drech napisał(a):Ja bym szukał w takim przypadku uszkodzonej diody.
Ja też. Rzekłbym dioda na 100% gdyby nie podobna historia w płaskim.
Poprawiłem styki, bez efektu.Wymieniłem regulator napięcia - bez efektu, drugi regulator - bez efektu.
Wymieniłem alternator - bez efektu
A części miałem uprzednio sprawdzone i leżały na zapasie.
Pomogła wymiana fabrycznej kontrolki wzbudzenia z 1,2W na jakąś dziwną 2,3W.
Powiem więcej, dwa tygodnie później wróciłem do kontrolki 1,2W - ale usterka się nie powtórzyła.
Z tego wszystkiego przerobiłem drugi raz kombinacje z alternatorami i regulatorami i wszystko sprawne.
Nie wiem co było - podejrzewam zły styk do masy gdzieś ... ale nie znalazłem a usterka przez 2 lata się nie powtórzyła.
-- Dodano 19 lis 2014 19:35:21 --
Sprawdź napięcie między stykiem głównym a stykiem wzbudzenia na alternatorze. Jeśli jest 0V - to diody są OK