Witamy !



[A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez przemia » 04 lut 2013 19:26:38


pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez brum » 04 lut 2013 19:29:37

21mm to za duże jest. Różnica będzie 5mm wewnątrz smoka... Nie wiem jak się będzie to sprawdzać, czy np nie będzie problemu z ciśnieniem.
Wolę żeby było wszystko tej samej średnicy, żeby nie było wtopy.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez s4e » 04 lut 2013 19:30:41

Z ciśnieniem nic nie będzie, tylko będzie wyglądało jak ulep :?
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez przemia » 04 lut 2013 19:38:32

s4e napisał(a):Z ciśnieniem nic nie będzie, tylko będzie wyglądało jak ulep :?


Podobnie pomyślałem. Tyle że na bezrybiu...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez brum » 04 lut 2013 19:42:24

tego i tak nie widać :D
jesteście pewni i dacie sobie rękę uciąć że będzie ok z ciśnieniem? :wink:
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez s4e » 04 lut 2013 19:43:28

Ja mam sztywny palec, mogę go postawić w tym zakładzie 8-)
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez przemia » 04 lut 2013 21:13:13

brum napisał(a):tego i tak nie widać :D
jesteście pewni i dacie sobie rękę uciąć że będzie ok z ciśnieniem? :wink:


Dawid ale tu nie ma ciśnienia, co najwyżej podciśnienie. Pompa jest wyżej przecież.

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez brum » 04 lut 2013 21:14:19

Wolę nie ryzykować :D
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez RudeBoy » 04 lut 2013 21:37:48

brum napisał(a):Wolę nie ryzykować :D


Dobrze prawisz... jak nie znajdziesz pasownego to wtedy dasz większe...
Większy przekrój od smoka do pompy = większy czas bez ciśnienia po odpaleniu. Jak tylko kolano będzie większe to nie powinno to za bardzo dawać w kość... Nie wiem czy wydłużałeś cała linie pompa-smok jeżeli tak to to tym bardziej pilnował bym przekroju. Trza pamiętać, że to jest krytyczny element silnika.
Żeby nie było tak, że brumowy swap się zakończy tam gdzie się zaczął czyli w garażu... bo panewy pójdą w pizdu podczas pierwszych startów silnika...
Patrząc na kształt Twojej michy... osłoną wału chyba nie ma co się przejmować... zadbaj tylko o to bo nie wiem jak to tam wygląda, żeby ze ściekowych kanałów olejowych olej nie walił prosto na wał czy tam korby...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez Arni » 04 lut 2013 21:59:47

RudeBoy napisał(a):
brum napisał(a):Wolę nie ryzykować :D


Większy przekrój od smoka do pompy = większy czas bez ciśnienia po odpaleniu.


Załóżmy, że nie ida sie dobrac tych średnic tak, żeby ciśnienie pojawiło sie natychmiast po odpaleniu. Czy wtedy radą na tan efekt mogłoby byc dłuższe kręcenie silnikiem na rozruszniku zanim odpali? Mam na mysli celowe opóźnienie momentu zapłonu w stosunku do czasu po przekręceniu kluczyka na rozruch. O ile w ogole pompa daje jekieś ciśnienie jak silnikiem obraca tylko rozrusznik.
Arni
 

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez s4e » 04 lut 2013 22:02:17

Dajcie sobie spokój, to na prawdę na nic nie wpłynie...
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez adrianee36 » 04 lut 2013 22:02:50

ale co to da jak bedziemy krecic bez zapłonu ? jak smarowania dalej by nie było ?
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez jrzeuski » 04 lut 2013 22:03:36

RudeBoy napisał(a):Żeby nie było tak, że brumowy swap się zakończy tam gdzie się zaczął czyli w garażu... bo panewy pójdą w pizdu podczas pierwszych startów silnika...
E tam, u mnie kontrolka gaśnie po 5-10sek od odpalenia i od kiedy pamiętam ten typ tak ma. Potem ciśnienie idzie na max a po rozgrzaniu silnika nigdy poniżej 1/4 nie spada.

A co do poszerzenia na kolanku, to nie będzie to miało wpływu na ciśnienie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez RudeBoy » 04 lut 2013 22:10:51

jrzeuski napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Żeby nie było tak, że brumowy swap się zakończy tam gdzie się zaczął czyli w garażu... bo panewy pójdą w pizdu podczas pierwszych startów silnika...
E tam, u mnie kontrolka gaśnie po 5-10sek od odpalenia i od kiedy pamiętam ten typ tak ma. Potem ciśnienie idzie na max a po rozgrzaniu silnika nigdy poniżej 1/4 nie spada.

A co do poszerzenia na kolanku, to nie będzie to miało wpływu na ciśnienie.


No nie będzie miało wiadomo... ale na czas napełnienia pompy wielkość dolotu do pompy owszem. Inna sprawa, że jedno szersze kolanko zapewne nie wiele zmieni... lub nic...
Z tym, że nie wiem na ile brum przebudował cały układ od smoka do pompy.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez jrzeuski » 04 lut 2013 22:12:19

I tak droga od smoka do pompy jest krótsza niż od pompy do wszystkich zakamarków silnika.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez RudeBoy » 04 lut 2013 23:45:39

jrzeuski napisał(a):I tak droga od smoka do pompy jest krótsza niż od pompy do wszystkich zakamarków silnika.

Tyle, że część za pompą nie opróżnia się z oleju podczas postoju... znaczy się nie powinna się opróżniać.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez jrzeuski » 05 lut 2013 00:03:49

U mnie się chyba opróżnia i dlatego tak długo muszę czekać aż kontrolka zgaśnie. No, ale dopóki ciśnienie w czasie pracy jest OK, to nic nie ruszam.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez RudeBoy » 05 lut 2013 00:11:12

jrzeuski napisał(a):U mnie się chyba opróżnia i dlatego tak długo muszę czekać aż kontrolka zgaśnie. No, ale dopóki ciśnienie w czasie pracy jest OK, to nic nie ruszam.


no ba! zasada nr 1 nie poprawiać dobrego :mrgreen:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez Szarbia » 05 lut 2013 08:10:23

Brum
Dlaczego nie wykorzystales michy i smoka Vectry? Nie miesci sie czy jak?
Czytalem ten temat caly i jakos nie znalazlem nic o tym.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com
Avatar użytkownika
Szarbia
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 211
Dołączył(a): 08 kwi 2009 08:14:47
Lokalizacja: Powiat Wołomin
Pochwały: 8
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez tomi » 05 lut 2013 09:04:11

średnica rury ssącej w pompach hydraulicznych jak jej długość mają znaczenie i to duże w przypadku kiedy pompa umieszczona jest nad zbiornikiem oleju i sama musi go zasysnąć . w przypadku kiedy pompa jest pod zbiornikiem niema to szczególnego znaczenia bo sama pompa zalewa sie grawitacyjnie .

teraz co do pracy pompy oleju w silniku zwiększenie odległości spowoduje wydłużenie czasu jej napełnienia ale zwiększenie średnicy może spowodować że pompa nie napełni się wcale ( to nie vacum ) to zwykła pompa zębata gdzie jej sprawność podciśnieniowa na sucho jest prawie żadna, zalana ma całkiem dobrą sprawność ssącą .
TYLKO V8 !!!

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
tomi
Guru
Guru
 
Posty: 829
Obrazki: 0
Dołączył(a): 09 gru 2009 08:07:36
Lokalizacja: Mysłowice
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Inne (swap)



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości