Witamy ! |
---|
|
Marcin D napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=G-OqYFB4ofY chyba coś podobnego na żywo
ali napisał(a):Wiem że konstrukcja stara ale wklejam lynka dla tych co nie znają
http://kopalniawiedzy.pl/Jumo-Junkers-s ... ower,17333
Taki silnik powinien być idealny do offroad bo ma duży moment na niskich obrotach jako że dwa suwy pracy wykonywane sa jednoczesnie (jest dwusuwowy).
Tutaj filmik dla lepszego zrozumienia pomysłu http://www.youtube.com/watch?v=h2QxEXYlc2w
tomi napisał(a):ali napisał(a):Wiem że konstrukcja stara ale wklejam lynka dla tych co nie znają
http://kopalniawiedzy.pl/Jumo-Junkers-s ... ower,17333
Taki silnik powinien być idealny do offroad bo ma duży moment na niskich obrotach jako że dwa suwy pracy wykonywane sa jednoczesnie (jest dwusuwowy).
Tutaj filmik dla lepszego zrozumienia pomysłu http://www.youtube.com/watch?v=h2QxEXYlc2w
co to jest duzy moment obrotowy ?????
widze tam 12 tłoków po 2 w jednym cylindrze które razem sprężają jedną dawkę powietrza o zawodnosci tego rozwiazania nie bede sie rozpisywał ale to patent z lat 30, 40 wycofali sie z tego z powodu własnie zawodności
teraz 12 tłoków w układzie V lub bokser tu jest moment obrotowy
do tego masa tego silnika i te wszystkie koła zębate .
na marginesie przegrzanie silnika powodowało pęknięcie pierscieni dyskwalifikowalo to całą sekcje czyli 2 tłoki i sprawność spadała drastycznie
tomi napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=V8LY-ag1vow&feature=youtube_gdata_player
tu masz v12 chłodzony powietrzem nie ma problemów z chłodzeniem a momętem obrotowym i sprawnościa przewyższa ten wynalazek . do tego jesli chodzi oo rozrząd wibicie jednego łożyska z tych kół zębatych powoduje ze wały tracą synchronizację i silnik przestaje działać pomylenie w ustawieniach wałów silnik zachowuje sie jak kazdy bezkolizyjny z przestawionym rozrządem .
jedno jest pewne z gustami się nie dyskutuje ale chętnie zobacze ten super silnik w frocieja nie mam zamiaru wkładac V12 ale kiedyś jeszcze włoże V8
tomi napisał(a):co to jest duzy moment obrotowy ?????
widze tam 12 tłoków po 2 w jednym cylindrze które razem sprężają jedną dawkę powietrza o zawodnosci tego rozwiazania nie bede sie rozpisywał ale to patent z lat 30, 40 wycofali sie z tego z powodu własnie zawodności
teraz 12 tłoków w układzie V lub bokser tu jest moment obrotowy
do tego masa tego silnika i te wszystkie koła zębate .
na marginesie przegrzanie silnika powodowało pęknięcie pierscieni dyskwalifikowalo to całą sekcje czyli 2 tłoki i sprawność spadała drastycznie
w artykule napisał(a):firma Achates Power otrzymała od US Army grant wysokości 4,9 miliona dolarów. Pieniądze mają zostać wykorzystane na dalsze udoskonalenie silnika.. Jumo
ali napisał(a):http://www.muzeumlotnictwa.pl/zbiory_sz.php?ido=117&w=p Tutaj krótko o zastosowaniu praktycznym
tomi napisał(a):A wiec tak w 97r zapisalem sie na kurs operatora ciężkich maszyn drogowych i budowlanych jednym z przedmiotow byly wlasnie silniki spalinowe w maszynach i byl ten temat poruszany . Nie powiem bo sam bylem podniecony jak uslyszalem o tym rozwiązaniu . Niestety instruktor sprowadził mnie szybko na ziemie. Wlasnie napisalem wyżej ze te silniki miały jedna z wad przegrzewaly sie i pekaly pierścienie silnik szybko tracil sprawność . Nie mowie tu o silnikach lotniczych bo 1litrowy ma 200 KM na ziemi niezdawalo to egzaminu . W dzisiejszych czasach i z zastosowaniem lepszych materialow kto wie ?
jest wiele rozwiązań do których wracamy udoskonalamy
tomi napisał(a):A wiec tak w 97r zapisalem sie na kurs operatora ciężkich maszyn drogowych i budowlanych jednym z przedmiotow byly wlasnie silniki spalinowe w maszynach i byl ten temat poruszany . Nie powiem bo sam bylem podniecony jak uslyszalem o tym rozwiązaniu . Niestety instruktor sprowadził mnie szybko na ziemie. Wlasnie napisalem wyżej ze te silniki miały jedna z wad przegrzewaly sie i pekaly pierścienie silnik szybko tracil sprawność . Nie mowie tu o silnikach lotniczych bo 1litrowy ma 200 KM na ziemi niezdawalo to egzaminu . W dzisiejszych czasach i z zastosowaniem lepszych materialow kto wie ?
jest wiele rozwiązań do których wracamy udoskonalamy
JJKILLER napisał(a):6TD 2 to widlasta dwunastka
ali napisał(a):Raczej nie, w większości T-84 taka montują więc pewnie Ci sie zasugerowało, w filmiku który dałem jest ukraiński t-84 opłot. Opłota-M napędza silnik wysokoprężny 6TD-2E, rozwijając moc 1200 KM przy 2600 obr./min
ali napisał(a):O amerykancach jeszcze nie mam ale znalazłem potwierdzenie że silnik z lynku Macina D
http://www.youtube.com/watch?v=G-OqYFB4ofY
To silnik działający wg tego schematu http://www.youtube.com/watch?feature=fv ... GaISFg_ZIw
czyli jest to wariacja silnika Jumo ale z jednym wałem
ali napisał(a):No i prosze o amerykańcu
http://www.fairbanksmorse.com/engines/e ... del_38.php
chyba lepszych dowodów już nie trzeba
A był montowany jak piszesz na okrętach (głównie podwodnych) jak i na lokomytach
Ale wstyd mi sie przyznać że jako pasjonat mechaniki nie widziałem do dzisiaj że takie konstrukcje były stosowane w praktyce.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość