Witamy !



Turbo w benzynie - luźne rozważania.

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Turbo w benzynie - luźne rozważania.

Postprzez jrzeuski » 09 paź 2013 16:46:43

adrianee36 napisał(a):tutaj mamy piekny wykres, ktora V6 ma taki ?
Zawsze mnie zastanawia ten wodospad na końcu. Silnik się zatarł czy co? :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Turbo w benzynie - luźne rozważania.

Postprzez adrianee36 » 09 paź 2013 16:56:35

jrzeuski napisał(a):
adrianee36 napisał(a):tutaj mamy piekny wykres, ktora V6 ma taki ?
Zawsze mnie zastanawia ten wodospad na końcu. Silnik się zatarł czy co? :mrgreen:



:D spadek mocy przy urywajacej sie korbie przy 6000rmp


Ps. ali co ty miałes z turbo ?
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Turbo w benzynie - luźne rozważania.

Postprzez ali » 09 paź 2013 17:01:25

adrianee36 napisał(a):

Ps. ali co ty miałes z turbo ?


reault 18 alpine :mrgreen:
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Turbo w benzynie - luźne rozważania.

Postprzez adrianee36 » 09 paź 2013 17:09:12

:D ale to szału nie robiło 127km i 180NM , dlatego masz moze negatywne opinie o benzynie turbo ;D jeszcze na gaznikach solexa, szło to pewnie jak dobry poldek .
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Turbo w benzynie - luźne rozważania.

Postprzez ali » 09 paź 2013 17:11:35

adrianee36 napisał(a)::D ale to szału nie robiło 127km i 180NM , dlatego masz moze negatywne opinie o benzynie turbo ;D jeszcze na gaznikach solexa, szło to pewnie jak dobry poldek .


o wersji turbo piszesz, ale mniejsza z tym, to szło i to zaj....... ale kultury pracy nie miało za grosz.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Turbo w benzynie - luźne rozważania.

Postprzez Łysyfrota » 10 paź 2013 13:44:27

adrianee36 napisał(a)::D ale to szału nie robiło 127km i 180NM , dlatego masz moze negatywne opinie o benzynie turbo ;D jeszcze na gaznikach solexa, szło to pewnie jak dobry poldek .


gdyby nie niby ekonomia i niby ekologia to gaźniki robią niezłą robotę w silnikach N/A. Kiedyś dłubaliśmy auto stock 139KM (fabrycznie) na mechanicznej szprycy, zarzuciliśmy dwa podwójne solexy 40 (nie pamiętam dalej oznaczenia literowego), wyspawaliśmy barana 4-2-1, zrobiłem synchro gaźników i auto wypluło 196KM. Gaźniki (w układzie 1/2 cyl czy układ idealny 1/1cyl) mają coś czego nie mają wtryski- możliwość synchronizacji- czyli dostrojenia gaźnika do konkretnego cylindra, pary czy sekcji. W układach wtryskowych tego nie ma- czy auto ma na jednym cylindrze 15b a na drugim 5b to czas wtrysku i ilość tłoczonego paliwa jest taka sama a z logiki wiadomo, że detonacja mieszanki w takich warunkach będzie zupełnie inna. Z renat chwalę sobie 5 GT turbo - robi dobrą robotę :D a co do poldka- bez urazy dla historii- to auto jeśli nie ma pieca innego aniżeli FSO to jest dramat. Jedyne auto jakie znam, które nie ma ani dołu, ani środka, ani góry, przełożenia dobrane nie wiem do czego, elastyka podobna do żuka bądź nysy, komfort jelcz, spalanie jak V8 4.0 lub 4.4 BMW.
Łysyfrota
 

Re: Turbo w benzynie - luźne rozważania.

Postprzez jrzeuski » 15 paź 2013 09:24:53

RudeBoy napisał(a):
jrzeuski napisał(a):Na razie nie mogą sobie poradzić z właściwym smarowaniem i tłok się przyciera. Przy dobrych harcach w terenie mógłby wylecieć bokiem :mrgreen:


To narazie trwa już od 20 lat. Mazda w tym roku zdaje się zaprzestała rozwoju wankla.
Ale inni dalej próbują :)

http://motocykle.onet.pl/cr700p-brytyjc ... nkla/rhz11
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

TURBO w benzynie 2,2 (?)

Postprzez pisu22 » 22 kwi 2014 17:49:49

hej
czy ktoś z was ma lub slyszal o Frocie z dołożonym turbo w silniku 2,2 benzyna?
znam kolesia który taki patent w ecotecu zrobil ale nie we frocie
zastanawiam się czy takie dołożeniu tu jest możliwe
Avatar użytkownika
pisu22
Guru
Guru
 
Posty: 815
Obrazki: 75
Dołączył(a): 14 wrz 2011 08:42:00
Lokalizacja: Krakoow, NH
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: TURBO w benzynie 2,2 (?)

Postprzez brum » 22 kwi 2014 17:52:37

w każdym jest możliwe, tylko koszt będzie ogromny.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: TURBO w benzynie 2,2 (?)

Postprzez pisu22 » 22 kwi 2014 19:32:27

brum napisał(a):w każdym jest możliwe, tylko koszt będzie ogromny.

musze spytać kolesia ile to kosztowalo
on uzbrajał silnik X20XEV w Calibrze, 136KM, a to prawie to samo co 2,2 we Frotach poliftowych, wyszlo mu coś kolo 180KM - w sam raz do Froty jako alternatywa do silnika 3,2
Avatar użytkownika
pisu22
Guru
Guru
 
Posty: 815
Obrazki: 75
Dołączył(a): 14 wrz 2011 08:42:00
Lokalizacja: Krakoow, NH
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: TURBO w benzynie 2,2 (?)

Postprzez Semir » 22 kwi 2014 19:39:41

Taki temat już był troszkę przerabiany

viewtopic.php?f=23&t=15044
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: TURBO w benzynie 2,2 (?)

Postprzez brum » 22 kwi 2014 20:02:11

dobrze zrobiony to z 4tys... lepiej kupić z Omegi, Vectry, Signum jakieś V.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: TURBO w benzynie 2,2 (?)

Postprzez pisu22 » 22 kwi 2014 21:42:31

no tak, nie znalazłem tego tematu wcześniejszego
więc temat można zamknąć
pozdr
Semir napisał(a):Taki temat już był troszkę przerabiany

viewtopic.php?f=23&t=15044
Avatar użytkownika
pisu22
Guru
Guru
 
Posty: 815
Obrazki: 75
Dołączył(a): 14 wrz 2011 08:42:00
Lokalizacja: Krakoow, NH
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Turbo w benzynie - luźne rozważania.

Postprzez kat825 » 07 lip 2014 10:12:08

Dla mnie to bez sensu uturbiać 2.2 16v. Wyjdzie dużo drożej niż zakup Saaba 2.0 turbo albo 2.3 turbo (całego uszkodzonego bądź nie auta).Za 2500zł można zleźć Saaba, stary silnik sprzedać, z Saaba wymontować wszystko co potrzebne, resztę sprzedać i w cale nie wydasz w tedy dużo kasy. A przy okazji zmienisz IC, i tak będziesz musiał robic wydech to go zrobisz luźniejszego, do tego Chip i możesz mieć Frotkę z mocą ok 230km. Jedynie o sprzęgle będziesz musiał pomyśleć, wzmocnić ale to jest do ogarnięcia (przy 2.2 uturbionym też sprzęgło by klękło).
Po co wyważać otwarte drzwi?!
kat825
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 31 sie 2011 18:01:19
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: Turbo w benzynie - luźne rozważania.

Postprzez Edi066 » 08 lip 2014 10:10:12

kat825 napisał(a): do tego Chip i możesz mieć Frotkę z mocą ok 230km


kat825 napisał(a):Po co wyważać otwarte drzwi?!


Idąc tą drogą to czemu od razu nie kupić 3.2 :niewiem: ?
Nissan Patrol 4.2
[..........................] 70%
Avatar użytkownika
Edi066
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 289
Obrazki: 20
Dołączył(a): 20 lip 2011 12:53:08
Lokalizacja: Nowa Dęba
Pochwały: 1
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Turbo w benzynie - luźne rozważania.

Postprzez kat825 » 08 lip 2014 14:48:47

Na tym polega Tuning, Tuning nie zawsze jest racjonalny :)
Ja bym zrobił Swapa z Saaba jak bym miał kupować/lub miał, Frotkę z uszkodzonym silnikiem 2.2 16v. Nawet jak by to było bez Turbo to mamy silnik 2.3 150km z większym momentem i mocą od Ecoteca Opla 2.2 16v
Taka Frotka B Sport 2.0 Turbo 180km +chip na ok 200km, do tego LPG :1: (sekwens na 4 garki a nie na 6-tańsza instalcja i opłaty), 3.2 v6 swoje waży, może mniej awaryjny ale coś za coś.

A może X20XER plus taki zestawik http://olx.pl/oferta/kompresor-opel-opc-x20xer-x20xev-z20let-CID5-ID6qk4w.html#4533e1577d pewnie jak do omegi pasuje to i do Frotki też wejdzie :D Możliwe że do 2.2 16v tez by podszedł :)
kat825
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 31 sie 2011 18:01:19
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: Odp: Turbo w benzynie - luźne rozważania.

Postprzez brum » 10 lip 2014 15:10:57

Myślisz że to zakładasz i tyle?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Turbo w benzynie - luźne rozważania.

Postprzez kat825 » 10 lip 2014 15:48:27

Na bank nie, bo i pewnie napinacz paska, sam pasek musi być dłuższy, no i trzeba to jakoś wysterować (pewnie EMU). Ale chyba mniej problemów niż zaturbianie silnika, bo tam trzeba kolektory robić, wtryski odpowiednie, wydech, Turbo samo też tanie nie jest, do tego IC z orurowaniem, no i też komputer, przydało by się odprężyć silnik po przez zrobienie kanapki z uszczelek i przekładki miedzianej, i pewnie wiele wiele więcej. Przez to jak Turbo w silniku to na mój gust najprędzej zmienić na silnik od Saaba.
kat825
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 31 sie 2011 18:01:19
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: Turbo w benzynie - luźne rozważania.

Postprzez brum » 10 lip 2014 16:29:16

a przy kompresorze to nie trzeba niby większych wtrysków, odprężenia..?
IC też można założyć będzie więcej Nm, wydech tak samo można zrobić.

I raczej nie robi się przekładki płytą miedzianą :P
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Turbo w benzynie - luźne rozważania.

Postprzez kat825 » 10 lip 2014 19:00:55

Myślałem że miedzią, a co do odprężania to nie zawsze przy kompresorze robią Tunnerzy ale można, kwestia ile KM chce się uzyskać. Na upartego zakładasz kompressor z kolektorem do tego napinacz i pasek, może być IC, jakiś prosty komputer i styknie, ale można więcej w stylu wtrysków, wydechu, wałka rozrządu itp itd... Ale na moje oko prościej wsadzić kompressor niż przerobić silnik pod Turbo. No na kompressorze nie osiągnie się takiej mocy jak przy Turbo, za to silnik będzie bardziej nadawał się do zwykłej jazdy, brak znaków turbo dziury, i niżej położony moment obrotowy.
Ale i tak taniej wyjdzie zmiana silnika na taki z Turbo :)
kat825
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 31 sie 2011 18:01:19
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron