Tylko, że mi chodziło o przeciwny przypadek, gdzie wysyłając oponę ważącą 25kg chcą skasować jak za przesyłkę 70kg tylko dlatego, że nie jest zapakowana w prostopadłościenny karton. Jak się naprawdę

to im ją załaduję w karton i wtedy niech się bawią z przerzucaniem tego w sortowni i samochodach. Na pewno nie będzie wygodniej niż zawinięte w stretch.
Jak postudiowałem cenniki, to znalazłem jeszcze jedną ciekawostkę. Graniczna długość/szerokość w różnych firmach kurierskich waha się od 75 do 80cm (suma wymiarów też, ale to tu nieistotne). Opona ma właśnie ok. 80cm, więc u jednych będzie to gabaryt a u innych ponadgabaryt. Stąd pewnie taki rozstrzał cen w kalkulatorach. Wniosek: trzeba zaniżyć wymiar. Ale po zapakowaniu w karton będzie jeszcze gorzej, bo rozmiar paczki wzrośnie (zależy jak bardzo uda się dopasować). Normalnie, kwadratura koła...