Huberek napisał(a):Jest na 78 stronie ... Wskazówki
"Nie zrywać przyczepności kół, za wyjątkiem
sytuacji wyjątkowych nie włączać napędu na cztery
koła przy zablokowanych piastach przednich
podczas jazdy po drogach utwardzonych *
(autostrady, drogi miejskie, ulice itp.)"
natomiast na str. 76 tam gdzie jest opis posługiwania się napędami takiego zapisu brak.
"2H do normalnej jazdy drogowej.............."
"4H Zapewnia największa przyczepność na mokrej
i śliskiej nawierzchni ............Pojazd nie może przekraczać
prędkości 100 km/h"
"4L Zapewnia maksymalną moc i przyczepność
podczas jazdy w terenie górzystym ............
Pojazd nie może przekraczać prędkości 40 km/h"
Może to prowadzić do nieporozumień, ale wynika z tego że na mokrym asfalcie używanie 4H jest dopuszczalne.
W końcu jakieś naprężenia ten układ powinien znieść bez bólu.
Instrukcja nie posiada daty ani wskazania modelu/rocznika którego dotyczy,
ale można się domyślić, że dotyczy A poliftowej (załączanie napędów - schemat dźwigni, wygląd deski, opis wskaźników i przełączników)
Dokładnie tego samego się doczytałem.
Z tym że ja czytałem tylko stronę 76, a 78 już nie...
Ale bym "zarobił" na częściach...
Faktem jest że frota nie ma mechanizmu różnicowego i dlatego z 4H nie można po suchym jeździć bo się rozwali napęd.
Ale za to doczytałem że przy zapiętym przodzie można włączać i wyłączać 4H podczas jazdy, ale 4L już tylko na postoju.
Człowiek całe życie się uczy, dobrze że ja nie nauczyłem się na błędzie

-- Dodano 10 sty 2015 11:04:23 --
wilczy napisał(a): Co do opon, to mając założone opony typu AT, nie musimy sie bawic w zmianę opon na zimowe/letnie? Wyglądają na bezpieczne niezależnie od warunków.
Tak apropo bezpieczeństwa.
W manualu jest napisane że ciężej jest wyprowadzić frote z poślizgu mając 4H niż na 2H.
Potwierdze że mając tylko na tył łatwo jest wprowadzić i wyprowadzić z kontrolowanego poślizgu.
Ale jak to się ma do zapiętego 4H?
Ktoś miał jakieś przygody?
Bo wydawać by się mogło że jednak na 4 powinno być łatwiej...