przez JaGrab3 » 12 lis 2014 23:52:30
Co znaczy silnik chodzi duużo gorzej? Jakoś o tym niedoczytałem wcześniej.
Zasada działania sekwencji czy tam 4 generacji jest taka, żę silnik ma myśleć, żę pracuje nadal na PB, a komp LPG oszukuje korekty silnika PB włąśnie po to, żeby czasy wtrysków PB czy będzie pracował na PB czy na LPG były identyczne - czyli pokryte mapy. Jeżeli silnik na PB nie chodzi dobrze, ma rozwalone mapy wtryskowe, to wtedy LPG adaptuje się do tych zwalonych map, czyli silnik będzie chodził tak samo źle jak na PB...
Tak jest w większości przypadków.
Co do parowania wtrysków, to chodzi o to, że jak masz wiązkę idącą z kompa PB do wtrysków PB, to w gazownik wpina się w poszczególne wtryski (przecina je i puszcza obwód przez sterownik LPG), po to, żeby sterownik LPG mógł odłączyć wtrysk PB i w zamian włączyć wtrysk LPG - przy okazji mierząc czas wtrysku PB i dodając odpowiednią korektę do czasu wtrysku LPG.
Wpięcie zwykle robi się w całą wiązkę, czyli tam gdzie kable idą obok siebie, i często zdarza się, że gaziarz pomyli wtryski, np. sterowanie wtrysku 1 zapnie do gazowego wtrysku 2, czyli defacto, moment wtrysku który powinien iść na cylinder 1 (bo tam był wtryskiwacz PB 1) idzie na wtryskiwacz LPG cylindra 2. Silnikiem nie będzie szarpało, bo poprzez wężyki wtryskiwacz/kolektor masz bufor gazowy, i gazu mu raczej nie zabranie na zassanie. Jednak podczas jazdy, podczas określonych faz działania i prędkości obrotowej, może się tak zdarzyć, że cylinder chce zassać mieszankę, a jej niedostanie, bo wtryskiwacz się nie otworzy, i wtedy masz szarpnięcie.
Robi się tak, żę w programie LPG masz możliwość przełączania po 1 wtrysku na PB - wtedy odłączane jest zasilanie gazowe i idzie benzyna. Jeżeli wtryski są poprawnie sparowane, to odłaczanie po 1 cylindrze nie będzie powodowało szarpania silnikiem, bo prawidłowo cylinder przejdzie na PB. Jeżeli wtryski są pomieszane, wtrdy będziesz miał tak, żę na 1 garze wyłączysz LPG, a na innym garze włączysz PB, czyli będzie tak, żę 1 gar będzie na sucho a inny na dwóch paliwach. I teraz trzeba wyłaczać dalej wtryski, aż się trafi na włąściwy, kiedy silnik zacznie chodzić równo, wtedy będizemy wiedzieli które wtryski są zamienione. Wtedy trzeba zamienić na wtryskach gazowych wtyczki i wszystko będzie dobrze działało.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5


