Witamy !



[A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez s4e » 05 lut 2013 09:06:57

Gdybyś wydłużył smok o 1m to coś by się zmieniło. W omawianym przypadku nic się nie stanie... Uwielbiam takie jałowe dyskusje 8-)
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez tomi » 05 lut 2013 09:12:22

nic się nie stanie o 1 cm to ułamki sec opóźnienia nie wyczuje tego :)))))tym bardziej ze stan oleju na zgaszonym silniku jest wysoki i sama rurka bedzie nim zalana bedzie bez różnicy ale o 20cm ...... myśle ze była by różnica
TYLKO V8 !!!

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
tomi
Guru
Guru
 
Posty: 829
Obrazki: 0
Dołączył(a): 09 gru 2009 08:07:36
Lokalizacja: Mysłowice
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez RudeBoy » 05 lut 2013 09:25:51

s4e napisał(a):Gdybyś wydłużył smok o 1m to coś by się zmieniło. W omawianym przypadku nic się nie stanie... Uwielbiam takie jałowe dyskusje 8-)


Jakbyś nie zauważył to generalnie nikt nie widzi problemu w jednym kolanku o większej średnicy. :roll:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez Szarbia » 05 lut 2013 09:32:41

tomi napisał(a):nic się nie stanie o 1 cm to ułamki sec opóźnienia nie wyczuje tego :)))))tym bardziej ze stan oleju na zgaszonym silniku jest wysoki i sama rurka bedzie nim zalana bedzie bez różnicy ale o 20cm ...... myśle ze była by różnica


Tu masz smok Vectry
http://moto.allegro.pl/smok-oleju-opel- ... 14714.html
A tu Omegi
http://moto.allegro.pl/opel-omega-b-2-5 ... 95413.html
Roznia sie znacznie dlugoscia i jakos sie nikt tym nie martwi.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com
Avatar użytkownika
Szarbia
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 211
Dołączył(a): 08 kwi 2009 08:14:47
Lokalizacja: Powiat Wołomin
Pochwały: 8
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez s4e » 05 lut 2013 09:35:03

Ale "wywód o tym co było pierwsze, jajko czy kura" zrobiłeś właśnie Ty 8-)
Wnoszę o zakończenie dyskusji na temat smoka i michy, bo już wszystko zostało powiedziane, wyjaśnione :dupa: :glaszcze: 8-)
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez RudeBoy » 05 lut 2013 09:46:11

Szarbia napisał(a):
tomi napisał(a):nic się nie stanie o 1 cm to ułamki sec opóźnienia nie wyczuje tego :)))))tym bardziej ze stan oleju na zgaszonym silniku jest wysoki i sama rurka bedzie nim zalana bedzie bez różnicy ale o 20cm ...... myśle ze była by różnica


Tu masz smok Vectry
http://moto.allegro.pl/smok-oleju-opel- ... 14714.html
A tu Omegi
http://moto.allegro.pl/opel-omega-b-2-5 ... 95413.html
Roznia sie znacznie dlugoscia i jakos sie nikt tym nie martwi.


Gołym okiem widać różnicę w przekroju przewodu.
Ale skoro temat przeszkadza to faktycznie trzeba go zakończyć...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez tomi » 05 lut 2013 10:33:09

nie chodzi o dł tylko wysokość z której musi zassać nic więcej . w misce może być i 40 cm jak chcecie ale wysokoś na którą musi podać a w tych obu przypadkach jest ona prawie taka sama jak nie taka sama !!!!!
TYLKO V8 !!!

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
tomi
Guru
Guru
 
Posty: 829
Obrazki: 0
Dołączył(a): 09 gru 2009 08:07:36
Lokalizacja: Mysłowice
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez brum » 05 lut 2013 11:12:49

Smok z Vectry i Omegi mają taką samą średnice, różnią się długością.
Ten z Omegi ma długość ok 15 cm.
Ja będę miał jak vectry tylko dłuższy o ok 15cm.
Najpierw od sitka do kolanka ok 14cm pionowo, później ok 20cm poziomo i do góry 5cm w pompę.
Mogę skrócić cześć od sitka do kolanka. teraz planuję zrobić tak żeby sitko było z 4cm od dna miski. Będzie wtedy głęboko i oleju nie braknie .

A miska z Vectry nie pasuje bo choć wygląda jak z Froty to cześć płytka jest o 5cm za głęboka i haczy o drążek kierowniczy, tzn silnik by nie wszedł. A cześć głęboka nachodzi na most bo jest za bardzo wysunięta w przód o jakieś 10cm.
Dlatego miska nie pasuje. jak by był sztywny most to było by ok.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez jrzeuski » 05 lut 2013 11:14:38

brum napisał(a):Dlatego miska nie pasuje. jak by był sztywny most to było by ok.
Przez ten czas, co motasz michę to byś już go dawno wstawił ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez brum » 05 lut 2013 11:17:13

Przy misce i smoku nic do wczoraj nie robiłem.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez tomi » 05 lut 2013 12:27:12

długość w poziomie nie ma problemu ale w pionie od pompy do smoka tu nie sprawdza sie zasada im dłuższy tym lepszy ........ :D
TYLKO V8 !!!

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
tomi
Guru
Guru
 
Posty: 829
Obrazki: 0
Dołączył(a): 09 gru 2009 08:07:36
Lokalizacja: Mysłowice
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez bloodsuckin » 05 lut 2013 12:33:19

W pionie w rurce będzie olej równo z jego poziomem w misce, więc chyba nie ma różnicy czy smok jest 50mm czy 150mm pod poziomem oleju.
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez jrzeuski » 05 lut 2013 12:35:12

bloodsuckin napisał(a):chyba nie ma różnicy czy smok jest 50mm czy 150mm pod poziomem oleju.
Tylko do momentu jak auto przestanie stać poziomo ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez tomi » 05 lut 2013 13:36:01

jrzeuski napisał(a):
bloodsuckin napisał(a):chyba nie ma różnicy czy smok jest 50mm czy 150mm pod poziomem oleju.
Tylko do momentu jak auto przestanie stać poziomo ;-)



dokładnie .
TYLKO V8 !!!

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
tomi
Guru
Guru
 
Posty: 829
Obrazki: 0
Dołączył(a): 09 gru 2009 08:07:36
Lokalizacja: Mysłowice
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez baxxx » 05 lut 2013 13:53:21

jak jeździłem na motorze a bawiłem się w stunt (takie wygłupy na przednim i tylnym kole) to wkładaliśmy blachy miedzy miskę oleju a blok, która utrzymywały olej w miejscu smoka nawet przy dużych pionach, i smarowanie było, może takie rozwiązanie zastosować
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez jrzeuski » 05 lut 2013 13:53:56

Tak BTW to ostatnio do przybicia pieczątki trzeba było postawić auto na stromej ścianie wąwozu. Jakieś 70 stopni było, atakując bałem się, że fiknę przez hak (reszta korzystała z winchy, ale ja nie mam tego ustrojstwa, więc butem trzeba było :twisted: ). I kontrolka oleju się nie zaświeciła. Jak pilot przybijał pieczątkę, to patrzyłem na ciśnienie i było w normie. Trochę dziwne, nie? W ogóle sobie nie przypominam, żeby kiedykolwiek w terenie mi się kontrolka oleju zaświeciła a różne ewolucje już wyczyniałem, z opieraniem się relingami o glebę w ciasnych wąwozach włącznie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez bloodsuckin » 05 lut 2013 15:12:06

jrzeuski napisał(a):
bloodsuckin napisał(a):chyba nie ma różnicy czy smok jest 50mm czy 150mm pod poziomem oleju.
Tylko do momentu jak auto przestanie stać poziomo ;-)

Myślałem, że mówimy o momencie odpalania auta i chodziło o czas pracy pompy "na sucho". Zakładałem, że brum parkuje w poziomie ;)
Przy podjazdach nie ma szans, żeby smok nie miał oleju. Zjazd też musiałby być powyżej 50* nachylenia. W "wiadrze" miski bruma zmieści się 5L oleju (335x107x144=5161680mm3 jeśli dobrze licze).

Obrazek

To na tyle teorii tak czy inaczej powodzenia ze smokiem :>:
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez brum » 05 lut 2013 15:37:28

tak wygląda smok w 2.2
smok 2.2.jpeg



Rudeboy napisał(a):Patrząc na kształt Twojej michy... osłoną wału chyba nie ma co się przejmować... zadbaj tylko o to bo nie wiem jak to tam wygląda, żeby ze ściekowych kanałów olejowych olej nie walił prosto na wał czy tam korby...


główny kanał łaczy się w misce w Omedze i Vectrze z kanałem w górnym lewym rogu miski. Kanał z przodu przy pompie jest bezpośrednio w miskę.
miska omega.jpeg
miska Omega

miska vectra.jpg
miska Vectra


-- Dodano Wt 05 lut 2013 17:50:28 --

Kolanko załatwione. Wyciąłem ze smoka z Omegi. Brakuje tylko rurki od kolanka w dół do sitka, ale to moment i ucięte.
Popełniłem błąd podając wymiary głębokości płytkiej miski. Gdybym napisał Blood-owi żeby zrobił 5mm niżej było by lepiej. bo teraz mam zapasu 5mm między dnem miski a smokiem :P
Teraz pytanie, ile dać odstępu między końcem sitka a dnem miski, 5cm czy 7cm? przy 7cm będzie pion 10cm, później poziom i i pion 4cm już do pompy.

Ps. ktoś chętny mi to pospawać? tylko że trzeba to pod autem złapać i później pospawać tak żeby nie zakleić środka :P ja nie mam miga.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez s4e » 05 lut 2013 18:47:49

Smok daj przy samym dnie miski, ok 5mm od dna.
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez brum » 11 lut 2013 20:50:23

s4e napisał(a):Smok daj przy samym dnie miski, ok 5mm od dna.

Aż taki dokładny to nie jestem :P wolę dać 3cm i będzie zapas niż takie na styk.


W czwartek podłubałem...

zaślepiłem rurki idące z kolektorów(śruba,opaski, rurka gumowa). Służą do wtłaczania powietrza przez pompę powietrza(tzw odkurzacz) gdy silnik jest zimny, podobno chroni to katalizatory. Ja tego nie potrzebowałem :P
P2070260.JPG

Jak widać przewód z pompy wspomagania do przekładni jest bardzo blisko koła pompy. Jest ok 1.5cm luzu więc powinno być OK. Ten przewód był dorabiany.


W obudowie filtra umieściłem czyjnik temp powietrza(strzałka). Przepływomierz z Omy nie pasował do filtra, więc wykręciłem element mierzący i wkręciłem go w obudowę przepływomierza z 2.2.
P2070266.JPG


Podłączyłem puszkę dolotu. Nałożyć przewody gumowe na kolektor było męczące... przewody 55mm a w kolektorze 60mm, i między przepustnicami 8mm, a przewody ścianki 5mm + opaski :killer:
puszka prod. blood
P2070268.JPG

P2070269.JPG

P2070270.JPG
zagięta rurka podłączona jest do silniczka krokowego

Jak widać jest na styk, nic się nie rusza itd, więc powinno być ok.
P2070271.JPG


Podgiąłem też to mocowanie nad chłodnicą żeby lepiej trzymało chłodnicę z Omy. Chłodnica się nie rusza.

-- Dodano Pn 11 lut 2013 20:59:53 --

W piątek pojechałem delikatnie pospawać smok...oczywiście nie pasował później :P

w sobotę %%%%....niedziela regeneracja....

dziś walka ze smokiem. Prób było kilkanaście. Aż w końcu się udało chwycić spawem i pasuje! Więc wioo do spawacza w Chechle. chwycił spawem mocniej z powrotem do przymiarki i dalej pasuje! Więc zawiozłem mu wszystko i mi pospawał(10zł), sprawdził szczelność i jest podobno ok. Ja jeszcze sprawdzę szczelność, i umyję w benzynie dokładnie.
Jutro się okaże czy pasuje w całości. Od dna ma być ok 4cm.

P2110273.JPG

P2110272.JPG
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Inne (swap)



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości