Witamy !



[A] Tylny most ostro stuka

[A] Tylny most ostro stuka

Postprzez bardzin » 11 maja 2008 18:21:54

Jak w temacie.
Jak auto zakopuje się np. w piachu i koła dostają dużego obciążenia to zaczyna ostro stukać i koła zamiast kręcić się jakby przeskakują po trochu .
No i ostry hałas dochodzi z mostu jakby przeskakiwało coś na zębatkach.
Może ktoś miał coś podobnego i wie co tam się może dziać.
bardzin
 

Postprzez raven » 11 maja 2008 19:02:43

Takie stukanie to grozi tylko wymiana mostu.
raven
 

Postprzez bardzin » 11 maja 2008 19:15:23

no i tego się właśnie obawiam.
a nie naprawia się tego jakoś czy tylko wymianka całego mostu wchodzi w grę.??
bardzin
 

Postprzez wojtekkk » 11 maja 2008 19:27:59

jeżeli zęby i satelity są całe to można troche podreanimować stosując podkładki na wałku atakującym ale najpierw to musisz wiedzieć co jest przyczyną. Rozebrać ,polukać ,pomacać-jak coś nie halo to wyłapiesz. zlej najpierw olej potem odkręć pokrywe mostu i poznasz odpowiedź-
wojtekkk
 

Postprzez bardzin » 11 maja 2008 19:35:30

a nie macie może rysunku jak to jest zbudowane.
Coby się teoretycznie do tego przygotować przed rozebraniem.
bardzin
 

Postprzez brum » 11 maja 2008 21:00:02

Obrazek
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Fazi » 12 maja 2008 06:38:30

Dokładnie tak jak napisał Wojtekk, a nie walisz już do mnie o most. Jak usłyszysz cenę to zaraz zaczniesz rozbierać :-)

Dlaczego większość z Was od razu chce wymieniać cały most, skrzynię, silnik - przecież to są elementy naprawialne.

Jaką masz pewność, że jak coś kupisz innego to nie klęknie za chwilę.
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Postprzez bardzin » 12 maja 2008 07:02:14

Pewności nie mam nigdy kupując używkę , cena wiem że powala.
Od razu nie kupuję tylko pytam bo jak po rozebraniu okaże się ze porażka to muszę szybko robić podmiankę coby zdążyć na wyjazd do Albanii i stąd ten pośpiech bo czasu coraz mniej. :)
Muszę mieć wszystko pochwytane żeby się potem nie zdziwić.
Wg rysunku widzę że tam to jakiś rewelacji nie ma.
bardzin
 

Postprzez dljm » 13 maja 2008 05:49:23

bardzin napisał(a):Pewności nie mam nigdy kupując używkę , cena wiem że powala.
Od razu nie kupuję tylko pytam bo jak po rozebraniu okaże się ze porażka to muszę szybko robić podmiankę coby zdążyć na wyjazd do Albanii i stąd ten pośpiech bo czasu coraz mniej. :)
Muszę mieć wszystko pochwytane żeby się potem nie zdziwić.
Wg rysunku widzę że tam to jakiś rewelacji nie ma.


no takiej kupionej na szybko bym nie wkładał na Albanię
nawet jak kupisz to trzeba ja będzie rozebrać i sprawdzić, bo jak by nie daj Bóg klękła w Albanii ... tfu, tfu, tfu ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez bardzin » 13 maja 2008 06:11:00

i tak kupując używkę nie wiem do końca co się z nią działo.
Dziś jadę do mechaniora i ma zdjąć obudowę i obadać co się tam dzieję i wtedy szybkie decyzje , czy inny most czy tylko jakaś wymianka czegoś.
Trzeba działać bo mało czasu jest.
bardzin
 

Postprzez wojtekkk » 13 maja 2008 07:18:03

po co rozbierać
powiedzmy że kupujesz cały most od sprawdzonego kolesia, no dobra nie ufasz mu do końca, ale w tym momencie możesz swobodnie zakręcić półosiami czy atakiem-jesteś w stanie namacalnie sprawdzić łożyska czy luzy(łożyska jak są wyrypane to nawet wolno kręcąc będą pozgrzytywać), jak wszystko ok to zalewasz jedynie NEW olej i tyle(mozesz ewentualnie zdjąć pokrywe dyfra by sobie popatrzeć)
wojtekkk
 

Postprzez Fazi » 13 maja 2008 07:33:56

wojtekkk napisał(a):mozesz ewentualnie zdjąć pokrywe dyfra by sobie popatrzeć


:mrgreen: :D :mrgreen: 8) :lol: :P
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Postprzez mazurkas007 » 13 maja 2008 08:35:41

Kolego wymień talerz i atak i łożyska dookoła + ewentualnie łożyska na satelitach, tam sie nie ma co popsuć na tyle żeby zaraz cały most wymieniać. Jak sprytny mechanik to od rana do wieczora ci auto poskłada z nowych części i wiesz co masz.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez wojtekkk » 13 maja 2008 10:38:48

Jak sprytny mechanik to od rana do wieczora ci auto poskłada z nowych części i wiesz co masz
- o ile wybijanie półosi go na dłużej nie zatrzyma
wojtekkk
 

Postprzez mazurkas007 » 13 maja 2008 11:52:55

wojtekkk napisał(a):
Jak sprytny mechanik to od rana do wieczora ci auto poskłada z nowych części i wiesz co masz
- o ile wybijanie półosi go na dłużej nie zatrzyma


Jak nie cieknie na piastach i nie wyje to półosi bym nie ruszał, tylko sam dyfer bym doprowadził do porządku.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez bardzin » 13 maja 2008 12:01:45

nie cieknie nie wyje ,
Tylko jak pisałem wrażenie jakby przeskakiwały zęby.
Niestety dopiero jutro mechanior może mi to obadać
bardzin
 

Postprzez mazurkas007 » 13 maja 2008 15:48:47

Odpalasz auto, otwierasz pokrywe od dyfra, tylny most na słupki tzn. "dupa do góry". Zaciągasz ręczny ile fabryka dała, wciskasz 1 lub R i powoli puszczasz sprzęgło, bez gazowania, drugi spec looka na otwarty dyfer, wszystko powinno być jak na dłoni.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez bardzin » 13 maja 2008 15:59:10

Zobaczę jak mechanior nie będzie miał jutro czasu to może i otworze to i obadam sam.
bardzin
 

Postprzez bardzin » 14 maja 2008 17:01:36

no to mechanik podejście pierwsze zrobione.
Pokrywa ściągnieta , nie widać nic szczególnego poza opiłkami metalu w oleju.
Niestety nie ten olej w moście był zalany przez poprzedniego właściciela i blokada LSD uziemiona.
Auto podniesione i poruszanie kołami niezły luz prawdopodobnie na jak to mechanik powiedział na "KOSZU"
Niestety czeka mnie rozbieranie tego żeby dowiedzieć się na 100% co padło.
bardzin
 

Postprzez sylwian70 » 14 maja 2008 19:36:46

Pewnie padły tarczki od LSD i dlatego takie luzy ,jest na to małe lekarstwo szybko, tanio,dorobienie dystansu i załadowanie tego między tarczki co spowoduje wykasowanie luzu między tarczkami -dotoczyć dystanse o odpowiedniej grubości i może to zadziałać.Tak niektórzy robią.Powodzenia.
sylwian70
 

Następna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron