Witamy !



[All] LPG pod pokładem

Wszystko o LPG

Postprzez Leon_r » 04 mar 2008 20:07:30

Trochę popytałem gdyż tak jak pisałem wcześniej interesowało mnie takie rozwiązanie. Może niektórych zasmucę, ale rozwiązanie to ma jeden zasadniczy minus - atest dorabianego zbiornika. Nawet gdy jesteśmy w stanie załatwić przegląd na lewo, lub diagnosta się nie przyczepi rozwiązanie to jest nielegalne. Raz, że można się pozbyć szybko dowodu, to dwa - w przypadku kolizji lepiej się modlić aby z dorobionym zbiornikiem nic się nie stało. Trzecia sprawa to sprzedaż samochodu - nowy właściciel może nas odwiedzić z policją :shock:
Znalazłem zakład, który zgodził mi się wykonać zbiornik z aluminium i dać na niego atest - jeden mały minus to cena - 1500zł :!: :!: Doliczyć prawie 3tys za instalację ............ :?
Leon_r
 

Postprzez dljm » 04 mar 2008 22:36:36

wydaje mi się że nie ma ryzykować, lepiej kupić zbiornik z atestem
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez konik » 06 lip 2008 21:25:58

Znalazłem zbiornik ze stali nierdzewnej za 450 zł dedykowany do Frontery A myślę ze to najlepsze rozwiązanie:
http://moto.allegro.pl/item388706835_op ... zesci.html
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Postprzez mirokez » 09 lip 2008 13:38:21

konik napisał(a):Znalazłem zbiornik ze stali nierdzewnej za 450 zł dedykowany do Frontery A myślę ze to najlepsze rozwiązanie:
http://moto.allegro.pl/item388706835_op ... zesci.html


Moim zdanie to rozwiazanie jest bez sensu kompetnie. Bo moze i zaoczszedzi sie na miejscu w kabinie ale co z tego jak sie bedzie mialo powiedzmy butle 30l i z biornik ze 25l. Trzeba bedzie bardzo czesto tankowac.
mirokez
 

Postprzez konik » 09 lip 2008 22:36:53

A mi ta koncepcja sie bardzo podoba i tankowanie nawet co 250 km nie zniecheci mnie do możliwości korzystania z bagaznika
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Postprzez Ewa » 09 lip 2008 23:51:30

mirokez napisał(a): Bo moze i zaoczszedzi sie na miejscu w kabinie ale co z tego jak sie bedzie mialo powiedzmy butle 30l i z biornik ze 25l. Trzeba bedzie bardzo czesto tankowac.


To jest minus który należy wziąć pod uwagą wyjeżdżając za granicę...
natomiast niewątpliwie plusem jest korzystanie z taniego paliwa i miejsca w bagażniku.
Jak do tej pory nie miałam problemu z tym, ze paliwo kończy się po
230-260 km, bo zawsze można rozejrzeć się za kolejną stacją z gazem których jest mnóstwo
Totalitaryzm jest najbezpieczniejszą formą demokracji...;)
Avatar użytkownika
Ewa
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 563
Dołączył(a): 02 paź 2007 16:16:59
Lokalizacja: Augustów
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Postprzez mario8791 » 16 lip 2008 16:31:44

dljm napisał(a):we frocie B zbiornik paliwa jest z boku po lewej stronie pod podłogą
natomiast pod podłogą bagażnika jest pusta przestrzeń
jedynie co trzeba przesunąć to parownik paliwa, który się tam znajduje

Witam wszystkich jestem tu pierwszy raz. Właśnie nabyłem frote B long chcę założyć gaz i interesuje mnie zbiornik pod pokładem. Mam w związku z tym kilka pytań. Gdzie przesunąć parownik paliwa i co z wydechem czy i tam trzeba wprowadzić jakieś zmiany. Interesuje mnie butla 60L. Może macie jakieś fotki bardzo bym był za nie dżwięczny.
mario8791
 

Re: LPG pod pokładem

Postprzez jarekgpo » 05 maja 2009 13:50:47

Witam wszystkich.Zakupiłem niedawno Frotke 2.0i Sport i myślę nad założeniem do niej LPG.Chciałem założyć butle pod podwoziem, tak jak to zrobił kolega Turysta i mam kilka pytań.Bez przeróbki zbiornika pewnie się nie obejdzie.Może są jakieś zamienniki??Odkręciłem kosz,ściągnąłem zbiornik i zastanawiam się od czego są te wszystkie przewody.Dwa grube węże pewnie pompa(2 komory??),wlew paliwa, a pozostałe przewody??Byłbym wdzięczny za pomoc.
jarekgpo
 

Re: LPG pod pokładem

Postprzez brum » 05 maja 2009 22:53:58

Z boku masz od wlewu paliwa i odpowietrzenie(ten cieńszy) pozatym idą przewody od zasilania pompy a obok są przewody paliwowe jeden podaje Pb na wtryski drugi to powrót.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: LPG pod pokładem

Postprzez konik » 06 maja 2009 15:10:40

Jest tak; dwie rury wlew i odpowietrzenie wlewu, dwa takie smoczki z rurkami to odpowietrzenie zbiornika, dwa przewody we wtyczce to zasilanie pompy i sygnał z czujnika poziomu paliwa oraz dwa przewody masowe (do nadwozia i do wlewu paliwa). Wszystkiego razem to 8 kabli i rurek. Jak będziesz wkładał w miejsce zbiornika gaz to musisz zrobić zbiornik na paliwo. Mozna wsadzić też od malucha a ja myślałem o zbiorniku od trabanta.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: LPG pod pokładem

Postprzez jarekgpo » 06 maja 2009 16:13:46

Witam.Dzięki za zainteresowanie się tematem.Gadałem trochę na ten temat z Turystą i jak na razie dowiedziałem się wszystkiego co mnie zastanawiało.Zbiornik od trabanta czy malucha nie wiem czy nie za duży trochę.Chciałbym to jakoś dopasować do kosza(pewnie pospawam zbiornik).A spasuje pompa od frotki do baku trabanta?.Z tego co się orientuje to w trabancie nie było pompy(zbiornik wyżej od silnika) ale nie wiem na 100%.
jarekgpo
 

Re: LPG pod pokładem

Postprzez ADAM SP3WXO » 06 maja 2009 16:27:25

Czytając wasze posty już mi się odechciało froty w benzynie :( .

Mając wcześniej Pontiaca 3.8l w benzynie też początkowo chciałem założyć LPG, ale mi przeszło.
Dlatego frotka jest w dieslu :mrgreen:

Jeszcze jedno: MIE BĘDĘ JEŹDZIŁ JUNKERSEM :!: :!: :!: :!:
ADAM SP3WXO
 

Re: LPG pod pokładem

Postprzez jarekgpo » 06 maja 2009 19:41:27

Chyba trochę przesadzasz kolego. :) To nie jest takie straszne jak sie wydaje.Co do samego autka to sprawuje sie świetnie.Miałem ostatnio troche problemy z elektroniką.Robiło zwarcie na zapalniczce, a poprzedni właściciel( :?: )włożył dużo za mocny bezpiecznik i zamiast mi wywalić bezpiecznik popaliło przewody. :shock: Ale ok nie robię już offtopu.
Pozdrawiam :boss:
jarekgpo
 

Re: LPG pod pokładem

Postprzez janek.g » 06 maja 2009 20:09:30

Niestety na zbiornik paliwa trzeba mieć atest, gdyż diagnosta na pewno nie da przeglądu na takie przeróbki. pozdr.
janek.g
 

Re: LPG pod pokładem

Postprzez ADAM SP3WXO » 06 maja 2009 20:14:08

Wiem jak się jeździ z z LPG. Auto miało fabryczną instalację, nie było źle ale też za dobrze też nie było. OK to jest tylko moje zdanie, każdy ma swoja opinię :D
ADAM SP3WXO
 

Re: LPG pod pokładem

Postprzez jarekgpo » 07 maja 2009 05:29:40

Janek...Nie ma rzeczy niemożliwych 8)
jarekgpo
 

Re: LPG pod pokładem

Postprzez janek.g » 07 maja 2009 21:09:50

jarekgpo napisał(a):Janek...Nie ma rzeczy niemożliwych
Janek...Nie ma rzeczy niemożliwych 8)

To akurat wiem. :wink:
janek.g
 

Re: LPG pod pokładem

Postprzez jarekgpo » 18 maja 2009 14:13:15

Witam.Mam mały problem.Wszystko już praktycznie zrobiłem co miałem zrobić tj.pospawałem nowy zbiornik, wszystko popodłączałem.W sumie wyszło butla 50l i 27l Pb pod korek wchodzi.Wszystko ładnie sie mieści w koszu.

Tylko po podłączeniu i pierwszej próbie pompa wyje.... :? Przejechałem sie kawałek, cały czas wyje. :?
Gadałem trochę z Turystą i mówił ,że po krótkiej chwili w nowym zbiorniku jego pompa wyzionęła ducha.. :(

Nie wiem co robić.Może macie jakieś pomysły??
ps.zasilania i powrotu na pompie raczej nie można pomylić bo chyba bym w ogóle nie odpalił auta....?
jarekgpo
 

Re: LPG pod pokładem

Postprzez Janek 44 » 18 maja 2009 16:23:37

Fropta B Long. Pod pokład wchodzi toroidalny zbiornik o pojemności 45 l. Sprawdzone.
Teraz kombinuje wsadzić pod pokład zbiornik w Sporcie B.
Janek 44
 

Re: LPG pod pokładem

Postprzez Czester 3477 » 18 maja 2009 20:56:36

próbie pompa wyje.... :? Przejechałem sie kawałek, cały czas wyje. :?

Miałem ten sam problem.doszedłem do wniosku ,że przyczyną głośnej pracy pompy jest rezonujący zbiornik metalowy wykonany przezemnie.Aby to obejść ,wyłączam pompę w momencie przejścia na LPG.Można to zrobić ręcznym wyłącznikiem wstawionym w obwód zasilania pompy,dla bardziej zaawansowanych w elektryce-masę przekaznika w obwodzie zasilania pompy można by przełączyć na + od cewki elektrozaworu gazu.Niestety nie zlokalizowałem na razie przekażnika zasilania pompy paliwa w mojej Frtce dlatego wyłączam ją ręcznie.
Avatar użytkownika
Czester 3477
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 163
Dołączył(a): 15 mar 2009 14:28:49
Lokalizacja: Węgrzce Wielkie
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Instalacje LPG



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości