Witamy !



[A] Klamka - tył

[A] Klamka - tył

Postprzez Pawel » 15 maja 2011 18:04:41

Zgodnie z tym (mój ostatni post) viewtopic.php?f=105&t=2189&start=20...
Pomysł "jackowy", ale chyba nie będzie rościł sobie praw do niego...
A więc tak: pękło/połamało się/urwało...
Obrazek

Klamkę demontujemy czyli rozbieramy tapicerkę drzwi i rozłączamy wszystkie cięgła, następnie zostają nam "tylko" dwie śrubki trzymające klamkę, ale jak to zwykle bywa nie jest łatwo... Jedna odkręciła się bez problemów, druga nie chciała współpracować i trzeba było wykręcić ją razem z gniazdem w klamce... :?
Jak się z tym uporamy wiercimy cienkim wiertłem otworki w "łapkach trzymających uchwyt".
Obrazek
Następnie za pomocą wkrętów o drobnym zwoju i odrobiny dobrego kleju, ja użyłem poxipolu i blacho-wkrętów z szerokim łbem, mocujemy urwany uchwyt.
Problem/drobna niedogodność pojawia się przy "łapce" ze sprężyną. Efekt końcowy nie jest wizualnie rewelacyjny, ale działa sprawnie i zawsze można go później udoskonalić... Tak to wyszło u mnie:
Obrazek

Montaż będzie odwrotnością demontażu... Dobrze jest posprawdzać wszystkie mechanizmy zamka i ewentualnie przesmarować je. Ja muszę jeszcze poprawić wyrwaną śrubę gdyż klamka troszeczkę odstaje, ale...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Klamka - tył

Postprzez jrzeuski » 16 maja 2011 08:56:20

U siebie urwałem tylko jedną stronę (tę ze sprężyną), więc miałem trochę mniej roboty, bo nie musiałem zdejmować całej klamki, gdyż można było ją odciągnąć za działające mocowanie i wtedy zablokować. Co do śrub to polecam takie z łbem na klucz (6-8), bo śrubokrętem nie da się podejść tak, by wkręcić śrubę prosto. Z tego samego powodu trzeba mieć długie wiertło, żeby wrzeciono wiertarki nie haczyło o klamkę.

PS. W wersji deluxe można do klamki przynitować wyprofilowany pasek blachy usztywniający całość i robiący przy okazji za podkładki pod śruby i wtedy klamkę będzie można chyba tylko łomem znów urwać 8-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Klamka - tył

Postprzez Pawel » 16 maja 2011 19:24:32

...ilu nas tyle sposobów - ważne żeby się sprawdziły i wszystko działało...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996


Powrót do Nadwozie, rama



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron