Witamy !



Remonty wszystkiego i niczego - Rozmowy

Rozmowy na wszystkie tematy

Remonty wszystkiego i niczego - Rozmowy

Postprzez NYGA » 11 mar 2015 23:33:38

Dziś zregenerowałem alternator, dwa łożyska 51 pln + trochę pracy...szczotki były OK.Jeżeli ktoś ma problemy z alternatorem to służe pomocą i radą.Konstrukcja alternatora prosta bez "niespodzianek".Zbieram się powoli do uszczelniaczy ale wciąż do czegoś auto potrzebne a żona boi się przesiąść do mojego auta :niewiem:
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez przemekcrx » 12 mar 2015 07:32:31

Ty zregenerowałeś altka ja wywaliłem wszystkie łożyska łącznie z kompresorem
Za łożyska na alternator chyba przepłaciłeś bo ja chyba za wszystkie zapłaciłem 50zł w sklepie z łożyskami...
A do wymiany uszczelniaczy byś musiał wkręcić króciec zamiast świecy i pompować tam powietrze ,by zawór ci nie spadł po odpięciu.
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 12 mar 2015 10:04:27

przemekcrx napisał(a):Ty zregenerowałeś altka ja wywaliłem wszystkie łożyska łącznie z kompresorem
Za łożyska na alternator chyba przepłaciłeś bo ja chyba za wszystkie zapłaciłem 50zł w sklepie z łożyskami...
A do wymiany uszczelniaczy byś musiał wkręcić króciec zamiast świecy i pompować tam powietrze ,by zawór ci nie spadł po odpięciu.


Z łożyskami mogłem się zmieścić coś koło 10 pln ale wybrałem średnią półkę.Sprzęt do wymiany gumek posiadam tzw."króciec", prócz tego dla pewności podjeżdżam każdym tłokiem do góry nad zaworami przy których dłubie.
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez przemekcrx » 12 mar 2015 10:38:41

Ja wkręcam króciec zamiast świecy ,podłączam powietrze i dla pewności podjeżdża się tłokiem do góry tak jak piszesz :D
troszkę zabawy jest z tymi gumkami
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez jrzeuski » 12 mar 2015 10:48:04

Podłączę się z pytaniem, bo akurat mam swój silnik rozebrany już prawie na części pierwsze. Głowice zdjąłem w całości, ale może bym się skusił na zajrzenie do zaworów i wymienił, co trzeba. Jak ocenić czy uszczelniacze się kwalifikują do wymiany? Pierwszy raz w życiu mam okazję obejrzeć i podotykać silnik od środka, więc nie do końca wiem, na co zwracać uwagę. Jak ocenić panewki, tłoki, pierścienie, gładzie cylindrowe już mi podpowiedziano, ale odnośnie głowicy na razie nic.

PS. Czy to normalne, że w dieslu od strony cylindra nie widać końcówki świecy żarowej a jedynie wylot komory wstępnej, w której siedzi wtryskiwacz? Myślałem, że uda mi się wypchnąć od środka świecę z urwanym gwintem a tu taki zonk :niewiem:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez RudeBoy » 12 mar 2015 11:36:31

Gumek się nie ocenia. Je się po prostu wymiania bo są tanie.
Głowice powinieneś sprawdzić czy jest szczelna.

A owalizacje cylindra sprawdziłeś? Bo to że rys nie ma czy progu to jeszcze nic nie znaczy...

Świeca pewno wchodzi do komory wstępnej.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez przemekcrx » 12 mar 2015 11:52:11

jrzeuski napisał(a):Podłączę się z pytaniem, bo akurat mam swój silnik rozebrany już prawie na części pierwsze. Głowice zdjąłem w całości, ale może bym się skusił na zajrzenie do zaworów i wymienił, co trzeba. Jak ocenić czy uszczelniacze się kwalifikują do wymiany? Pierwszy raz w życiu mam okazję obejrzeć i podotykać silnik od środka, więc nie do końca wiem, na co zwracać uwagę. Jak ocenić panewki, tłoki, pierścienie, gładzie cylindrowe już mi podpowiedziano, ale odnośnie głowicy na razie nic.

PS. Czy to normalne, że w dieslu od strony cylindra nie widać końcówki świecy żarowej a jedynie wylot komory wstępnej, w której siedzi wtryskiwacz? Myślałem, że uda mi się wypchnąć od środka świecę z urwanym gwintem a tu taki zonk :niewiem:

Gumki po zdjęciu powinny być miękkie jeżeli są twarde do wymiany
Jeśli rozepniesz zawór spróbuj poruszać nim na boki nie powinno tam być luzu ,jeżeli są to prowadnice do wymiany,nowe gumki nic tam nie pomogą..
Panewki zazwyczaj mają swój kolor szary ,jak się wytrą jest złotawy kolor- jestem daltonistą więc dla mnie jest taki kolor :D
Tłoki raczej powinny być całe nie porysane pokute brak luzu na sworzniu korbowodu
Co do świec jedne wystają inne nie są schowane w komorze spalania
Co do urwanej świecy z zakładach ją odwiercą i wyciągną ....Kiedyś próbowałem w mercedesie C 2.2 cdi pękła mi głowica i płyn mnie obsikał :D
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez jrzeuski » 12 mar 2015 12:02:06

RudeBoy napisał(a):Gumek się nie ocenia. Je się po prostu wymiania bo są tanie.
Rozbiorę jedną głowicę (tę z urwaną świecą, bo raczej i tak na złom się nadaje z tego powodu) i zobaczę jak do tych gumek się dobrać.
Głowice powinieneś sprawdzić czy jest szczelna.
Pęknięć nie widać ani olej z wodą się nie mieszał przed rozbiórką, to nie zamierzam inwestować w sprawdzenie w specjalizowanym warsztacie, bo za każdą sztukę sobie liczą a mam 2 silniki + zapasowa to razem 9 głowic.
A owalizacje cylindra sprawdziłeś? Bo to że rys nie ma czy progu to jeszcze nic nie znaczy...
Test szczelności poprzez zalanie naftą chyba wystarczy? Silnik ma tuleje, więc jakbym coś znalazł to przekładka kompletu tuleja+tłok z pierścieniami załatwiłaby sprawę.
Świeca pewno wchodzi do komory wstępnej.
No właśnie tak to wygląda. Do tego ten wylot komory jest za mały, żeby tam coś włożyć i pogmerać w poszukiwaniu końca świecy, żeby podważyć.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 12 mar 2015 17:59:16

[quote="RudeBoy"]Gumek się nie ocenia. Je się po prostu wymiania bo są tanie.
Głowice powinieneś sprawdzić czy jest szczelna.

Święte słowa , ale zależy od modelu bo do 3.2 to jedyne 240 pln :D ale do innych są tanie i mniej :wink:
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Remonty wszystkiego i niczego - Rozmowy

Postprzez nesfor » 23 mar 2015 14:02:22

Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Remonty wszystkiego i niczego - Rozmowy

Postprzez FROTERKA » 24 mar 2015 06:22:13

Zepsuł się wibrator :( naprawiać czy kupić nowy? :niewiem:
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Remonty wszystkiego i niczego - Rozmowy

Postprzez cinek1983059 » 24 mar 2015 07:57:55

nesfor napisał(a):http://allegro.pl/show_item.php?item=5126379907

ktos tego uzywa ? :)



wydaje mi się że każdy większy luz jest wyczuwalny już na słuch, ale muszę przyznać że dobry patent na pomiar ciasnosubliwy.

-- Dodano 24 mar 2015 08:00:14 --

FROTERKA napisał(a):Zepsuł się wibrator :( naprawiać czy kupić nowy? :niewiem:


sprawdź baterie :wink: :D , albo przeproś B
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1204
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Remonty wszystkiego i niczego - Rozmowy

Postprzez jrzeuski » 24 mar 2015 08:02:57

FROTERKA napisał(a):Zepsuł się wibrator :(
Ta, jasne, sam się zepsuł :P :P :P
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Remonty wszystkiego i niczego - Rozmowy

Postprzez nesfor » 24 mar 2015 08:35:57

jrzeuski napisał(a):
FROTERKA napisał(a):Zepsuł się wibrator :(
Ta, jasne, sam się zepsuł :P :P :P



sabotaz?
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Remonty wszystkiego i niczego - Rozmowy

Postprzez jrzeuski » 24 mar 2015 09:11:32

nesfor napisał(a):sabotaz?
Podobno apetyt rośnie w miarę jedzenia :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Remonty wszystkiego i niczego - Rozmowy

Postprzez Semir » 24 mar 2015 10:34:09

To może czas na nowszy model taki z bajerami.

Stary swoje pewnie przeszedł czas na emeryturę.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Remonty wszystkiego i niczego - Rozmowy

Postprzez FROTERKA » 24 mar 2015 20:52:49

cinek1983059 napisał(a):sprawdź baterie :wink: :D , albo przeproś B

Czy ja pisałam, że mój? :P
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Remonty wszystkiego i niczego - Rozmowy

Postprzez cinek1983059 » 25 mar 2015 07:46:57

FROTERKA napisał(a):Czy ja pisałam, że mój? :P


:oops: ale gafa
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1204
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Remonty wszystkiego i niczego - Rozmowy

Postprzez Odoll » 25 mar 2015 23:00:10

FROTERKA napisał(a):Zepsuł się wibrator :( naprawiać czy kupić nowy? :niewiem:

Ja kupiłem nowy :boss:
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Remonty wszystkiego i niczego - Rozmowy

Postprzez FROTERKA » 27 mar 2015 09:47:56

I to jest w końcu konkretna odpowiedź! :1:
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Następna strona

Powrót do HydePark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości