Witamy !



[A 2.2] Problem z przekladka silnika

[A 2.2] Problem z przekladka silnika

Postprzez Peter » 15 wrz 2012 15:43:06

Witam serdecznie wszystkich forumowiczow. Kupilem Frotke 2.2 16v z uszkodzonym silnikiem ktorego nie da sie zrobic bo tlok wyszedl bokiem. Kupilem wiec drogi od sintry z oznaczeniem jak mojego X22XE, lecz nie pasuje bo w misce olejowej jest dodatkowa pompa oleju i wyzsza miska. Wiec sie nie zmiesci a moja nie pasuje do tego silnika przez ta pompe. Zastanawialem sie nad usunieciem tej pomp lecz jak to wplynie na prace silnika, i czy mu to nie zaszkodzi. Bardzo prosze o pomoc i porade co z tym zrobic, z gory dziekuje. :wsciekly: :hilift:
Peter
 

Re: [A2.216v] Problem z przekladka silnika!!!

Postprzez sylwian70 » 15 wrz 2012 18:45:25

z silnika od sintry pozbywasz się miski olejowej,pompy olejowej,wałków wyważających (taki port olejowy pod wałem korbowym)-zaślepiasz dwa otwory olejowe w panewkach gwintując je na M8-ukażą ci się gdy odkręcisz wałki wyważające i zaślepiasz je śrubami.Do silnika z sintry bierzesz z starego silnika pompe olejową wraz ze smokiem olejowym,port olejowy przykręcony od spodu pod wałem(zamiast tych wałków wyważających)oraz miskę olejową.Jeśli śruby w misce są za krótkie to ucinasz te od sintry jeśli otwory między pompą a miską są na inne fi to przegwintowujesz i tak kombinujesz.Najważniejsze to Zaślepienie otworów olejowych w panewkach tych po wałkach wyrównawczych.Jak nie masz pojęcia o czym piszę to daj sobie spokój :stop1:
sylwian70
 

Re: [A2.216v] Problem z przekladka silnika!!!

Postprzez Peter » 15 wrz 2012 22:22:36

Wielkie dzieki za porade, ale po rozmowie z mechanikiem on stwierdzil ze ta dodatkowa pompa podnosi cisnienie oleju do 12bar. a ta zwykla do 4.Obawia sie ze cisnienie smarowania bedzie za niskie i szlak trafi silnik. A odnosnie zaslepiania panewek to nie lepiej przelozyc z drogiego silnika, tamtych nie trzeba zaslepiac. Jeszcze raz dziekuje za wskazowki i czekam na dalsze. :gears:
Peter
 

Re: [A2.216v] Problem z przekladka silnika!!!

Postprzez kwinto1971 » 15 wrz 2012 22:33:32

Przekopiuje swój własny post , tu jest tez opisane jak inaczej poradzić sobie se smokiem ,ale to trochę zabawy
W mojej Froci bije już "nowe serce" :D ,czyli w miejsce x22xe wsadziłem y22xe z omegi 2001r automat .
Przedstawię z pamięci listę zmian i niespodzianek :
- jak łatwo zobaczyć miski olejowe są zupełnie inne ,należny odkręcić stara miskę a później jeszcze ten kielich/adapter do gołego bloku i tu zobaczymy te wałki ,odkręcamy z cała ramka . Pozostają nam niestety otwory olejowe (większe niż na M6 a za małe na gwint M8), ja je rozwierciłem i nagwintowałem ,następnie wkręciłem śruby M8 . Postanowiłem zostawić oryginalna pompę oleju z silnika y22xe i ona ma podłużny otwór i skierowany w dół a nie na skos ,wiec z dwóch smoków przy pomocy boszki i sąsiada spawacza udało się to zrobić ale przymiarek było wiele. Czujnik ciśnienia oleju tez przekręcamy ,omega ma tylko na kontrolkę, W naszej starej misce powiększamy otwory z 6 na 8mm bo bo takie są w nowym bloku ,śruby albo kupujemy albo ucinamy stare z y22xe

Z x22xe przekładamy cały osprzęt wraz z mocowaniami ,mocowanie rolek , oraz czujniki(maja inne wtyczki ) oraz mocowanie do poduch
Jeśli mamy kolektor wydechowy przy "nowym" silniku to mutujemy lepszy tak jest identyczny ale nie ma otworów na ta ekologiczna rurkę
Oba koła zamachowe sa na 6 śrub ale możemy się zdziwić jak nasze stare ,ciężkie koło będzie miało za mały otwór , dobrze się przyjrzyjmy to tylko pierścień adaptacyjny mógł się skleić z wałem . Wbijamy łożysko igiełkowe do wału i walczymy z wkładaniem .Powodzenia

zawsze szukaj , bo wszystko juz było
kwinto1971
 

Re: [A2.216v] Problem z przekladka silnika!!!

Postprzez Peter » 15 wrz 2012 22:49:26

Dziekuje bardzo za kolejne upewnienie mnie ze nie jest tak zle. Nie bede musial kupowac nastepnego silnika, a mehcanik bedzie mial sporo pracy. Dzieki, moze ktos jeszcze ma jakies sugestie. Czekam.

-- Dodano 23 wrz 2012 19:24:45 --

Witam wszystkich i bardzo dziekuje za insrrukcje , ktore mi bardzo pomogly. Silnik zlozony, wlozony i dziala jak :gears: w zegarku. Jeszcze raz wielkie dzieki.
Peter
 

Re: [A 2.2] Problem z przekladka silnika

Postprzez luckson » 05 lis 2013 10:37:44

Witam! Niestety tez muszę zmienić silnik w swojej frocie. Jest do wzięcia silnik z omegi z 2001r w dobrych pieniądzach. Wiem ze muszę zmienić miskę, pompę, smoka i czujniki oleju. Czytałem o zaślepianiu otworów olejowych (powinienem dać rade). Podobno wszystkie inne czujniki tez trzeba przełożyć bo wtyczki nie pasują. Mam pytanie. Jak wygląda sprawa z EGRem i na co zwrócić uwagę przy takiej "tranplantacji" żeby nie ugrząść w czarnej :dupa: bo froty używam codziennie do jazdy do pracy. Z góry dziękuję!!!
Avatar użytkownika
luckson
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 110
Dołączył(a): 13 cze 2013 11:19:10
Lokalizacja: Kraków-KMY-KWA
Pochwały: 4
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A 2.2] Problem z przekladka silnika

Postprzez Semir » 05 lis 2013 10:45:08

Chcesz silnik z omegi ale jaki silnik? Jak coś poczytaj to viewtopic.php?f=14&t=12954 tutaj Brum odwalił kawał dobrej roboty. Poczytaj i przemyśl sprawę.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.2] Problem z przekladka silnika

Postprzez luckson » 05 lis 2013 11:11:43

Czytałem i jestem pełen podziwu :>: . Narazie nie mam czasu i tyle kasy na taką zabawę. a znalazłem silnik z Omegi 2.2 z 2001r. nie wiem jakie tam jest oznaczenie.
Avatar użytkownika
luckson
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 110
Dołączył(a): 13 cze 2013 11:19:10
Lokalizacja: Kraków-KMY-KWA
Pochwały: 4
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A 2.2] Problem z przekladka silnika

Postprzez Semir » 05 lis 2013 11:16:37

Na pewno jest to kosztowniejsze, ale jak kupisz całą omegę to możesz sprzedać bez silnika jak brum. Stary motor na części. Problemem zawsze jest kasa brum to robił sam i kupe czasu mu zeszło. Hmm mysl kombinuj.

Potem daj znać co zrobiłeś i jaki efekt.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.2] Problem z przekladka silnika

Postprzez luckson » 05 lis 2013 11:23:55

Napiszę napewno. Jutro wycieczka po silnik. Przekładam sam. Pytałem o to na co zwrócić uwagę bo nie zamierzam :wsciekly: po założeniu i jak się okaże że :dupa: bo coś nie pasuje i nie pali.
Avatar użytkownika
luckson
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 110
Dołączył(a): 13 cze 2013 11:19:10
Lokalizacja: Kraków-KMY-KWA
Pochwały: 4
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A 2.2] Problem z przekladka silnika

Postprzez brum » 05 lis 2013 11:24:12

viewtopic.php?f=14&t=13024&p=154786#p154786
kwinto przekładał z Omegi 2.2
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.2] Problem z przekladka silnika

Postprzez luckson » 05 lis 2013 11:34:00

Czytałem. Zastanawia mnie pompa oleju. Jedni przekładają starą, inni zostawiają z omegi i przerabiają smoka. Nie bardzo mam gdzie go pospawać żeby przerabiać. No i jest dylemat :niewiem:

-- Dodano 05 lis 2013 11:40:38 --

Dla sprostowania silnik jest z 2002 roku, Mam nadzieje ze nie będzie większych zmian. http://allegro.pl/opel-omega-vectra-zaf ... 05812.html
Avatar użytkownika
luckson
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 110
Dołączył(a): 13 cze 2013 11:19:10
Lokalizacja: Kraków-KMY-KWA
Pochwały: 4
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A 2.2] Problem z przekladka silnika

Postprzez Semir » 05 lis 2013 11:40:45

W małopolsce jest masa osób z forum zagadaj może ktoś ci pomoże jak nie zapytasz nie bedziesz wiedział.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.2] Problem z przekladka silnika

Postprzez luckson » 05 lis 2013 15:16:25

Okazuje się że ten silnik z omegi to Z22XE. Postaram się wkleić kilka zdjęć i napisać jak poszła "transplantacja".
Avatar użytkownika
luckson
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 110
Dołączył(a): 13 cze 2013 11:19:10
Lokalizacja: Kraków-KMY-KWA
Pochwały: 4
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A 2.2] Problem z przekladka silnika

Postprzez brum » 05 lis 2013 16:51:34

porównaj kolektory ssące. na pewno do podmiany będzie przepustnica.
łapy do podmiany.
czujnik wałka rozrządu zostaw, tylko go nigdzie podłączaj(bo nawet nie ma gdzie).
EGR jest inny, można go zaślepić blaszką za 10zł z allegro.
I obejrzyj tył silnika bo ten z Omy ma tam dość dużą magistralę wodną z czujnikiem. W x22 czegoś takiego nie ma. Ta magistrala może haczyć o gródź.

-- Dodano Wt 05 lis 2013 17:58:15 --

i bagnet do przełożenia.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.2] Problem z przekladka silnika

Postprzez luckson » 09 lis 2013 09:14:53

Silnik wyciągnięty :D
Po wstępnym obejrzeniu i porównaniu EGR wraz z podstawą jest do przekręcenia. Zwłaszcza że mocowana jest do podstawy cewka zapłonowa. Problem w tym że trzeba nową uszczelkę między podstawę a głowicę. Niestety trzeba ją albo gdzieś dorobić albo zamówić w ASO ( koszt 80,- i 7 dni roboczych oczekiwania) :?

-- Dodano 09 lis 2013 09:36:49 --

Dodaje zdjęcia gdyby ktoś potrzebował:
EGR X22XE:
Obrazek

EGR Z22XE:
Obrazek
Głowica Z22XE i mocowanie EGR :
Obrazek

-- Dodano 13 lis 2013 14:39:02 --

Silnik wsadzony na miejsce :), zostało zazbroić i zaślepić otwory w panewkach. Uszczelkę pod podstawę EGRu udało się dorobić. Na ulicy św.Katarzyny w Krakowie jest firma co dorabia wszystkie uszczelki (nawet pod głowice). Koszt uszczelki do EGRu to 20,- nie jak w ASO 80,- i tego samego dnia odbiór, a nie 7 dni roboczych.

-- Dodano 02 gru 2013 10:25:39 --

Witam. Silnik z omy do frotki założony i lata. Zostało trochę kosmetyki jak jednak założenie kolektora wydechowego od omegi, bo rurka z kolektora z froty zaczyna przepuszczać. Wszystkich, którzy zabierają się za taką transplantację radze założyć komplet nowych uszczelniaczy na wale bo moga puścić jak mój :killer: .
Z rzeczy które warto przełożyć z silnika froty do omegi jest pompa oleju, miska, kolektor dolotowy (więcej podciśnień), przepustnica, cewka, czujniki i dekiel zaworów (wyglądają podobnie ale ten z silnika x22xe jest przystosowany pod kable zapłonowe), bagnet. Trzeba zaślepić otwory na panewkach głównych, oraz zmieniając bagnet warto zaślepić otwór otwór w bloku po bagnecie z omegi. Ogólnie jeśli ma się czas, miejsce i trochę wiedzy z mechaniki i najlepiej żurawia do silników to nie jest to trudne.
Avatar użytkownika
luckson
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 110
Dołączył(a): 13 cze 2013 11:19:10
Lokalizacja: Kraków-KMY-KWA
Pochwały: 4
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd


Powrót do 2.2i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron