Witamy !



Body lift Sport A

Dystanse, mocowania budy do ramy itp

Re: Body lift Sport A

Postprzez Nix2 » 09 lis 2014 22:33:22

mpl napisał(a):Z tego co ja pamiętam to ten teleskop jest w innym miejscu, bo to co Tu pokazałeś to u mnie było nieruchome, a cześć "teleskopowa niżej jest hehe. Miałem luz w tym miejscu co pokazujesz, to miałem na stałe zanitowane, a "skok" jest w innej części... tego drążka.


Ten "teleskop" jest TELESKOPEM TYLKO w razie kraksy,( czytaj DZWONA :D ) to typowe rozwiązanie "bezpieczne" mające chronić klatkę piersiową kierowcy, on ma się po prostu "złożyć" o klika cm co może uratować zycie. Obudowa kolumny też jest takim "teleskopem".
Normalnie oba są nieruchome.

A te "nity" to tylko tak wyglądają... to plastikowe zaślepki, nie nity.

A "skok" o którym piszesz jest faktycznie realizowany na drążku i jego gnieździe już w komorze silnika, pod prostokatną osłoną gumową.( druga oslona gumowa , tym razem harmonijkowa jest niżej przy przekładni kątowej).
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Body lift Sport A

Postprzez lgrz69 » 11 lis 2014 23:12:34

U mnie nic się nie rozłącza. Jazda jak przed liftem.
Pozdrawiam, Łukasz
Avatar użytkownika
lgrz69
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 10 paź 2010 19:55:32
Lokalizacja: Zabierzów
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Body lift Sport A

Postprzez Nix2 » 11 lis 2014 23:51:39

lgrz69 napisał(a):U mnie nic się nie rozłącza. Jazda jak przed liftem.


A mógłbyś zrobić fotkę wieloklinu przy przekładni kątowej ?
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Body lift Sport A

Postprzez jrzeuski » 12 lis 2014 09:56:15

Nie wolno wysuwać drążka z wieloklinu przy przekładni bo tam jest wcięcie, w które ma wejść śruba :stop: Ona działa jako klin zabezpieczający kolumnę przed rozłączeniem się w czasie jazdy :!: To samo jest przy krzyżaku zapewniającym regulację kierownicy w kokpicie. Przewidziana przez producenta regulacja długości kolumny jest pod manszetą na łączeniu górnej i dolnej części kolumny i tam nie ma oporu ruchu wzdłużnego a margines jest wystarczający do bodyliftu 2".
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Body lift Sport A

Postprzez Nix2 » 12 lis 2014 10:55:47

jrzeuski napisał(a):Nie wolno wysuwać drążka z wieloklinu przy przekładni bo tam jest wcięcie, w które ma wejść śruba :stop: Ona działa jako klin zabezpieczający kolumnę przed rozłączeniem się w czasie jazdy :!: To samo jest przy krzyżaku zapewniającym regulację kierownicy w kokpicie. Przewidziana przez producenta regulacja długości kolumny jest pod manszetą na łączeniu górnej i dolnej części kolumny i tam nie ma oporu ruchu wzdłużnego a margines jest wystarczający do bodyliftu 2".


Święta Racja! Już o tym pisałem wyżej zresztą :)
Tyle że IMO to nie jest przewidziana przez producenta "regulacja" a luz niezbędny dla prawidłowej pracy przekładni.
U mnie dla bodyliftu 5 cm( a więc mniej niż 2") ten w/w luz jest za mały i nie da się połączyć prawidłowo drążka z wieloklinem, nie mówiąc już o koniecznym luzie- zapasie ruchu wzdłużnego.

pzdr Nix
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Body lift Sport A

Postprzez jrzeuski » 12 lis 2014 11:04:20

W mojej kolumnie (ta z regulacją, wersja do nowej deski 96-98r.) luzu starczyło na 55mm bodyliftu i przy kiwaniu się budy w terenie (2cm odstępu od zderzaka ledwo wystarcza) kolumna się nie rozłącza. Nie było też żadnych problemów z montażem. Rozłączyła się tylko raz, jak mnie szarpnęli kinetykiem w bok, ale to było potężne bujnięcie, co widziałem po tym jak się zderzaki odznaczyły na błotnikach :shock: Więcej tak się nie pozwolę wyszarpywać, bo inne straty też z tego powodu były ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Body lift Sport A

Postprzez Nix2 » 12 lis 2014 11:17:11

A jak to możliwe że Ci się rozłączyło, skoro ( jak sam piszesz) jest śruba działająca jak klin. Przy takim prawidłowym montażu na DWIE części wieloklinu, to
albo wyrwie się ośka z przekładni, albo wysunie teleskop wewnątrz samej kolumny, ale na tym podwójnym wieloklinie się nie wysunie, bo musiałaby się "ściąć" śruba, no nie ?
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Body lift Sport A

Postprzez jrzeuski » 12 lis 2014 11:38:30

Zgadza się, wieloklinów nie ruszyło, do tego to chyba trzeba by było czołgu ;-) Wyskoczyła górna część z dolnej rozrywając manszetę i przy okazji masakrując lekko krawędź kieszeni. Po prostu skończył się zapas regulacji wzdłużnej. Tam nic nie trzyma, nie ma żadnej blokady przed rozłączeniem. To się trzyma w kupie jedynie dlatego, że odległość kierownica-przekładnia jest mniejsza niż suma długości obu części kolumny. Przy tak mocnym bujnięciu ta odległość została przekroczona, więc się rozleciało. Na ulicy takich ekstremalnych wychyłów nadwozia nie ma, więc jest bezpiecznie. Dobrze, że w tym momencie nie miałem rak na kierownicy, bo pewnie by mi palce połamało, gdyż siła była tak duża, że w środku wygięło trzpienie, które chodzą w wyżłobieniach kieszeni. Kolumna dała się złożyć z powrotem po odkręceniu od podłogi i do domu wróciłem na kołach, chociaż przez te częściowo ścięte trzpienie luz na kierownicy się zrobił na pół obrotu i trochę trudno było się utrzymać na drodze ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Body lift Sport A

Postprzez Nix2 » 12 lis 2014 11:46:03

Ok, a idąc dalej mógłbyś zmierzyć ile luzu wzdłużnego zostalo w tej chwili, dla budy podniesionej o 55mm i prawidłowym mocowaniu wieloklina ?

Drugi pytanie- masz dokladnie 55mm lift czy też dokładnie 2"=50,8mm ?
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Body lift Sport A

Postprzez jrzeuski » 12 lis 2014 11:57:04

Nix2 napisał(a):Ok, a idąc dalej mógłbyś zmierzyć ile luzu wzdłużnego zostalo w tej chwili, dla budy podniesionej o 55mm i prawidłowym mocowaniu wieloklina ?
Ale jak to zmierzyć? :niewiem: Manszetę mogę zsunąć, ale dostęp mam tam kiepski, żeby wetknąć suwniarkę i zbadać ile brakuje do wypadnięcia główki z kieszeni. Brak też miejsca, żeby zmierzyć odległość od główki przekładni do wejścia kolumny do budy.
Drugi pytanie- masz dokladnie 55mm lift czy też dokładnie 2"=50,8mm ?
Dystanse mają 55mm, ale poduszki już klapnięte z tego, co porównywałem z innymi Frotkami. Mogę zmierzyć ile jest od górnej powierzchni ramy do podłogi budy we wskazanym miejscu (byle nie poduszka przy nogach kierowcy/pasażera, bo tam jak wiadomo podłoga się wygina w każdej Frotce a z czasem blacha się rozrywa).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Body lift Sport A

Postprzez Nix2 » 12 lis 2014 12:09:47

jrzeuski napisał(a):Ale jak to zmierzyć? ...


To oszacuj prosze tylko w przybliżeniu ile jest luzu wzdłużnego na tym drążku w manszecie ( bez zsuwania). Po prostu posuń drążek max. w kierunku ściany grodziowej i posuń go drugi raz w kierunku przekładni. Czy mógłbyś za jednym zamachem cyknąć fotkę manszety, ale tej zachodzącej na przekładnię ? ( nie mam jej, muszę dobrać jakąś).

A ten drążek w manszecie po tej przygodzie z bunięciem budy sam się wysuwa teraz, nie ma fabrycznego oporu już ? No ale je sli tak, to nic nie szkodzi, bo on się nie ma gdzie wysunąć.
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Body lift Sport A

Postprzez jrzeuski » 12 lis 2014 12:33:39

Żeby to zrobić musiałbym wyjąć kolumnę z przekładni. Ostatnio wymagało to długiego prania młotem, żeby zlazła z wieloklinu. A wygodnego dostępu tam nie ma, dorabiałem sobie przedłużkę z pręta zbrojeniowego, żeby było jak zamach wziąć.

Jak będę w garażu, to pokombinuję jakby coś pomierzyć. Stara, identyczna kolumna leży obok, więc jest z czym porównywać zdjęte wymiary. W tej obecnej rzeczywiście nie ma aż takiego luzu poprzecznego/obrotowego jak w tej po przygodach, ale o ile dobrze pamiętam montaż, to nie było większego oporu z wysunięciem i rozlożeniem. A robiłem to, żeby porównać z tą pokiereszowaną kolumną.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Body lift Sport A

Postprzez mpl » 13 lis 2014 17:27:41

jrzeuski napisał(a):Zgadza się, wieloklinów nie ruszyło, do tego to chyba trzeba by było czołgu ;-)


... u mnie wystarczył korzeń : ))) obróciło mi kierownicę trochę... i wypadło : )
Jest: A sport : ) / WAZ 21063 Łada 1300SL :) / CB750 SevenFifty

Jezus nie może zostać królem Polski, ponieważ osoba skazana prawomocnym wyrokiem nie może pełnić funkcji publicznej.
Avatar użytkownika
mpl
Guru
Guru
 
Posty: 805
Obrazki: 11
Dołączył(a): 30 cze 2009 22:34:59
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 3
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Body lift Sport A

Postprzez Nix2 » 16 lis 2014 21:07:54

Niestety mi też wypadło, ale miałem zakręcone TYLKO na jedną część wieloklina, bo na drugą absolutnie nie sięgało.
Muszę zatem przedłużyć ( szacuję, bo trudno to do milimetra wymierzyć ) ok. 35-40mm. Kto ma pomysł jak to fizycznie zrobić ?
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Body lift Sport A

Postprzez lgrz69 » 27 gru 2014 22:02:58

A u mnie dziwna rzecz się stała. Dzisiaj zobaczyłem,że po lifcie drążek wysunął się jakieś 2 cm ze ściany grodziowej (czyli z budy). :niewiem: Czyli w skrócie tak jakby kierownica "uciekła" w stronę deski. Natomiast pod tą gumową manszetą drążek siedzi jak siedział. Muszę rozebrać osłonę stacyjki to zobaczę co tam się podziało. (U mnie lift tylko 30mm). Jakby ktoś miał podobne obserwacje to proszę pisać.
Pozdrawiam, Łukasz
Avatar użytkownika
lgrz69
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 10 paź 2010 19:55:32
Lokalizacja: Zabierzów
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Body lift Sport A

Postprzez Nix2 » 30 gru 2014 13:36:30

lgrz69 napisał(a):..Dzisiaj zobaczyłem,że po lifcie drążek wysunął się jakieś 2 cm ze ściany grodziowej (czyli z budy). :niewiem: Czyli w skrócie tak jakby kierownica "uciekła" w stronę deski. ....


Wysunął się w stronę deski rozdzielczej?
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Body lift Sport A

Postprzez lgrz69 » 04 sty 2015 00:01:09

No patrząc od strony kabiny to chyba logiczne :D
Tak jakby nie było śruby mocującej kierownicę do wieloklinu (ale jest oczywiście). Nadal nie mam pojęcia o co chodzi :niewiem:
Pozdrawiam, Łukasz
Avatar użytkownika
lgrz69
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 10 paź 2010 19:55:32
Lokalizacja: Zabierzów
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Body lift Sport A

Postprzez Nix2 » 04 sty 2015 09:22:05

To luknij na ostatni post na 1 stronie- jest tam opisany "teleskop" drążka wewnątrz kolumny kier., on mógł się
nieco rozsunąć.
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Body lift Sport A

Postprzez Geras » 03 lut 2015 19:52:15

Ponieważ zostałem zmuszony do rozebrania środka jak i wyciagnięcia silnika po kąpieli to przy okazji myśle o lifcie budy ale tylko 2 cm i w związku z tym moje pytanie . Czy będzie to sie wiązało z jakimiś przerobkamikabli przewodów itp czy orginaly starcza ?
Geras
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 32
Dołączył(a): 23 wrz 2012 09:12:43
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Body lift Sport A

Postprzez Odoll » 03 lut 2015 19:54:13

jak tylko 2cm to z tego co wszyscy pisali NIC nie będziesz musiał przerabiać.
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lift budy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron