Witamy !



[A] Lżejsze koło zamachowe

[A] Lżejsze koło zamachowe

Postprzez Repo » 17 sty 2014 17:14:10

Witam :hi: , mojej frontery używam sporadycznie 'weekendowo' jeżdżę z kolegami trochę pod bagnach żwirowniach (taki jakiś offroad ;) ) Fronterą A Sport z silnikiem 2.0 8v c20ne, nie ma co ukrywać że na gabaryty auta i duże terenowe koła brakuje mu znacznie mocy kombinuję jak w miarę rozsądnie nieco podnieść moc. Interesuje mnie każda przeróbka którą macie w głowie, napiszę o czym ja myślę: (w tej chwili mam wyjęty motor i się remontuję kompletnie cały)
Planuję na pewno założyć kompletne sprzęgło z c20xe + lżejsze koło zamachowe głównie chodzi mi o koło zamachowe - jakie efekty? Nie będzie żadnych strat przy jeździe w terenie, po założeniu lżejszego koła ?? (błoto, bagna, piasek, i strome wzniesienia)
Wyczytałem że koło zamachowe montowane we fronterach waży ok. 15kg? Prawda? Inne koła montowane np w Astrach, Vectrach z tym silnikiem ważą ok. 6,5kg to prawie 1/3 wagi mojego koła, miałem wysłać do Pana Otockiego z Radomska na odchudzenie mojego ale skoro może znajdę tańsze rozwiązanie zamiana koła tego samego z innego auta z tym silnikiem będzie sporo tańsze.

Planuję założyć kolektor wydechowy 4-2-1 z c20xe + 2-cale przelot z jakimś środkowym w celu wygłuszenia i mniejszych spadków. jakie efekty?
Z dolotem nie mam co szaleć bo snorkel będę robił na dniach.
Co jeszcze ? Co proponujecie ? Na co jest czuły jeszcze ten silnik i pomoże mu 'troszkę' lepiej jeździć.
Repo
 

Re: [A] Lżejsze koło zamachowe

Postprzez Semir » 17 sty 2014 17:17:42

Liczyles ile to będzie kosztować ? Może swap na większy motor będzie lepszy nie koniecznie tańszy ale może warto. Wszystko zależy ile się chce wydać i jakie są możliwości.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Odp: [A] Lżejsze koło zamachowe

Postprzez brum » 17 sty 2014 18:08:44

Na drodze lżejsze koło powoduje że jadąc pod górkę silnik szybciej traci obroty, czyli wcześniej redukcja.
Za to wkręca się szybciej.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Lżejsze koło zamachowe

Postprzez adrianee36 » 17 sty 2014 19:09:30

Fizycznie jest to totalnie nie opłacalne bo kasy pojdzie jak na swapa 3.0.

ale jak juz pytasz to robie takie mody na swoim zapasowym silniku,

Wiec wałek leci z 1.8e tłoki z secha , porting głowicy i regulatr cisnienia paliwa sportowy co by ori wtryski wydały. zamach bym zostawił , wydech... .


Ps. pytanie nie na to forum tylko reacigforum.pl
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Lżejsze koło zamachowe

Postprzez Repo » 19 sty 2014 17:01:23

Semir napisał(a):Liczyles ile to będzie kosztować ? Może swap na większy motor będzie lepszy nie koniecznie tańszy ale może warto. Wszystko zależy ile się chce wydać i jakie są możliwości.


Na szybko licząc to odchudzenie koła Pana Otockiego 170zl z przesyłką
Kolektor z XE jakieś 100zł
Wydech jakies 100zł w max.

Więc moim zdaniem koszty żadne a za 300-400zl 3.0 nie kupię :/

brum napisał(a):Na drodze lżejsze koło powoduje że jadąc pod górkę silnik szybciej traci obroty, czyli wcześniej redukcja.
Za to wkręca się szybciej.


Używam auta tylko i wyłącznie w błoto raz w tygodniu, na maje myślenie wyglądało to tak że jeśli silnik będzie szybciej i łatwiej się wkręcał na obroty to 'teoretycznie' pod górę powinien miał łatwiej by wjechać?


adrianee36 napisał(a):Fizycznie jest to totalnie nie opłacalne bo kasy pojdzie jak na swapa 3.0.

ale jak juz pytasz to robie takie mody na swoim zapasowym silniku,

Wiec wałek leci z 1.8e tłoki z secha , porting głowicy i regulatr cisnienia paliwa sportowy co by ori wtryski wydały. zamach bym zostawił , wydech... .


Ps. pytanie nie na to forum tylko reacigforum.pl


Na 3.0 prawdopodobnie 2jka pln byłoby za mało :/ ale dzięki.
Repo
 

Re: [A] Lżejsze koło zamachowe

Postprzez adrianee36 » 19 sty 2014 17:30:51

tak , ale wkładasz 3.0 i masz ori silnik który ma 211km i cos 300NM i czujesz roznice w jezdzie , a przy modach 2.0 to poza tym ze sie narobiłes i wydałes 400zł to nie poczujesz roznicy, bo ile przybedzie ? 10km i 20NM ?? niestety to tylko L'art pour l'art
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Lżejsze koło zamachowe

Postprzez brum » 19 sty 2014 18:00:14

Repo napisał(a):Wydech jakies 100zł w max.

sam materiał więcej wyjdzie :P

Repo napisał(a):na maje myślenie wyglądało to tak że jeśli silnik będzie szybciej i łatwiej się wkręcał na obroty to 'teoretycznie' pod górę powinien miał łatwiej by wjechać?

no właśnie będzie pewnie odwrotnie. Jeśli byś startował z tego samego miejsca to przy lekkim kole wcześniej będą spadać obroty.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Lżejsze koło zamachowe

Postprzez RudeBoy » 19 sty 2014 19:37:43

ja jebe...
koło zamachowe generuje moment obrotowy.
Jak je odchudzisz o połowę to nie ruszysz z miejsca :mrgreen:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] Lżejsze koło zamachowe

Postprzez adam-wwy » 25 sty 2014 18:08:57

W lekkim aucie osobowym odchudzenie koła ma sens bo w zamian jest lepsze przyśpieszenie, ale w terenowym będzie z tego jedynie strata.
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [A] Lżejsze koło zamachowe

Postprzez Repo » 28 sty 2014 23:19:32

Faktycznie nie ma sensu odchudzać 1-2kg koła, przed szukaniem V-ki i jej wsadzenia bo z doświadczenia u mnie wiem że na 100% to nastąpi, zdecydowałem się zrobić bardzo zdrową serię zostają stare tłoki i korby. Pokusiłem się o 'porting' kompletny głowicy ;) 1,3mm ścięta, wyfrezowane gniazda zaworów, nowe prowadnice, powiększone kanały ssące +3mm wydechowy tylko +1,5mm nie było z czego już ściągać.. Nowa pompa oleju itp... doprowadzę silnik to prawie stanu nowego, łącznie z wywaleniem LPG :) Zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Dzięki za odpowiedzi
Repo
 


Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron