Witamy !



[A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z kompa

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

Postprzez grzesiu911 » 11 kwi 2013 23:08:29

ok, jutro raz jeszcze zerknę, chociaż dziś już z lusterkiem zaglądałem nawet pod kolektorem i nic nie widziałem. Dzięki wielkie Dawid za pomoc. Ten czujnik też może mieć wpływ na to co się dzieje??
grzesiu911
 

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

Postprzez brum » 11 kwi 2013 23:16:17

musisz gdzieś mieć ten kabel. błąd i uszkodzenie stukowego nie powinno powodować braku iskry. ale jeśli jest odłączony to nie wiem jak się zachowa.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

Postprzez grzesiu911 » 11 kwi 2013 23:17:51

jak podjadę na szrot, to może gość będzie miał gdzieś silnik z wiązką w miarę na wierzchu to podejrzę.
Dzięki wielkie i dobrej nocy życzę.
Pozdrawiam.
grzesiu911
 

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

Postprzez brum » 11 kwi 2013 23:20:33

jeśli znajdziesz tą kostkę i nie odpali to zamień kostki między sobą i wtedy zobacz. może podpiąłeś czujnik wału do kostki od stukowego.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

Postprzez grzesiu911 » 12 kwi 2013 06:45:55

hmmm, to raczej mało prawdopodobne. Kable od czujnika wału mam tak poprowadzone, w zasadzie są jeszcze dociśnięte przez alternator, że wychodzą od czoła silnika i nie byłoby możliwości podpiąć ich gdzie indziej, jak tylko w miejsce gdzie było, czyli od przodu silnika w wiązkę. Natomiast kostka od stukowego wychodzi praktycznie przy grodzi. Teraz tak się zastanawiać zacząłem, podczas pisania, że może ja ten czujnik jeszcze docisnąłem mocniej i owszem, jakieś tam impuls on generuje, na pompkę jeszcze wystarczy ale do cewki już nie dochodzi nic bądź sygnał jest po prostu za słaby. Chociaż to impuls elektromagnetyczny i chyba albo jest, albo by go nie ma wcale.
grzesiu911
 

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

Postprzez brum » 12 kwi 2013 09:54:13

Jak wyjmowałeś czujnik wału, to sprawdź czy wszedł do końca, powinien kliknąć. i jego trzeba dokręcać odpowiednim momentem, jak będzie za mocno to nie będzie działał prawidłowo.
Dla V6 jest to 8Nm więc pewnie dla R4 też tyle.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

Postprzez grzesiu911 » 15 kwi 2013 12:22:53

:( wszystko byłoby już pięknie, bo już zaczyna zagadywać ale nie chce nadal zapalić. Nawet złapał raz na chwilę, z minutkę pochodził ale co moment obroty spadały, że prawie zgasł aż faktycznie zgasł. Może go zalewa, wcześniej jednak sporo paliwa zapewne naciągnął. Spróbowałbym go teraz na samym gazie odpalić ale trochę się boję, bo na gazie nie jeździł już z pół roku. Gdyby rozrząd z jeden ząbek był przestawiony to pewnie odpalił ale nierówno chodził? Czy też by nie odpalił?


Ok, coraz bliżej coraz bliżej sukcesu. Odpalił znowu na jakąś minutkę tylko. Zauważyłem, że zaczął bardzo delikatnie strzelać w dolot, po dokręcałem wszystkie obejmy, zacząłem rozglądać się po silniku i odkryłem, że mam jeszcze jeden wolny wężyk i miejsce do wpięcia. Ktoś może ma układ wszystkich wężyków podciśnienia z 2.0.
I czy to też mogło by rzutować na takie zachowanie, że niby by chciał odpalić ale nie może. Albo odpali na chwilkę i zgaśnie??
grzesiu911
 

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

Postprzez brum » 15 kwi 2013 14:15:13

Jak będzie ciągnął lewe powietrze to może się tak dziać.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

Postprzez grzesiu911 » 16 kwi 2013 10:34:07

Forteca jeździ :D Dzięki brum za wszelkie podpowiedzi. Jeśli chodzi o iskrę, przez tych kilka miesięcy postoju styki zaśniedziały. Dlatego pomimo tego, że paliwo dochodziło i niby wszystko ok, iskry brak.
Druga sprawa, pod całym majdanem, czyli kluczami, szmatami etc. leżał sobie jeden wężyk. Stąd gdy już wszystko było ok, i iskra była i niby odpalał ale od razu gasł. Najwyraźniej jak kolega Dawid pisał, brał lewe powietrze.

Pozostał jeszcze jakiś problem, a mianowicie, ja jej w gaz a efekty zbyt mizerne, żebym był zadowolony. No i CE zapaliło się przy wyższych obrotach. Więc jeszcze grzebanina będzie, nie mam pojęcia, co teraz może być nie tak. Może pompka albo wtryski przez tan czas szlag trafił.
grzesiu911
 

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

Postprzez brum » 16 kwi 2013 14:24:27

dobrze że jeździ.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

Postprzez bomba78 » 16 kwi 2013 21:18:20

brum napisał(a):dobrze że jeździ.

mój tez jeździł :) wróciłem wieczorem sobie z wyprawy po lasku :)
rano wstałem i znikała mi iskra :((
ale żeby było ciekawiej to napięcie na wtyczce cewki dochodzi :killer:
były robione testy na 3 cewkach i na każdej ten sam efekt :cry2:
a kable, świece, kopułka,palec, czujnik położenia walu są nowe :)
a nie podaje prądu :( gdzie szukać ????
i mam trochę slaby akumulator czy może być przyczyna ze coś z napięciem?? ale na cewkę dochodzi normalnie 12v.
:guns: Dopóki Walczysz Jesteś Zwycięzcą :guns:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
bomba78
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 738
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 sty 2013 13:44:53
Lokalizacja: Warszawa-Włochy
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

Postprzez grzesiu911 » 17 kwi 2013 11:21:22

to jeszcze spróbuj podmienić świece i kable. Skoro na samej cewce, czy kopułce masz prąd i sprawdzałeś trzy inne.
grzesiu911
 

Re: [A 2.0] Brak iskry i możliwości odczytania błędów z komp

Postprzez brum » 17 kwi 2013 12:00:54

Przekaźniki sprawdź. Pod maską w skrzynce i na słupku A.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia strona

Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość