Witamy !



[A 2.0] 11V na aku przy włączonym silniku i światłach

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

[A 2.0] 11V na aku przy włączonym silniku i światłach

Postprzez krzysiek82 » 08 lis 2011 10:42:31

witajcie
mam problem jak w temacie, na moje oko powinno być ok 14V przy włączonym silniku a jest 11V wiem jedno, że aku już kończy swój żywot planuje go wymienić. Tłumaczę sobię, że aku słabe altek nie wyrabia i dlatego tak jest, to tłumaczenie ma sens? (np zwarcie celi) Czy po prostu nie kombinować wymienić aku i sprawdzić szczotki w alternatorze? Proszę o pomoc bo mi już łapy opadają do tego auta :(

Nie ma mnie teraz w domu a nie pamiętam jak ten altek wygląda od tyłu da się wymienić cały układ prostowniczy wraz z szczotkami bez całego rozkręcania tego alternatora? Bo wybitnie mi nie idzie grzebanie w alternatorach :) (trafiam na same pozapiekane ukręcające się śruby)
Ostatnio edytowano 08 lis 2011 10:59:36 przez krzysiek82, łącznie edytowano 1 raz
krzysiek82
 

Re: [A 2.0] 11V na aku przy włączonym silniku i światłach

Postprzez brum » 08 lis 2011 10:58:29

Zmierz ładowanie, powinno być 13,8-14,4. Jak masz 11 bez włączonych odbiorników to alternator. Aku zostaw, tylko go naładuj bo Cię szarpnie z 350zł.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] 11V na aku przy włączonym silniku i światłach

Postprzez krzysiek82 » 08 lis 2011 11:00:52

brum napisał(a): Aku zostaw, tylko go naładuj bo Cię szarpnie z 350zł.


z tym, że aku po naładowaniu i staniu ok 3-4dni w garażu temp na plusie już nie chce kręcić więc pewnie i tak już się kończy. Próbuje odszukać jakie parametry powinien mieć aku bo na starym kompletnie nic nie jest napisane, ale coś mi dzisiaj google nie sprzyja :(
krzysiek82
 

Re: [A 2.0] 11V na aku przy włączonym silniku i światłach

Postprzez jrzeuski » 08 lis 2011 11:04:09

Mam tak samo, ale w dieslu, więc dużo gorzej z odpalaniem. Kolejnej zimy staruszek już nie przetrwa :( Alternator daje mi ładowanie na 3 kreskę a po włączeniu świateł spada do 2,5 kreski (i niżej już nie idzie nawet przy większym obciążeniu).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.0] 11V na aku przy włączonym silniku i światłach

Postprzez brum » 08 lis 2011 11:06:16

Min pewnie 65Ah, i jak największy prąd rozruchowy.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] 11V na aku przy włączonym silniku i światłach

Postprzez krzysiek82 » 08 lis 2011 11:14:12

brum napisał(a):Min pewnie 65Ah, i jak największy prąd rozruchowy.


70Ah i ok 800A prąd rozruchowy pokazuje katalog centry i chyba taki kupię muszę tylko stary wyjąć na wymianę jak się nic nie poprawi wymienię szczotki w alternatorze. Żałuje, że nie zrobiłem tego wcześniej podczas remontu silnika bo wtedy wszystko miałem na wierzchu a teraz znowu to samo.
krzysiek82
 


Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości