Witamy !



[A 2.0] Woltomierz

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

[A 2.0] Woltomierz

Postprzez PostrachKun » 07 lut 2014 13:28:04

Witam!
Mam pytanko odnośnie wskazówki woltomierza znajdującego się w kokpicie. Mianowicie czy można na jego podstawie określić obciążenie elektryki w aucie?
Miałem stary akumulator (wyzionął on niedawno ducha, nowy w drodze), po przekręceniu kluczyka wskazówka wędrowała na samą górę poza skalę, po odpaleniu także była poza skalą i w zasadzie nigdy nie opadała pomiędzy czerwone kreski. To dobrze, że ładowanie jest takie wysokie? Wina wieku akumulatora? Gdy tylko dane mi będzie przejechać się na nowym GigaWatt'cie, to napisze czy się coś zmieniło.
Dlaczego pytam: cóż, mam coraz więcej gadżetów w aucie, za punkty zbierane na stacji mam rejestrator jazdy, kiedyś nabędę CB radio, a do tego przecież dochodzą światła, radio, nawiewy, ładowarka w GPSie. Sumienie mnie gryzie, że w końcu przesilę alternator i coś uszkodzę lub rozładuję akumulator w trasie. Czy tym woltomierzem można na bieżąco monitorować, czy bilans prądu w akumulatorze jest na plus?
Mechanik srogo liczy za sprawdzenie alternatora, a sam nie będę w tym grzebał :/
Przepraszam za zagmatwany opis problemu i dziękuję za odpowiedzi :)

Pozdrawiam!
PostrachKun
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 07 lut 2014 12:28:00
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Woltomierz

Postprzez jrzeuski » 07 lut 2014 13:32:10

Masz brak masy na woltomierzu w zegarach i dlatego wskazówka jest cały czas na max. Normalnie to w czasie jazdy jest w połowie do 3/4 skali w zależności od ilości włączonych odbiorników. Przy odpalaniu spada na dół skali a przy włączonym kierunkowskazie drga w jego rytm.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.0] Woltomierz

Postprzez PostrachKun » 07 lut 2014 13:50:17

Czyli jeśli jest poniżej, to wtedy za dużo odbiorników. Super! Bardzo przydatna rzecz, w weekend zrobię z tą masą :)
Dziękuję bardzo za odpisanie, szerokiej drogi :)
PostrachKun
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 07 lut 2014 12:28:00
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Woltomierz

Postprzez jrzeuski » 07 lut 2014 13:54:52

Nie uda Ci się obciążyć alternatora na 100% bez inwestycji w dodatkowe oświetlenie, wyciągarkę lub konkretny sprzęt audio.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.0] Woltomierz

Postprzez PostrachKun » 08 lut 2014 13:05:18

No rzeczywiście, prowizoryczna naprawa polegająca na klepnięciu w pokrywę zegarów chwilowo pokazała jak ma woltomierz działać. Chwilowo.
Jak rozebrać tą górną pokrywę, by dostać się do gniazdka i je dopchać/dolutować?
PostrachKun
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 07 lut 2014 12:28:00
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995


Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości