przemia napisał(a):Mam gówniane oświetlenie ...
a w jakim modelu auta ???
ja miałem sporta B 1999 i nie narzekałem - było naprawde OK  (mial reflektory "w paski" )
teraz mam longa 2004 z gładkimi reflektorami i jest nawet lepiej.
Czy mierzyłes jakie masz napięcie na zaciskach żarówek ?? - może tak jak ci sugerowali masz jakie kaszaniaste kable ??
jakie masz napięcie na AKU podczas pracy silnika    ( obroty ~~800  i  ~~2000 )
Sprawdź tez przy okazji 
spadek napięcia na kablach od alternatora do AKU ...  Odpal silnik...  włącz w aucie wszystko co sie da ogrzewanie długie wentylator ma MAXA  - wszystko...  i zmierz
- napięcie od "plusowej" śruby alternatora    do PLUSA AKU
- napięcie od obudowy alternatora  do  MINUSA 
....  i zmierz też napięcie na AKU  tak  14V jakby było  to super  
Mi przy okazji wymiany alteranatora (naprawy łozysk)  sympatyzcni panowe z BOSCHA pomierzyli spadki na kablach  i były zbyt duże  - więc za kilkanaście złotych dołozyli dodatkowe kabelki  o przekroju około 6mm2 równolegle do oryginalnych...
Wracając do pomiarów napięcia na stykach żarówek - Jeśli okaże sie że masz  za małe napięcie  np  11V  przy pracującym silniku...  to  KICHA 

   i włożenie większych żarówek  100W  nic nie da a może wręcz pogorszyć włącznie z uszkodzeniem instalacji...
I jeszce jedno...  z pomiarem napięcia żarówek ... najlepiej zmierzyć dodatkowo
- PLUS aku ------------------ pierwszy zacisk żarówki
- MINUS aku ------------------ drugi zacisk żarówki  
- z tego dodatkowego pomiaru będziesz wiedział czy masz spadki  na   zasilaniu żarówek...  czy na przewodach masowych
...  jak to rozwiązać...  "najprościej"...
- trzeba kupić cztery przekaźniki samochodowe
- kupić gruby kabel.. np 6mm2  kilka metrów
- bezpiecznik na przewód  ( da sie go przy plusie - podobnie jak w systemach audio...
Z "grubego" pusowego przewdu zasilasz przekaźniki ....  Sterowanie cewek przekaźników  z obwodów "od auta"....  żarówki zasilane przez styki przekaźników...
trochę kosmiczna konstrukcja ... a każdy biegły elektryk/elektronik będzie to potrafił zmotać...  a gwarantuje ci to zasilanie najsilniejszych żarówek arówek dostępnych na rynku.. "pelna mocą" ....  o ile wytrzymają to twoje klosze...
Dla wprawnego elektryka co sprawnie obsługuje zaciskarki konektorów to jest  2-3 godzinki pracy przy piwie...
...  a i tak zrobisz jak uważasz,,,
i jeszcze jedno ... co możesz  zrobić od ręki  na szybko bez mierników ....   wlączasz  krótkie....  ale  jedna żarówkę  zasilasz   " na krótko"  grubymi przewodami  (4mm2)  z AKU   i  oceniasz  na  "oko"    który reflektor lepiej świeci ....  zasilany z sieci "pokładowej"  czy ten zasilony  "na partyzanta"  

  powodzenia w  eksperymentach....