Witamy !



[B 3.2] Brak wolnych obrotów

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez mklw » 19 sty 2011 18:19:11

Sprawa rozwiązana nie wiem sam jak, ale już wsio OK.
Powyjmowałem wszystkie cewki ze świec po podłączałem jeszcze raz każdą po kolei i odpinałem na włączonym silniku żeby wykluczyć uszkodzenie cewki no i o dziwo naprawiło się wszystko działa poprawnie. Musze jeszcze jutro podpiąć komputer i sprawdzić błędy jakie sie pokazały
mklw
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez konik » 19 sty 2011 20:19:32

Czyżbym miał rację? :)
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez mklw » 20 sty 2011 13:02:10

tak, po kontakcie z Sebolem zacząłem sprawdzać poszczególne części
mklw
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez mklw » 24 sty 2011 12:46:46

było dobrze przez 1 dzień i znów sie zepsuło :-( po rozgrzaniu silnika troche sie sytuacja normuje, znów zalewa silnik. Co najdziwniejsze nie pokazuje teraz żadnych błędów, ale przy odpaleniu obrot skaczą potrafi zgasnąć a przy dodawaniu gazu bulgota i słychać taki syk zasysanego powietrza. Co jeszcze zauwazyłem to to, że obroty po puszczeniu gazu nie spadają jak kiedyś do 1000 tylko spadają bardzo powoli kiedy wcisne hamulec. Jak wrzuce "D" to samochód sam sobie dodaje gazu i obroty wzrastają samoczynnie
mklw
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez mklw » 24 sty 2011 21:55:22

dziś wyczyściłem przepustnice, czujnik położenia przepustnicy oraz bardzo zasyfiony silniczek krokowy mimo wszystko nadal jest zalewanie silnika na zimnym i strzały z tłumika
mklw
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez jrzeuski » 25 sty 2011 11:39:33

A może to coś w okablowaniu między silnikiem z skrzynią? I po co było brać automata? :roll:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez szymi64 » 25 sty 2011 11:59:57

u mnie skaczące obroty były spowodowane żle działającym egr z 1000 na 2500 potrafił gasnąć schodząc z obrotów kupiłem nowy i jest super
szymi64
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 107
Dołączył(a): 23 wrz 2010 08:49:51
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez mklw » 25 sty 2011 13:04:04

szymi a wyskakiwał ci jakiś błąd? mam zamiar wyjąć ten zawór i albo go wyczyścić albo go zaślepić
mklw
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez smike » 25 sty 2011 13:38:35

Co jeszcze zauwazyłem to to, że obroty po puszczeniu gazu nie spadają jak kiedyś do 1000 tylko spadają bardzo powoli kiedy wcisne hamulec. Jak wrzuce "D" to samochód sam sobie dodaje gazu i obroty wzrastają samoczynnie


miałem podobnie. Powód: niski stan oleju w skrzyni automatycznej (minimalny wyciek).
smike
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez mklw » 25 sty 2011 13:45:05

wątpie by w tym wypadku winna była skrzynia bo ja mam typowy problem z zalewaniem silnika błąd P0171 i po czyszczeniu krokowca ustąpił ten problem z samoczynnym dodawaniem sobie gazu
mklw
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez jrzeuski » 25 sty 2011 13:57:43

Wykluczanie bez sprawdzenia to nie jest dobry sposób na diagnozę ciężkich przypadków :roll: Skąd wiesz czy nie było więcej niż jednej przyczyny niedomagań?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez mklw » 25 sty 2011 14:10:32

tego nie wiem ale jak by było mało oleju w skrzyni to by objawiało to się głośną pracą jakimiś sprzeskokami w przerzucaniu biegów a osobiście zrobiłem trase 1200 km z tą wadą i zalewaniem do czasu rozgrzania i nie zauwazyłem żadnych akcji ze skrzynią
mklw
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez szymi64 » 25 sty 2011 15:20:47

mklw napisał(a):szymi a wyskakiwał ci jakiś błąd? mam zamiar wyjąć ten zawór i albo go wyczyścić albo go zaślepić

zapalała się kontrolka chick z doświadczenia wiem że wyczyszczenie nie zawsze pomaga ja za nowy dałem 300zł nieraz po zaślepieniu może być dobrze ale konrolke komp będzie zapalał
szymi64
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 107
Dołączył(a): 23 wrz 2010 08:49:51
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez szymi64 » 25 sty 2011 15:36:09

mklw napisał(a):było dobrze przez 1 dzień i znów sie zepsuło :-( po rozgrzaniu silnika troche sie sytuacja normuje, znów zalewa silnik. Co najdziwniejsze nie pokazuje teraz żadnych błędów, ale przy odpaleniu obrot skaczą potrafi zgasnąć a przy dodawaniu gazu bulgota i słychać taki syk zasysanego powietrza. Co jeszcze zauwazyłem to to, że obroty po puszczeniu gazu nie spadają jak kiedyś do 1000 tylko spadają bardzo powoli kiedy wcisne hamulec. Jak wrzuce "D" to samochód sam sobie dodaje gazu i obroty wzrastają samoczynnie

zwalony zawór egr nie zawsze komp szczytuje od razu jeśli się zacina to komp widzi raz dobrze raz żle nieraz może być tak że nie wyrzuci błędu przez naprzykład 2tygodnie
szymi64
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 107
Dołączył(a): 23 wrz 2010 08:49:51
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez smike » 25 sty 2011 15:45:27

tego nie wiem ale jak by było mało oleju w skrzyni to by objawiało to się głośną pracą jakimiś sprzeskokami w przerzucaniu biegów a osobiście zrobiłem trase 1200 km z tą wadą i zalewaniem do czasu rozgrzania i nie zauwazyłem żadnych akcji ze skrzynią

przy niewielkim ubytku skrzynia chodziła normalnie, cicho i bez szarpania. To właśnie obroty szalały...dolewka oleju i jakaś regulacja skrzyni pomogła...może rzeczywiście masz kilka problemów...
smike
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez jrzeuski » 25 sty 2011 16:00:48

A to nie jest tak, że jak skrzynia automat nie może wytworzyć właściwego ciśnienia oleju dla sprzęgła hydrokinetycznego (bo np. oleju jest za mało) to daje sygnał do silnika by zwiększyć obroty?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez mklw » 25 sty 2011 17:04:43

szymi a możesz szarzej opisać swoją przypadłość co u ciebie się dokładnie działo i gdzie kupiłeś zawór EGR?
mklw
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez szymi64 » 25 sty 2011 17:17:57

mklw napisał(a):szymi a możesz szarzej opisać swoją przypadłość co u ciebie się dokładnie działo i gdzie kupiłeś zawór EGR?

z EGR walczyłem we frocie rok temu więc nie wiele pamiętam więcej natomiast koło mnie jest serwis Magneti Marlli elektronicznych układów wtrysku oni mi kupili EGR za 350zl plus wszystkie regulacje całość 600zł i od roku spokój pali ze strzału przy -25 sory więcej nie pomogę
szymi64
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 107
Dołączył(a): 23 wrz 2010 08:49:51
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez mklw » 25 sty 2011 19:33:52

a co takiego Ci regulowali, bo nie bardzo rozumiem?
mklw
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez szymi64 » 25 sty 2011 20:07:58

mklw napisał(a):a co takiego Ci regulowali, bo nie bardzo rozumiem?

mając na myśli regulacje pisałem o całości usługi.Natomiast widziałem rozebrany element do którego idą przewody znadujący się zaraz za filtrem powietrza.
szymi64
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 107
Dołączył(a): 23 wrz 2010 08:49:51
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 3.2v6



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron