Witamy !



Skok tylnego mostu a praca wzdłużna wału

Wszystko o przeróbkach Frontery

Skok tylnego mostu a praca wzdłużna wału

Postprzez Arni » 25 lut 2011 11:37:43

Witam. Już wyjaśniam ten szyfr z tytułu :D Mam z tyłu zrobione spoa. Pomiędzy flansze wału a flansze mostu mam wstawiony pierścień redukcyjny żeby móc to ze sobą połączyć.
I teraz tak - auto stoi na kołach. Wsuwam wał do na max skrzyni, następnie zakładam pierscien na flansze mostu - i teraz pomiędzy flanszą wału a pierścieniem mam 10mm luzu. Wydaje mi sie, że to troche mało, bo jak wiadomo most pracuje góra/dół a co za tym idzie i wał porusza sie w skrzyni na tym wielowypuscie. Tylko jest pytanie teraz - czy to naprawde może być mało, czy wał nie wykonuje aż tak dużego ruchu? Ile luzu jest fabrycznie zostawionego?

Obrazek
Myśle, że rysunek jest czytelny. Element zaznaczony na czerwono to wspomniany wcześniej pierścień.
Arni
 

Re: Skok tylnego mostu a praca wzdłużna wału

Postprzez jrzeuski » 25 lut 2011 11:44:15

U mnie fabrycznie jest na pewno więcej niż 1cm luzu. Ile dokładnie to nie mierzyłem, ale może nawet 3cm.

Podstaw podnośnik pod gruchę, zdejmij resory z wieszaków i opuszczaj samochód na podnośniku symulując pracę mostu w górę to się przekonasz czy masz wystarczający luz czy też w terenie wał się wygnie, wyrwie most albo rozwali reduktor ;-)

PS. Most bardziej pracuje w dół (zawis na ramie) lub obraca się (wykrzyż) niż idzie w górę. No chyba, że lubisz latać i twardo lądować :mrgreen:
Ostatnio edytowano 25 lut 2011 11:50:30 przez jrzeuski, łącznie edytowano 2 razy
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Skok tylnego mostu a praca wzdłużna wału

Postprzez Arni » 25 lut 2011 11:46:33

Kurde, nie wpadłem na to, że można to tak sprawdzić :mrgreen: Obadam to jeszcze dziś, dzięki! :beer:
Arni
 

Re: Skok tylnego mostu a praca wzdłużna wału

Postprzez Arni » 25 lut 2011 19:39:19

No i sprawdziłem, no i dupa - pierścien do wywalenia. Musze wrócić do poprzedniego pierscienia na ktorym wał ma 40mm skoku.
Temat w zasadzie skończony :wink:
Arni
 


Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości