Witam. Mam pytanko: Po co ktoś zaślepił przewód idący z zaworu vacum do klapek w kolektorze ssącym (to chyba to)? Dodam że silnik pali normalnie, obroty ma równe, nie szarpie. Musze spróbować założyć go na swoje miejsce i zaobserwować.
Spotkałem się z takim rozwiązaniem dwa razy.Pierwszy w nowszej frocie tej z mocniejszym silnikiem i wyglądało to na orginalne rozwiązanie serwisowe(auto z niskim przebiegiem i tak wyglądające ).Drugi raz to w swojej ,gdy kolektor jest zasyfiony nie poddymia na niebiesko,jak i pomaga w pierwszym stadium padania pompy wtryskowej.
Mi to wygląda na odcięcie zaworów EGR. Jak przewód jest zaślepiony zawory EGR się nie otwierają i nie są zasysane spaliny do kolektora ssącego. Do czego służy EGR i co z tego wynika możesz poczytać np. tu http://pl.wikipedia.org/wiki/EGR. Zagadnienie jest jednak bardziej skomplikowane i zdania na temat przydatności są różne. Stąd pewnie wzięło się to zaślepienie. Pozdrawiam. Henryk
Mam pytanie dotyczące tego zaworu. Mam fronterę B z 2003 roku ( tą mocniejszą). Po prawej stronie silnika znajduje u góry znajduje się taki zawór przed grubą rurą. Miałem problem z check engine, poruszałem trochę tym zaworem i problem ustał. Zauważyłem, że zawór ten ma wyjście do takiego wężyka ( chyba ciśnieniowego). wężyk nie był mocno wsadzony, i jak zajrzałem do środka rurki wyglądała jak by była zaślepiony. Do usunięciu kleju ( wyglądał jak zbrylony cukier) i podłączeniu tego wężyka mam wrażenie, że silnik czasami przygasa, natomiast po odłączeniu wężyka i zatkaniu go czymś wszystko jest ok. Mam teraz pytanie czy ten wężyk powinien być zaślepiony czy poprzedni właściciel chciał w jakiś sposób oszukać ten zawór ?
To ten zawór. Czy ten przewód może być odłączony od tego zaworu ? u mnie majta sobie od dzisiaj swobodnie zaślepiony korkiem. Czy lepiej go zaślepić i podłączyć ? Co zrobić, żeby wszystko działało "fabrycznie". Co powoduje zaślepienie tego przewodu?
Pewnie ktoś odłączył z powodu zacinania się przepustnicy albo uszkodzenia elektrozaworu.Spr.czy się klapa nie przyciera i spr. elektrozawór.Zaślepienie =100% otwarcie przepustnicy przez cały czas.
dzięki za info a jak ta przepustnica jest otwarta to co będzie się działo ? będzie więcej palił, dymił, będzie mocniejszy, słabszy, czy nic to nie zmieni ? Jest sens to naprawiać ?
rozmawiałem naprawdę z fachowym mechanikiem. Powiedział, że jeżeli zaślepienie przewodu nie powoduje zaświecenia Check engine, to zaślepienie jest bardzo dobrym rozwiązaniem, unikamy problemu syfu w kolektorze, źle działającego zaworu, silnikowi nic się nie dzieje, może trochę więcej dwutlenku węgla emitujemy ale jakoś mi to nie przeszkadza. recyrkulacja spalin jest po to, żeby spełnić normy czystości spalin.
Twój mechanik miał na myśli EGR a tu jest gadka o klapach w dolocie.
Grzechu
I would rather push my Land Rover than drive a jeep jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty