orazopel napisał(a):koledzy mam taki problem a mianowicie podczas jazdy gdy silnik osiąga obroty około 2500-3000 i jest stała prędkość silnik na cwilę (około 1 sekudy) traci moc, przerywa i za chwile jest o.k. Tak się dzieje zawsze gdy osiąga w/w obroty. Nie wyświetla się kontrolka o błędzie. ma ktoś może modobny probem.![]()
opel napisał(a):mniej więcej o to tylko u mnie nie zaświeca się kontrolka o błędzie.poprostu traci moc na jakieś 1-2 sekundy i puźniej idzie dalej. Zawór EGR był czyszczony i smarowany. po wyjęciu nie był wcale mocno zabrudzony.
Dodam tylko, że silnik palił na dotyk za każdym razem, kontrolki nie sygnalizowały usterek a jedynym stałym objawem było dławienie się silnika podczas jazdy z niedającą się we znaki natarczywością (tzn. na trzecim-czwartym biegu owszem zaś na piątym nigdy). Można w zasadzie przeboleć to... ale mnie to męczyło
A cóż to? - pytam się u "majstra" z ASO. Dostałem odpowiedź
 - Chodzi o czujnik przepustnicy (czujnik położenia zaworu przepustnicy, tzw. TPS) taki mały potencjometr przykręcony do przepustnicy, jak na zdjęciu obok innego czujnika Boscha: W ten oto czujnik zostały wyposażone silniki diesla 2.2 z 2003 roku, czyli takie jak na zdjęciu u kolegi "kaitek" poniżej - podobno nie sposób je znaleźć we wcześniejszych modelach. Po wymianie owego (od tygodnia) wszystko wróciło do normy



