Witamy !



[A2.4]Problem z mocą

Re: [A2.4]Problem z mocą

Postprzez jrzeuski » 28 lip 2010 11:25:28

A silnik krokowy to to samo co zawór kontroli obrotów biegu jałowego (idle speed adjuster)? Bo nie wydaje mi się. W Haynesie nie widzę nic o "step motor". Jest tylko "throttle potentiometer" ale to z silnikiem nie ma nic wspólnego poza tym, że ma podłączone kabelki. W opisie dolotu w ogóle nie ma nic o elemencie, który można nazwać silnikiem, więc skąd ten termin "silnik krokowy"? :shock:

W Haynesie doczytałem jeszcze, że w 2.4 (i 2.0 C20NE) ten zawór nie jest na dolocie tylko jest podpięty do niego wężykami. Może te wężyki masz nieszczelne?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A2.4]Problem z mocą

Postprzez oposs » 28 lip 2010 11:27:26

jrzeuski napisał(a):nie jest na dolocie

Bo to jest zawor powietrza dodatkowego
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.4]Problem z mocą

Postprzez szymon.ha » 28 lip 2010 11:42:44

Tak jak na zdjęciu, czerwoną strzałką go zaznaczyłem.
Zawór regulacji biegu jałowego to jest taka nazwa inaczej mówi się silnik krokowy, czy silniczek krokowy, krokowiec, bo budowa jego polega na tym że w środku tego regulatora jest silnik krokowy który jak dostanie odpowiedni impuls to otwiera blaszkę w środku w różne pozycje i daje powietrze gdy przepustnica jest zamknięta. Jednak gdy jedziemy i mamy nawet otwartą przepustnicę na dajmy 50%, to jeśli ten zawór nie działa prawidłowo, to wpłynie to na jazdę bo będzie mniej lub więcej powietrza.
http://img138.imageshack.us/gal.php?g=pict0026y.jpg
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [A2.4]Problem z mocą

Postprzez jrzeuski » 28 lip 2010 11:52:31

I wszystko jasne. Chyba naprawdę czeka Cię "kabelkologia" :|
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A2.4]Problem z mocą

Postprzez szymon.ha » 28 lip 2010 13:52:45

Byłem zobaczyć i pomierzyć.
Wtyczka do krokowca wygląda tak: Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Jako że jest to silnik sądzę że powinien tam być + i -, więc używając miernika elektrycznego, z opcją do sprawdzania ciągłości obwodów, zauważyłem że po między tymi wtykami jest połączenie, tak samo między każdym z tych wtyków jest połączenie z aku na + i na pewno jedno ma połączenie na aku na - i na silniku. W niektórych przypadkach było tez tak że wskazywało jakieś liczby, np między każdym wtykiem a silnikiem itp.
Więc wychodzi mi na to że jednak gdzieś przebicie jest, ale żeby to znaleźć to oddam już chyba auto do elektryka.


Albo ktoś może ma sposób na znalezienie takiego przebicia?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [A2.4]Problem z mocą

Postprzez szymon.ha » 07 sie 2010 20:32:19

Katalizator zdjęty i widać że nie jest zapchany, widać że ten wkład jest i jest w nim przelot.
Więc chyba powinno być ok.

Zauważyłem że przy gazowaniu pod maską, słychać dokładnie, zaraz po dodaniu gwałtowanie gazu, jak otwiera się ta klapka w przepływomierzu, tak powinno być?

Po odpięciu przepływomierza silnik zgasł, a po odpięciu krokowca przy gasł ale dalej chodził, więc sprawne to są rzeczy.
Wydaje się mi także że bardziej odczuwalne jest to na zimnym silniku, a jak rozgrzeje się to jest lepiej.

Chodzi o to że słychać jak wchodzi na obroty ale ledwo przyspiesza.

Więc jakieś jeszcze pomysły?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [A2.4]Problem z mocą

Postprzez sylwian70 » 07 sie 2010 21:38:17

Robilem próby przepływomierza na wolnych obrotach i zawsze po wypięciu wtyczki od przepływomierza w motorze 2.4 oraz 2.0 obroty wzrastały do ok.2000 obr.silniki te mają taki sam przepływomierz zdaje się że tak zwany klapkowy.Mam motor 2.2 benzyna i tam jest przepływomierz rurowy i po wypięciu wtyczki z przeplywomierza w czasie jazdy motor muli jest słaby i jakby przerywa.Więc może masz padnietą przepływke jeśli ci muli już po nagrzaniu silnika.Krokowiec mam wymieniony na drugi i też mi na benzynie zaraz po odpaleniu muli,słaby nie może się zebrać więc krokowiec odpada.Ja olewam temat zimą trochę poczekam aż motor sie zagrzeje i rura a teraz latem przegazówa i na LPG :>:nie mam pojęcia o elektronice silnika ale coś mi intuicja majstra zepsuj podpowiada że to sonda lamda.
sylwian70
 

Re: [A2.4]Problem z mocą

Postprzez ILKU » 26 gru 2010 20:01:50

W silnikach 2,4 (C24NE) i 2,0 C20NE należy jeszcze sprawdzić palec rozdzielacza i kopułkę czy nie są wypalone.
Silnik krokowy najlepiej wyjąć na noc i zanurzyć w ropie lub w akrze (K2 AKRA). Następnego dnia smarujemy WD-40 i wstawiamy do auta.
Kolejną rzeczą jest wyczyszczenie przepustnicy z syfu od odmy (może się nie domykać).
Postępowanie tak jak z krokowcem.
ILKU
 

Re: [A2.4]Problem z mocą

Postprzez JJKILLER » 29 gru 2010 15:08:36

ILKU napisał(a):W silnikach 2,4 (C24NE) i 2,0 C20NE... Silnik krokowy najlepiej wyjąć na noc i zanurzyć w ropie lub w akrze (K2 AKRA)...

Osobiście zalecam naftę, zwłaszcza przy LPG idealnie rozpuszcza gromadzący się z gazu mazut.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.4]Problem z mocą

Postprzez Adriano86 » 30 gru 2010 10:06:25

Ja również używam do tego celu nafty chociaż nie mam LPG. Przepustnice czyszczę nawet 2 razy w roku. Zawsze się troszkę syfu nazbiera.
Adriano86
 

Poprzednia strona

Powrót do 2.4i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron