Witamy !



[B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego

[B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego

Postprzez skorpion30 » 27 lut 2012 21:23:11

Witam!!
Proszę o radę jak dociera sie silnik (3.2 v6) po szlifie wału korbowego i oczywiście po wymianie panewek na nowe ????? :gears:
skorpion30
 

Re: [B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego?

Postprzez sylwian70 » 28 lut 2012 11:55:38

normalnie jeździsz nie katując motoru,dobrze po ok.1tyś.km zmienić olej i to wszystko.
sylwian70
 

Re: [B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego?

Postprzez skorpion30 » 01 mar 2012 21:23:06

przy okazji tego tematu mam pytanie do wlascicieli frotki z silnikiem 3.2 v6 jakie macie spalanie oleju przez silnik na ilosc kilometrow ?????
skorpion30
 

Re: [B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego?

Postprzez albi » 02 mar 2012 06:25:14

Hej,
robiles remont silnika? Ile cie to kosztowalo? A ogladales pierscienie albo cos z nimi robiles? Bo przyczyna spalania oleju sa pierscienie :( Moj roznie pali tego oleju. Albo nic albo wszystko - zalezy od stylu jazdy i pewnie jak bardzo krecisz silnik :D A jak u Ciebie spalanie oleju wyglada?

pozdrawiam
albi
albi
 

Re: [B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego?

Postprzez solo86 » 02 mar 2012 11:39:29

Według instrukcji zużycie oleju powinno się wahać w granicach 0,1-0,5 L na 1000km. U mnie jest to zdecydowanie górna granica, czyli 0,5L/1000km, a czasem wydaje mi się, że nawet i więcej. Może przez LPG nieco wzrosło zużycie. Ale cóż, na razie tak musi być. :wink:
Avatar użytkownika
solo86
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 200
Obrazki: 0
Dołączył(a): 27 gru 2010 21:25:04
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki / Łódź
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego?

Postprzez RudeBoy » 02 mar 2012 13:31:57

Bosz... norma jak w Polonezie :mrgreen:

Wszystkie japońce lubią łykać oliwe. Moim zdaniem nie ma co się tym przejmować.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego?

Postprzez albi » 02 mar 2012 13:45:30

Hej,
z tego co wyczytalem na planetisuzu.com przyczyna lykania oleju przez silnik 3.2v6 sa pierscienie - ponoc po 2000 roku Isuzu poprawilo cos z tymi pierscieniami i ponoc jest lepiej (ale problem wystepuje nadal). Niektorzy z tamtego forum jezdza na oleju Shell Rotella (do diesela), co u czesci rozwiazuje problem nadmiernej konsumpcji oleju (u nas ten olej jest nie do kupienia :( ).
U mnie wciaga pewnie troche wiecej niz norma :D Tak jak pisalem wczesniej - styl jazdy tez ma prawdopodobnie znaczenie przy spalaniu oleju. W kazdym badz razie jest to troche irytujace, bo trzeba tego oleju pilnowac :)

pozdrawiam
albi
albi
 

Re: [B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego?

Postprzez szymi64 » 03 mar 2012 02:54:57

moja 3.2 brała 1l na 5000km
szymi64
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 107
Dołączył(a): 23 wrz 2010 08:49:51
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego?

Postprzez skorpion30 » 03 mar 2012 18:05:50

albi napisał(a):Hej,
robiles remont silnika? Ile cie to kosztowalo? A ogladales pierscienie albo cos z nimi robiles? Bo przyczyna spalania oleju sa pierscienie :( Moj roznie pali tego oleju. Albo nic albo wszystko - zalezy od stylu jazdy i pewnie jak bardzo krecisz silnik :D A jak u Ciebie spalanie oleju wyglada?

pozdrawiam
albi


jesli chodzi o remont silnika to moja frotka miala szlifowany wał korbowy i wymienione panewki oraz kilka uszczelek oringów itd. a koszt szlifu walu 500 zl panewki 420 zl .......
skorpion30
 

Re: [B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego?

Postprzez JaGrab3 » 03 mar 2012 19:18:02

RudeBoy napisał(a):Bosz... norma jak w Polonezie :mrgreen:

Wszystkie japońce lubią łykać oliwe. Moim zdaniem nie ma co się tym przejmować.


Które japońce??? Pewnie myślisz o Toyocie...
Mialem Civica i 2 mitsu, Carisme i Galanta, żaden nie żarł oleju nic a nic.

Silniki GM palą olej jak cholera, przekonałem sie o tym w zeszłym tygodniu, Astra 1.4, no iżonka pojechała sobie na przejażdżkę 30 km, no i wracając, zapaliła się kontrolka oleleju... no i tak dojechała do domku - efekt, obrócona panewka, a ja szukam silnika.

3.2 isuzu pali, bo jest błąd konstrukcyjny pierścieni olejowych, mają za mało otworków na obwodzie, później to zostało poprawione. Jeżeli od nowości jeździło by się na super syntetyku, pewnie problem by nie wystąpił....
Na szczęście w silnikach we fronterze jeste czuknik niskiego stanu oleju, to pewnie wiele razy ratuje dupe, w rodeo tego nie ma, i jak poczytacie sobie co sie działo ludziom w stanach.... auto roczne, i wyżarło olej i zatarty na trasie....

A kolega to pewnie kupił i nie wiedzial ze te silniki tak mają no i przegapił.....
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego?

Postprzez fly_jabko » 03 mar 2012 20:43:52

Ja mam silnik 2,4 ze sporym przebiegiem i tez palił olej, zalałem go mineralnym superolem i (też do diesla) i przestał łykać z silnikiem nic złego się też nie dzieje...
Avatar użytkownika
fly_jabko
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 391
Dołączył(a): 01 maja 2011 07:20:37
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego?

Postprzez JaGrab3 » 03 mar 2012 21:26:00

Mineral to ci pomoże jeżeli pali ci olej już ze zużycia, jak masz uszczelniacze sparciałe i tuleje wytarte, minerał to taka lajtowa wersja motodoktora. Zalanie minerala do silnika który ma problem ze zgarniaczami, spowoduje zupełne ich zabetonowanie. Na szczęście v6 nie ma kompensatorów hydraulicznych wiec nie będzie z tym problemu. Ja bym bardziej próbował iść w stronę reanimacji tych pierścieni, naftą i lepszym olejem, lub poprostu wymianą.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego?

Postprzez albi » 04 mar 2012 21:58:44

Hej,
dokladnie jest tak jak pisze JaGrab3 - problem wynika ze zlych pierscieni, ktore sie zalepiaja. I patenty typu bardziej gesty olej nic nie pomoga, wrecz przeciwnie. Czesc osob jak pisalem wczesniej uzywa oleju do diesla, bo ma lepsze wlasnosci czyszczace i rozpuszcza to co sie na cylindrach osadza.
JaGrab3 a jak zuzycie oleju w Twoim silniku? Poprawilo sie po operacji z antykoksem?

pozdrawiam
albi
albi
 

Re: [B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego?

Postprzez JaGrab3 » 04 mar 2012 22:58:33

Tak poprawiło się, ale nie ustało, nadal pali olej, ale już w mniejszej ilości, ciężko dokładnie określić, ale szacuję tak na 0.3 na 1000, gdzie wcześniej było ok 0.5/1000.
Z tym, że teraz jeżdżę cały czas na półsyntetyku, który na pewno lepiej czyści .... na wiosnę, może pokuszę się na powtórzenie operacji, z tym, że teraz więcej nafty!!!!

Ale jak narazie na tapecie mam zmianę termostatu no i wymianę reduktora i wtrysków lpg.....
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego?

Postprzez albi » 05 mar 2012 08:20:48

JaGrab3 napisał(a):Tak poprawiło się, ale nie ustało, nadal pali olej, ale już w mniejszej ilości, ciężko dokładnie określić, ale szacuję tak na 0.3 na 1000, gdzie wcześniej było ok 0.5/1000.
Z tym, że teraz jeżdżę cały czas na półsyntetyku, który na pewno lepiej czyści .... na wiosnę, może pokuszę się na powtórzenie operacji, z tym, że teraz więcej nafty!!!!

Hej,
ja bede walczyl - tym razem z nafta, tak jak Ty zrobiles wczesniej - 0.3/1000 to moim zdaniem ladny wynik :) Ale najpierw sprobuje ustalic jaki jest stan tego mojego silnika (biorac pod uwage te wydmuchana swiece, martwie sie czy to nie narobilo jakis szkod :( ) A to co piszesz o polsyntetyku jest dosc interesujace. Ja jezdze teraz na 5w40 (wczesniej przez chwile mialem 10w40 i mam wrazenie, ze polsyntetyka bral wiecej). Szkoda ze u nas nie kupi sie Rotelli :(

pozdrawiam
albi
albi
 

Re: [B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego?

Postprzez solo86 » 05 mar 2012 10:59:20

Przeglądając książkę serwisową mogę stwierdzić, że moje auto jeździło najpierw na 10W40 (3 wymiany), później na 5W40 (4 wymiany) i znowu powrócono do 10W40 (4 wymiany) i na takim też jeździ obecnie. Sam jestem ciekaw jak było na 5W40.
Avatar użytkownika
solo86
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 200
Obrazki: 0
Dołączył(a): 27 gru 2010 21:25:04
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki / Łódź
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego?

Postprzez JaGrab3 » 05 mar 2012 11:27:24

Heh no ja kupiłem samochód zalany mineralem, tak więc sie go pozbyłem asap.
Najważniejsza rzecz, to ustalić, że na pewno branie jest spowodowane zgarniaczami. Ja mierzyłem ciśnienie sprężania, i wyszło mi prawie idelanie na wszystkich garach, tak więc wyrok padł na zgarniacze.

Co do nafty, to podobno daje ona niezłe efekty, ale trzeba dużo czasu poświęcić. Niestety jest problem z silnikiem V, bo on ma pochylone gary, przez co po zalaniu naftą, górna część tłoka będzie mniej narażona na rozpuszczanie. Trzeba by dolewać zały czas do pełna aż pod otwór świecy, do momentu, aż zauważalnie przestanie nafta uciekać ( no uciekać będzie zawsze, np. przez zamki pierścieni). Taka operacja to pewnie z 3 dni postoju i dolewanie z 2 litry nafty.
potem zlanie wszystkiego z miski, zalanie nowym olejem, wyplucie resztek przez otwory świec, no i odpalenie.....

Moja operacja trwała w sumie ok 12h, przy czym zuzyłem na to ok 0.5l nafty. Jak będę miał chęci, to może jeszcze raz operację powtórzę.

Co do antycarbona, to fakt mocno rozpuszcza nagar, ale jakoś w jego super działanie nie wierzę. Prawda, górę tłoków wyczyścił mi na błysk, ale nie sądzę, by przez swoje błyskawiczne działanie dostał się do zgarniaczy, prędzej odparuje.
Co jak co, zapraszam do testowania, może ktoś w końcu znajdzie złoty środek na te zgarniacze (oprócz wymiany :) ).
Być może najlepszym rozwiązaniem okaże się znalezienie super oleju, który te pierścienie rozklei.... czekam na wasze wyniki!
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego?

Postprzez jrzeuski » 05 mar 2012 12:27:27

JaGrab3 napisał(a):Niestety jest problem z silnikiem V, bo on ma pochylone gary, przez co po zalaniu naftą, górna część tłoka będzie mniej narażona na rozpuszczanie. Trzeba by dolewać zały czas do pełna aż pod otwór świecy,
Ja tam bym przechylił samochód stawiając jedną stronę na cegłach podłożonych pod ramę. Nie przewróci się ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego?

Postprzez JaGrab3 » 05 mar 2012 13:13:52

No to masz jedną stronę, później drugą stronę, no i tak wyjdzie z tydzień na lanie nafty....
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 3.2] Docieranie silnika po szlifie wału korbowego?

Postprzez albi » 06 mar 2012 10:45:59

Hej,
ja robie drugie podejscie do usuwania nagaru. Pierwsze byla antykoksem, drugie bedzie nafta. Pomysl jest taki, zeby autko postalo sobie z ta nafta przez weekend :D I zobaczymy co bedzie. Jezeli chodzi o olej to zostaje na razie przy syntetyku :)

pozdrawiam
albi
albi
 

Następna strona

Powrót do 3.2v6



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron