Witamy !



[2.2] DTI problem z odpalaniem

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez ali » 28 sie 2013 21:01:54

doniudondiego napisał(a):nie ma jak benzyna Odpala także zimą


DTI bardzo ładnie odpala zimą, zresztą tak jak i latem :)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez Semir » 28 sie 2013 21:03:28

Ja nie miałem ze swą problemu, jedynie jak stała tydzień i był mega mrozy to nie odpaliła ale to zrozumiałe.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 28 sie 2013 21:05:04

doniudondiego napisał(a): Inne objawy to po około 30km zapala się check i auto trochę zmula ale to może być wszystko


Jak się check zapali to podepnij pod kompa musi jakiś błąd dać się odczytać.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez Semir » 28 sie 2013 21:09:45

Mi jak się zapałał check i słabła to miałem problem z wężykami od podciśnienia. Na końcach parcieją czasami wystarczy obciąć końcówkę lub wymienić cały.

Najpewniej zrobić diagnostykę bo na ślepo to żmudna robota.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez jrzeuski » 29 sie 2013 08:50:59

U mnie w VM diagnostyka nic nie wykazała, niepotrzebnie wydałem kasę na podpięcie Boscha. A przyczyną dziwnego zachowania silnika była właśnie sparciała końcówka wężyka sterującego zaworem EGR. Uciąłem centymetr, założyłem i auto hula od 4 lat. Fakt, że szukanie takiej nieszczelności to masakra. Szybciej wymienić wszystkie wężyki a i wyjdzie taniej niż diagnostyka komputerowa.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 29 sie 2013 08:53:11

Tak pewno niech nie jedzie na kompa niech zada jeszcze milion pytań co może być przyczyną a my będziemy klawiszować.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez jrzeuski » 29 sie 2013 09:33:16

Nie twierdzę, że podpięcie do kompa to fanaberia tylko, że nie zawsze daje wynik skutecznie wskazujący usterkę. Sam dobrze wiesz, że nieszczelność w układzie podciśnień objawia się różnie i może wyskoczyć we wszystkim, co jest do niego podpięte, bo to są naczynia połączone. Ale ponieważ są tam zawory, to ciężko na podstawie objawów zlokalizować dziurę, bo nigdy do końca nie wiadomo, które są otwarte w danym momencie a które nie. Akumulator podciśnienia nie ułatwia zadania, bo "całkuje" problemy, więc czasem wyłażą a czasem nie. Lepiej na potrzeby diagnostyki go odpiąć i zaślepić wężyk, żeby szybciej dojść o co kaman. Ja u siebie walczyłem 2 miesiące, odwiedziłem kilka warsztatów, słuchałem przeróżnych "szpeców" a w końcu i tak sam znalazłem przyczynę i naprawiłem. Teraz bym od tego zaczął zanim pojechałbym wydawać kasę na diagnozy mechaników. Ale każdy powinien działać wedle własnego uznania.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez ali » 29 sie 2013 13:08:26

jrzeuski napisał(a):Nie twierdzę, że podpięcie do kompa to fanaberia tylko, że nie zawsze daje wynik skutecznie wskazujący usterkę. Sam dobrze wiesz, że nieszczelność w układzie podciśnień objawia się różnie i może wyskoczyć we wszystkim, co jest do niego podpięte, bo to są naczynia połączone. Ale ponieważ są tam zawory, to ciężko na podstawie objawów zlokalizować dziurę, bo nigdy do końca nie wiadomo, które są otwarte w danym momencie a które nie. Akumulator podciśnienia nie ułatwia zadania, bo "całkuje" problemy, więc czasem wyłażą a czasem nie. Lepiej na potrzeby diagnostyki go odpiąć i zaślepić wężyk, żeby szybciej dojść o co kaman. Ja u siebie walczyłem 2 miesiące, odwiedziłem kilka warsztatów, słuchałem przeróżnych "szpeców" a w końcu i tak sam znalazłem przyczynę i naprawiłem. Teraz bym od tego zaczął zanim pojechałbym wydawać kasę na diagnozy mechaników. Ale każdy powinien działać wedle własnego uznania.


Masz Jacku całkowitą rację, ale podpięcie pod kompa to pare minut a może wiele pracy oszczędzić, a jak nic nie wskaże to tak jak mówisz - po nitce do kłębka
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez Semir » 29 sie 2013 13:15:52

Dla tego zaproponowałem jedno z najszybszych i najtańszych rozwiązań problemu jak to nie pomoże wtedy bym pojechał na diagnostykę.

Te przewody to taka pierdologia ale cóż są i trzeba sobie z tym radzić. Trzeba pamiętać też aby dobrać odpowiednią średnicę nowych przewodów. Jak chciałem wymienić pierwszy przewód u siebie to dostałem z ciut różniącym się fi wewnętrznym i była lipa. Przewody te nie są tragicznie drogie, ale odradzam te za 5 zł/m.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 29 sie 2013 13:43:50

Wiecie co... gość napisał, że ma problem z odpalaniem na ciepło.
Zapewniam Was, że nie ma to absolutnie nic wspólnego z układem podciśnienia. NIC!!!!
Można wypruć całkowicie wszystkie przewody podciśnienia i sprawne auto zapalić powinno od kopa. Oczywiście odpali wywali check i komp w trybie awaryjnym ale odpalić musi od strzała.
Jak nie wierzycie to możecie zrobić sobie eksperyment. Wystarczy jeden przewód od vacum pompy odpiąć.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez ali » 29 sie 2013 13:46:04

RudeBoy napisał(a):Wiecie co... gość napisał, że ma problem z odpalaniem na ciepło.
Zapewniam Was, że nie ma to absolutnie nic wspólnego z układem podciśnienia. NIC!!!!
Można wypruć całkowicie wszystkie przewody podciśnienia i sprawne auto zapalić powinno od kopa. Oczywiście odpali wywali check i komp w trybie awaryjnym ale odpalić musi od strzała.
Jak nie wierzycie to możecie zrobić sobie eksperyment. Wystarczy jeden przewód od vacum pompy odpiąć.


Oczywiście, na ciepło to najczęsciej hall a to zweryfikuje odczyt na kompie
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 29 sie 2013 13:50:46

A ja obstawiam przycierający się tłoczek regulacji konta wtrysku w pompie... :|
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez ali » 29 sie 2013 13:54:57

RudeBoy napisał(a):A ja obstawiam przycierający się tłoczek regulacji konta wtrysku w pompie... :|


No istotnie, nie problem z odpalaniem a raczej zamulaniem, więc nie hall.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez doniudondiego » 30 sie 2013 07:43:23

ali napisał(a):
RudeBoy napisał(a):A ja obstawiam przycierający się tłoczek regulacji konta wtrysku w pompie... :|


No istotnie, nie problem z odpalaniem a raczej zamulaniem, więc nie hall.


Podstawowy problem to właśnie nie można odpalić na ciepło. Próbowałem eksperyment który radził gość regenerujący pompy tzn. schłodzić głowiczke pompy wodą bez efektu. Jak pisałem podpięcie pod komp nie wykazało nic oprócz przepływki - znalazłem przecięty kabel wiązki. Słyszałem że można podpiąć samą pompę pod miernik ? Prawda li to?
doniudondiego
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez darek1978 » 02 paź 2013 15:22:23

witam serdecznie. koledzy mam problem ze swoim opelkiem ;) problem polega na tym ze po super zabawie w blocie i w dosc glebokiej wodzie ;) wystapil problem z odpaleniem. polega to na tym ze jak silnik jest zimny to odpala od strzalu i chodzi niby normalnie jednak jak tylko sie zagrzeje gasnie i jest problem z odpalaniem a w zasadzie wogole nie odpala az nie wystygnie. podlaczylismy pod kompa 0 bledow, komp nic nie widze zadnych usterek, wymienilismy olej, filtr i dalej to samo... woda przez maske sie przelewala w czasie zabawy blotno wodnej ale jest tez snorkel... moze macie jakies pomysly co moze byc tego przyczyna? pozdrawiam darek
darek1978
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez Łukasz102 » 02 paź 2013 17:47:33

U mnie taki objaw zakończył się regeneracją pompy wtryskowej.
Avatar użytkownika
Łukasz102
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 120
Obrazki: 5
Dołączył(a): 26 mar 2013 10:10:18
Lokalizacja: Supraśl
Pochwały: 1
Województwo: Podlaskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez darek1978 » 02 paź 2013 19:53:05

ja pompe wtryskowa regenowalem 2 miechy temu, nowe wtryski, regenerowane turbo, wszystko za 1 zamachem, wczesniej jak mialem problem z pompa to komputer reagowal a teraz cisza, zadnego bledu nic..
darek1978
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 02 paź 2013 20:09:31

darek1978 napisał(a):ja pompe wtryskowa regenowalem 2 miechy temu, nowe wtryski, regenerowane turbo, wszystko za 1 zamachem, wczesniej jak mialem problem z pompa to komputer reagowal a teraz cisza, zadnego bledu nic..


Błędu być nie musi.
Leży korekcja dawki rozruchowej i regulacja konta wtrysku. Bardzo możliwe, że pompa do roboty.
Jedź na reklamacje.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez Łukasz102 » 03 paź 2013 17:57:04

u mnie też dwa razy wyciągali a wystarczyło właśnie zwiększyć dawke i podnieść wolne obroty.
Avatar użytkownika
Łukasz102
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 120
Obrazki: 5
Dołączył(a): 26 mar 2013 10:10:18
Lokalizacja: Supraśl
Pochwały: 1
Województwo: Podlaskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez góral » 28 lis 2013 10:53:31

witam,
mam problem z fronterą 2.2 DTI z 2000 roku, auto ma duży problem z odpaleniem po przestaniu nocy na mrozie, kręci ale jakoś tak słabo, zmieniałem akumulatory próbowałem kilka, rozrusznik jest dobry, świece grzeją, zaworek zwrotny założyłem po przeczytaniu na forum że może to być przyczyną, auto odpali ale tak dopiero za 10tym razem resztką mocy z akumulatora, kręcić go trzeba może z minute jak sie połączy wszystkie próby razem. po odpaleniu jak go zgasze odrazu i próbuje ponownie zapalić pali na dotyk. poźniej jak pojeżdżę zostawie na jakiś czas 2 3 4 godz silnik wciąż lekko ciepły pali na dotyk. na kompie niema żadnych błędów, żadna kontrolka się nie świeci, co mogę zrobić w własnym zakresie jeszcze? pomóżcie bo już sam nie wiem
góral
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości