Witamy !



[2,5] Wymiana nagrzewnicy TDS

[2,5] Wymiana nagrzewnicy TDS

Postprzez benonben » 13 mar 2013 18:12:05

O D CZEGO ZACZĄĆ I CZY SAM TO ZROBIĘ W WARUNKACH PODWÓRKOWYCH,POZDRAWIAM, FROTKA A 97 ROK Z KLIMATYZACJĄ
benonben
 

Re: Wymiana nagrzewnicy 2,5 TDS

Postprzez Komand » 13 mar 2013 19:21:00

benonben napisał(a):O D CZEGO ZACZĄĆ I CZY SAM TO ZROBIĘ W WARUNKACH PODWÓRKOWYCH,POZDRAWIAM, FROTKA A 97 ROK Z KLIMATYZACJĄ

W Haynesie jest opisana procedura-narzędzie jakiś specjalnych nie potrzeba ale sugeruje poczekać aż będzie cieplej (robiłem rok temu w lutym i strasznie zmarzłem).
Komand
 

Re: Wymiana nagrzewnicy 2,5 TDS

Postprzez sh0rty » 13 mar 2013 21:32:30

przerabiałem to ostatnio w 2.3, nic trudnego, ale przydałby się garaż.. klucze potrzebne to bodajże klucz 10 i śrubokręt krzyżakowy, klucz 8 na obejmy wężów nagrzewnicy w silniku.
mi to zajęło 6 godzin,bo bez żadnej instrukcji i robiłem to pierwszy raz, trzeba zdjąć cała deskę, kierownice itd.. no jest trochę roboty ale satysfakcja wielka jak odzyskujesz ogrzewanie :]

a lecisz po kolei:
-zdejmujesz kierownice, kierunki, obudowę licznika i cały licznik
-schowek i całą deskę od spodu (trzeba poszukać śrubek)
-rozbierasz kanał środkowy (najlepiej cały)
-odpinasz kable (u mnie to w nogach kierowcy po lewej stronie 3 wielkie wtyczki)
- potem zdejmujesz zaślepki w nawiewach na boczne szyby i zegarek, tam są ukryte mocowania deski

a potem to już chyba całość powinna zejść i masz nagrzewnicę, nie wiem jak będzie u Ciebie, ale u mnie jest tak:
od prawej --> wiatrak --> chłodnica klimy --> nagrzewnica
ja bez problemu ją wyciągnąłem bez rozbierania i rozpinania klimy, potem rozbierasz ja na pół wyciągasz starą nagrzewnice wkładasz nową i składasz wszystko w odwrotnej kolejności :]

serio to jest jak klocki lego tylko przykręcane na śrubki, powodzenia
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Wymiana nagrzewnicy 2,5 TDS

Postprzez baster » 13 mar 2013 22:19:12

kurde mnie też to czeka, na szczęście mam ogrzewany garaż :) a jak ktoś z okolic potrzebował by garażu z kanałem to zapraszam :D
PS nie ma ktoś na sprzedaż cięgien regulacji nawiewu, frota a 2,3 z klimą
baster
 

Re: Wymiana nagrzewnicy 2,5 TDS

Postprzez jrzeuski » 13 mar 2013 23:21:42

Generalnie się zgadza, z dwoma uwagami:
- autor wątku ma nową deskę a Wy stare, więc śrubki są gdzie indziej i elektryka też nieco odmienna (m.in. ma airbagi, które trzeba odłączyć tak, żeby nie wybuchły)
- nie trzeba zdejmować kierownicy, wystarczy odchylić kolumnę na regulacji.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998


Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości