Witamy !



[2.2] nie pali na minusie

[2.2] nie pali na minusie

Postprzez andrzejT » 29 paź 2012 10:48:48

Witam wiem że ten temat już się powtarza ale każdy przypadek jest inny mój jest następujący: jak jest temperatura w plusie to pali od strzału kiedy spadnie poniżej 0 -3 to już jest problem sprawdzone zostało: świece (nowe), szczelność przewodów paliwowych, wymieniony filtr paliwa,rozrusznik po regeneracji,o czymś zapomniałem? jedyne co to pasek piszczy przy zapalaniu ale ile to ma z tym wspólnego? mechanik radzi zwiększyć dawkę startową.Dzięki pozdrawiam!
andrzejT
 

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

Postprzez baxxx » 29 paź 2012 12:36:54

mozesz sprawdzic czy zwiekszenie dawki pomoze, zdejmij wtyczke z czujnika temperatury 2 pinowego ktory jest przy termostacie i zobacz jak zapali .. te silniki maja to do siebie ze jak temperatura jest kolo 0 to jeszcze swiece sie nie zalaczaja - pomimo ze kontrolka pali - bo sterowink z tego co pamietam wlaczy je dopiero okolo -5, i ciezko im zapalic, na allegro mozna kupic takie cuda ktore oszukuja czujnik o pare stopni i zawsze swiece grzeja i dawka jest wieksza .. pociesz sie ze jak bedzie zimniej to bedzie lepiej :)
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

Postprzez andrzejT » 30 paź 2012 10:46:25

ok zobaczę sam jestem ciekaw!
andrzejT
 

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

Postprzez RudeBoy » 30 paź 2012 11:03:17

Jak świeczki grzeją to przyczyna problemów z rozruchem gdy zimno będzie zapowietzranie się układu paliwowego. Przy niskich temp. zapowietrza się dużo szybciej i łatwiej niż latem. Kurczą się wszystkie szpeje w aucie i ew. nieszczelności się powiększają. Walczę z tym od roku... :mrgreen:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

Postprzez baxxx » 30 paź 2012 13:33:45

te silniki mogą się zapowitrzać na :
- oringach w obudowie filtra paliwa
- wężach przelewowych lub ich trójnikach
- uszczelkach na wtryskach paliwa na przelewach - najczęściej
- rzadko na pompie

spospób na sprawdzenie, wystarczy stanać np. na całą noc, tyłem wyżej niż przodem i zobaczyć jak zapali, jak lepiej niż normalnie to znaczy że się zapowietrza
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

Postprzez RudeBoy » 30 paź 2012 13:36:52

baxxx napisał(a):te silniki mogą się zapowitrzać na :
- oringach w obudowie filtra paliwa
- wężach przelewowych lub ich trójnikach
- uszczelkach na wtryskach paliwa na przelewach - najczęściej
- rzadko na pompie

spospób na sprawdzenie, wystarczy stanać np. na całą noc, tyłem wyżej niż przodem i zobaczyć jak zapali, jak lepiej niż normalnie to znaczy że się zapowietrza


i wielu innych miejscach których nie wymieniłeś...
Frota w przeciwieństwie do innych opli z tym silnikiem ma bardziej skomplikowany uklad zasilania paliwem...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

Postprzez baxxx » 30 paź 2012 16:58:08

wszystko jest do sprawdzenia
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

Postprzez RudeBoy » 30 paź 2012 21:22:33

baxxx napisał(a):wszystko jest do sprawdzenia



bardzo odważnie podchodzisz do tematu...
Musiałbyś sprawdzać w odpowiednich warunkach temperaturowych każdy element oddzielnie żeby utrafić... a to wiąże się z rozpruciem auta i postawieniem go na tydzień minimum pod chmurką na mrozie...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

Postprzez baxxx » 31 paź 2012 13:17:31

znam dośyc dobrze ten silnik, fakt ze może nie we fronterze, ale nie wydaje mi sie żeby to byla robota na tydzień
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

Postprzez RudeBoy » 31 paź 2012 14:06:51

inna lokalizacja fltra paliwa - bardzo nisko
dodatkowo i więcej łączeń przewodów między zbiornikiem a pompą niż w osobówce
zupełnie inny układ przewietrzania zbiornika

Moje auto w zeszłą zimę łącznie spędziło 8 dni u dwóch różnych mechaników "od opli" i żaden nie znalazł miejsca zapowietrzania się układu a każdy stwierdzał że się zapowietrza.
Dlatego tej zimy walczę sam.
Ostatnio edytowano 31 paź 2012 16:11:14 przez RudeBoy, łącznie edytowano 1 raz
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

Postprzez baxxx » 31 paź 2012 15:37:40

dokładnie lepiej samemu sie za to zabrać :) powodzenia
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

Postprzez andrzejT » 02 lis 2012 19:22:57

macie racje ja z tym walczę od roku i u jednego mechanika zostawiłem nawet 1000zł i :dupa: muszę dać sobie rady sam i zacząć od początku! ale temat jest zagadkowy. wiem tylko że na pewno chodzi o zapowietrzenie tyle.
andrzejT
 

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

Postprzez Balkandriver » 02 lis 2012 19:40:06

A jak z kompresją?

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

Postprzez RudeBoy » 02 lis 2012 20:00:27

Balkandriver napisał(a):A jak z kompresją?


Jakby kompresji nie było to by paliła zawsze z problemami... a to niestety zdarza się nie zawszę...
Zależy od tego jak długo stoi na mrozie i w jakiej pozycji. Poza tym silnik pracuje wzorcowo.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

Postprzez przemekcrx » 03 lis 2012 16:18:47

To jesteś w błędzie, jak masz lichą kompresję poniżej normy to gdy jest ciepło +xx to praktycznie zawsze odpali,kłopoty zaczynają się o 0 do -xx
bałkan dobrze pisze :beer: sprawdź kompresję i podaj wyniki 8-)
I podstawa to szczelny układ paliwowy..
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

Postprzez RudeBoy » 04 lis 2012 00:05:00

a czytaj, że ze zrozumieniem :D Nie pisałem, że nie pali ZAWSZE jak jest poniżej zera tylko, że zdarza jej się to raz na jakiś czas. Może stać 3 dni na -15 i odpali z pół obrotu a innym razem przy -4 trzeba kręcić do póki nie napompi paliwa. Z resztą stwierdzono zapowietrzanie się układu tylko nikt nie potrafił znaleźć którędy...

Kompresja sprawdzana co prawda przed kupnem ale była książkowa a problem występowały w zasadzie od razu. Silnik w bardzo dobrej kondycji.

Z resztą problem póki co chyba rozwiązany... chyba... bo muszę poczekać na silne mrozy aby mieć pewność.
Zesrane odpowietrzenie zbiornika paliwa. Ten przeklęty automatyczny zawór samoprzestawny nad tylnym mostem raz działa prawidłowo raz nie. Czasem wytwarza się bardzo duże podciśnienie w zbiorniku co skutecznie odsysa przy dłuższym postoju paliwo z układu. Problem oczywiście narasta przy niskich temp. bo po jeździe w zbiorniku jest bardzo ciepłe paliwo na mrozie wychładza się zmniejszając objętość dodatkowo zwiększając podciśnienie w zbiorniku...

Póki co zrobiłem przewietrzanie przez korek wlewowy i pali od kopa :D
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

Postprzez maciar » 04 lis 2012 08:04:07

baxxx napisał(a):mozesz sprawdzic czy zwiekszenie dawki pomoze, zdejmij wtyczke z czujnika temperatury 2 pinowego ktory jest przy termostacie i zobacz jak zapali .. te silniki maja to do siebie ze jak temperatura jest kolo 0 to jeszcze swiece sie nie zalaczaja - pomimo ze kontrolka pali - bo sterowink z tego co pamietam wlaczy je dopiero okolo -5, i ciezko im zapalic, na allegro mozna kupic takie cuda ktore oszukuja czujnik o pare stopni i zawsze swiece grzeja i dawka jest wieksza .. pociesz sie ze jak bedzie zimniej to bedzie lepiej :)

Ewentualnie możesz zrobić to jak człowiek i przestawić dawkę komputerem,temperaturę początku grzania świec zmieniamy zmianą oprogramowania na nowszy soft(wada fabryczna)
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

Postprzez przemekcrx » 04 lis 2012 11:57:38

Może coś nie doczytałem :boss:
Ale powietrze idzie zlokalizować zakładając przezroczyste przewody paliwowe ,pamiętam jak zmieniałem oring przy smoku w zbiorniku bo tam potrafił też zaciągać powietrze ,i częsta przyczyna to ręczna pompka ,która jest już wiekowa i zaczyna przepuszczać powietrze.
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

Postprzez baxxx » 04 lis 2012 17:32:17

maciar napisał(a):Ewentualnie możesz zrobić to jak człowiek i przestawić dawkę komputerem,temperaturę początku grzania świec zmieniamy zmianą oprogramowania na nowszy soft(wada fabryczna)


to już większy koszt ale faktycznie lepszy efekt
ale nie jest to wada fabryczna, po prostu jak auto ma najechane coś kolo 200tys nie pali jak nowy i tyle
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

Postprzez maciar » 04 lis 2012 22:01:46

baxxx napisał(a):
maciar napisał(a):Ewentualnie możesz zrobić to jak człowiek i przestawić dawkę komputerem,temperaturę początku grzania świec zmieniamy zmianą oprogramowania na nowszy soft(wada fabryczna)


to już większy koszt ale faktycznie lepszy efekt
ale nie jest to wada fabryczna, po prostu jak auto ma najechane coś kolo 200tys nie pali jak nowy i tyle

Jest to wada fabryczna.Niektóre auta miały zmieniany soft jeszcze na gwarancji,jak serwis się starał.Ople mocno prężne to nie są .Przykładowe granice ciśnień w silnikach opel 2,2 dti 17-24 bar, vw 1,9 tdi 1Z 25-31bar, Patrol 3,0 di 25-29bar, frontera 2,8 30bar, toyota corolla 2,0 D 24-29bar.
A więc te silniki uchodzą za mało prężne co za tym idzie dobrze nie palą,a przebieg robi swoje to też.A jak coś jest skitrane to już dupa blada.I tyle.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Następna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron