cos tak sie uparł na tego diesla. V6 z LPG bedzie mial wiecej mocy i tańsza eksploatację. A pogadac moge, rozebralem ten silnik caly i zlozylem z powrotem. Jeszcze nie wiem czy dziala, bo leży na podlodze w garażu. Caly drugi w czesciach tez. Jak mi nie ruszy, to moge oba oddac na czesci w cenie złomu i niech ktos inny sie z tym uzera a ja sobie wstawie V6 :P Jak ja kupiłem TDS to po roku pekl pierścień i robilem remont. Wyszlo 5 tys. a za Frote dalem 14. Dzis bym zrobil inaczej, bo ceny Frot duzo nizsze, czesci wiem gdzie dostac i za robocizne bym nie płacił.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez Jake » 22 kwi 2015 16:40:02

LPG jest zupełnie poza kategoria. Nie nawidze LPG i nigdy nie załoze LPG do samochodu.
Sympatyzuje z dieslem, nie ukrywam, ze podoba mi sie praca i zachowanie takiego silnika, specjalnie szukalem sobie Froty z dieslem, oglądałem dwie i jedna odrzucilem wlasnie ze wzgledu na benzynowy motor. Jak widac, zle wybralem :dupa: , bo moj sie skonczyl, zanim sie dobrze zaczal, ale to wiem juz po fakcie.
Nie mam nic przeciwko benzynowym motorom, jestem w stanie sie z nim pogodzic. Tylko diesel we Frocie pali 8-10litrów. Benzyna chłonie 12-16litrów. Nie mam na tyle szerokiego portfela, a jak juz mowilem zadnego gazu.
Ostatnio edytowano 22 kwi 2015 21:41:31 przez Jake, łącznie edytowano 2 razy
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez brum » 22 kwi 2015 16:41:50

A niby w czym przeszkadza lpg?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez Jake » 22 kwi 2015 21:38:37

Dyskusje o wyzszosc benzyny nad dieslem albo gazu nad benzyna to jak dyskusja o wyzszosci pomidora nad ogórkiem, jabłka nad gruszką albo na odwrót.
Jezdzilem autami w dieslu, jezdzilem w benzynie, jezdzilem na gazie. Najbardziej pasuje mi ten pierwszy, drugi jest zupelnie OK, trzeciego nie znosze.
Czy jest sens podawac tu argumenty? W zasadzie kazdy z nich mozna odbic lub odwrocic, wiec nie jestem przekonany, poza tym nie o tym jest temat, no ale ok:
-pierwszy i najwazniejszy to niechęć, jakoś paliwo ciekłe bardziej do mnie przemawia, dodatkowa instalacja, nieszczelności, zapach gazu przy tankowaniu, parownik itd. Nie lubie i juz.
poza tym:
-cena instalacja + wyzsza cena za przeglad
-umiejscowienie butli. W baganizku absolutnie odpada, czesto spie w samochodzie i po pierwsze potrzebuje miejsce, po drugie nie zamierzam spac w objeciach butli. Niby mozna wciskac pod auto, ale sam tego nie zrobie, nie specjalnie tez widzi mi sie rzezbienie
-Problemy z regulacja, strojeniem instalacji itd. Kazde auto ktorym jezdziłem z gazem miało jakies mniejsze lub wieksze problemy. I stary golf kolegi i 4 letnie sluzbowe Fiorino i inne. A to brak mocy przy ruszaniu, a to szarpanie przy dodaniu gazu, a to dławienie, a to nierówne obroty, a to strzały w dolocie, a to zamarzajacy parownik, a to nieszczelnosci w instalacji i zapach LPG w kabinie.
Poza tym, mysle ze po to jest wybór i po to sa odmienne gusta, zeby kazdy wybrał to, co mu odpowiada najbardziej. Gdyby LPG byl najlepszy pod kazdym wzgledem to instalacja była by fabrycznie w kazdym aucie, a silniki benzynowe czy diesla nie miały by racji bytu. Mam wybór to wybieram. Chce jezdzic dieslem, to kupuje sobie diesla, ale nie planuje nikogo przekonywac do zmiany swoich preferencji :>:

Nawiazujac bardziej do tematu, dotychczas ustaliłem, co następuje.
-Do wymiany jest silnik z całym osprzętem, co oczywiste.
-Blok 2.8/3.1 jest identyczny, wiec silniki te mozna ładowac zamiennie.
-Nie mam pewnosci czy upchnięcie silnika 3.1 z całym osprzętem Montereya we Frocie bedzie trudniejsze.
-Konieczna jest wymiana skrzyni, 2.5TDS ma dzwon opla + flansze, 2.8/3.1 ma dzwon Isuzu.
-Skrzynie sa roznej dlugosci, do wymiany jest tylny wał. Trzeba szukac od Frotki 2.8 LONG
-Jedna łapa na ramie wymaga przesunięcia/przespawania
-Silnik ma duzo mniej niezbednych kabli, ale za to wiecej podciśnień. Nie stanowi to wielkiego problemu, jesli przekladamy kompletną jednostke. Wyrzucamy komputer TDS, kasujemy czesc instalacji. Do podlaczenia w zasadzie grzanie swiec, zawór na pompie wtryskowej, zasilanie pompy paliwa, czujniki zegarów.
-Do wymiany pedła gazu z potencjometru na linke.
-Dolot/wydech do dogrania.
-W przypadku silnika z Montereta konieczne dopasowanie intercoolera. Teraz nie wiem czy intercooler NAD blokiem ma szanse zmiesci sie pod maska, jezeli wytniemy w niej otwór i założymy kominek a'la Montek czy bedzie za wysoko i trzeba przekladac intercooler na bok, tak jak we Frotce?
-Czy do skrzyni od 2.8 pasuje impulsator predkosciomierza taki jak w TDS?
To chyba wszystkie problemy jakie przychodza mi do głowy, poza dopasowaniem pomniejszych rurek od chłodzenia, klimatyzacji itd, itp.
Ostatnio edytowano 22 kwi 2015 22:01:18 przez Jake, łącznie edytowano 3 razy
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez cinek1983059 » 22 kwi 2015 21:53:47

po to jest forum dyskusyjne aby dyskutować o różnych tematach, a nie tylko czerpać z niego pełnymi garściami wiedzę którą ktoś nabył doświadczeniem podczas motania.
skoro wolisz diesla pakuj diesla nikt ci tego nie zakaże twoje auto i robisz co chcesz, tylko potem pochwal się swoja pracą na forum.
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1204
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez Jake » 22 kwi 2015 22:01:01

Zdecydowanie jestem zdania, ze forum jest od dwukierunkowej wymiany informacji i doswiadczenia, i tym co sam wiem, staram sie dzielic. Tylko bedac na poczatku drogi i dopiero poznajac auto wiadomo, ze wiecej czlowiek chlonie od innych, niz sam daje od siebie. Po prostu wydawało mi sie, ze watek pt. plusy i minusy gazu został juz naprawde przewałkowany na wszystkie strony.
Z przyjemnoscia udokumentuje i podziele sie wszystkim co bede wiedział, z tym, ze nie bede tego robił sam, ani u mnie wiedzy, ani warunków. Wstawiłem auto do Diabła i Wedkarza i na nich polegam w kwestii wykonania. Tymczasem, jako ze na forum o takim swapie jest bardzo mało informacji, staram sie pisac wszystko co juz wiem, zeby ewentualnym nastepcom było latwiej zaczynac.

Rozważam też wciąz alterantywe, jaką jest sprawdzona już przekladka na 2.5 V6 z Omy, ale czytajac wątek bruma wiedze, ze swapując z TDS'a problemów są całe garści i nie wiem czy naprawde bedzie to w czymkolwiek łatwiejsze niz 3.1 DTI...
Ostatnio edytowano 22 kwi 2015 22:23:08 przez Jake, łącznie edytowano 1 raz
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez cinek1983059 » 22 kwi 2015 22:14:45

swap na v6 z omy wcale nie jest taki straszny jak się wie o co chodzi i co nas czeka, obecnie jestem na ukończeniu swapu u siebie w aucie na 2.5 v6 z omy, zostały mi tylko tłumiki, całość robiłem 3 dni, więc jak widać mając odpowiednią wiedzę i doświadczenie wszystko się da ogarnąć.
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1204
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez jrzeuski » 22 kwi 2015 22:21:41

Bardzo dobrze odrobiles zadanie domowe z tym, ze przedniego walu też potrzebujesz od 2.8, może być od Sporta. Tylny musi być oczywiscie od Longa. Zasilanie w paliwo nie będzie żadnym problemem, po prostu podepniesz obecne przewody. Klima biegnie zupelnie inaczej, kompresor z 2.5 odkupie jak dasz sensowną cenę. Intercooler zostaw swoj tylko weze z Froty 2.8 wstaw. Szkoda ciac maske, zeby przypasowac IC z Montereya.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez brum » 23 kwi 2015 15:51:09

cinek1983059 napisał(a):swap na v6 z omy wcale nie jest taki straszny jak się wie o co chodzi i co nas czeka, obecnie jestem na ukończeniu swapu u siebie w aucie na 2.5 v6 z omy, zostały mi tylko tłumiki, całość robiłem 3 dni, więc jak widać mając odpowiednią wiedzę i doświadczenie wszystko się da ogarnąć.

W aucie na seryjnym zawieszeniu jest trochę ciaśniej :P
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez cinek1983059 » 23 kwi 2015 20:02:30

brum napisał(a):W aucie na seryjnym zawieszeniu jest trochę ciaśniej :P



co racja to racja, ale u mnie też wesoło nie było bo auto tak wysokie że w kanale musiałem stać na taborecie z którego non stop spadałem :D
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1204
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez Jake » 30 kwi 2015 16:11:35

Decyzja podjęta. Kupiłem Montereya 3.1 LTD z 95 po dzwonie. Auto dostarczone do Diabła, czekam na postępy prac.
Wieści z diabelskiego garażu są następujące:
Silnik 3.1 z Montereya juz jest wsadzony do Frotki. Zostało podpasowanie wężologii i kablologii. Z tego co mówił diabeł:
-Do przekładki jest cały zespół napędowy, tj. silnik, skrzynia i dwa wały. Wszystko pasuje od 3.1.
-Jedna łapa silnika wymaga kombinacji, ale jeszcze nie znam szczegółów, reszta zespołu napędowego wpasowuje się bez problemów.
-Do wywalenia jest komputer z TDSa
-sprężarka klimatyzacji ma inne końcówki, węże z instalacji TDSa nie pasują do sprężarki od 3.1
-Wydech aż do środkowego tłumika idzie z Montereya, dalsza część zostaje Frotkowa.
-Po wywaleniu EGR i obnizeniu mocowania Intercooler z Montka jednak mieści się nad blokiem silnika ;)
-Grzanie świeczek jest do dogrania, ja wole grzanie manualne na przycisk, zamiast czasowego automatu, wiec odpada kombinacja
Ostatnio edytowano 14 maja 2015 02:53:18 przez Jake, łącznie edytowano 1 raz
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.5] swap na 2.3 lub 2.8

Postprzez wedkarz » 12 maja 2015 18:29:25

Wlazło i żyje także źle nie jest :)
Do ułożenia jeszcze z sensem kable pozostały i nawet wlot powietrza na masce od montka się znalazł :wink:
Opel Frontera A 2.2i 16v BFG MT KM 32" + Snork + 2" hop do góry :D
Wszyscy mają FRONTERĘ !!! Mam i JA ! :D
Obrazek
Avatar użytkownika
wedkarz
Guru
Guru
 
Posty: 889
Obrazki: 10
Dołączył(a): 08 paź 2013 18:34:17
Lokalizacja: Lasków/ Radzymin
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia strona

Powrót do Inne (swap)



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron