Witamy !



[A 2.0] Tuning silnika

Re: tuning silnika 2.0se

Postprzez mosi » 08 cze 2012 23:39:18

kondi napisał(a):w sumie sam sobie sie dziwie że zamiast sprzedać frote A i kupić gotową B z 3.2 to chce mi sie z ta kombinować..... ale to chyba dlatego że A jest ładniejsza

:>:
Była super Frotka Sport 31"MT, 2"lift, stal przód i tył :)

http://picasaweb.google.com/KruczkiDwa/
Avatar użytkownika
mosi
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 291
Obrazki: 5
Dołączył(a): 03 lis 2010 14:33:00
Lokalizacja: KRK
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: tuning silnika 2.0se

Postprzez RudeBoy » 09 cze 2012 01:16:00

kondi napisał(a): w sumie sam sobie sie dziwie że zamiast sprzedać frote A i kupić gotową B z 3.2 to chce mi sie z ta kombinować..... ale to chyba dlatego że A jest ładniejsza


o ładności dyskutować nie będę... ale jedna rzecz jest smutna... Ja przez pół roku zanlazłem jeden egzemplarz Frontery Sport z 3,2 V6 w dobrym stanie ale niestety z wadą prawną...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: tuning silnika 2.0se

Postprzez adrianee36 » 09 cze 2012 11:53:32

Soft turbo to tylko doładowanie w granicach 0.4 Bara . przez co nie musimy zbytnio ingerowac w silnik, omija nas robienia "kanapki" inaczej zmiejszania stopnia sprezania, nie musimy zmieniac wtrysków, bo seryjne wyrabiają, nie potrzeba ingerowac w elektronike. itp itp.

normalna frota spala około 12L , zwiekszymy moc to i spalanie skoczy + - 15L x 2.85zł 42.75gr( do tego jeszcze zawsze troszke benzyny) . ON 9 x .5.90 = 53zł oszczednosc 10zł , tylko doliczmy koszt przegladu , koszty serwisowania instalacji, a jeszcze niech sie sypnie jakis reduktor, albo wtryski ... do tego brak baganika, i wychodzi ze zbytnio opłacalne to nie było. no i pomijam fakt awaryjnosci podrasowanej jednostki.Wiem o czym mowie bo przed frota było BMW i upalanie na torze :guns:
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: tuning silnika 2.0se

Postprzez kondi » 09 cze 2012 11:57:36

sypnąć sie może w każdym aucie coś wiec tego juz nie trzeba doliczać do kosztów.... co do ekonomi jakoś zawsze byłem anty ropniakom.... ale sie okaże co będzie.... mam czas do końca sierpnia... (chyba że auto nie wytrzyma) to wcześniej

a co do spalania to moja przez ostatnie pare miesięcy paliła 16 gazu wiec i takie spalanie mi nie straszne....
Opel frontera sport LPG lift 3" BFG KM2 31" snorkel (sprzedane :( )
Opel frontera B Long 3.2 LPG frotka rośnie :) 2"zawiecha +2"BL + KM2 33" ... a to nie koniec.... jednak koniec ( sprzedane )
Opel frontera A long 2.2 "rudzielec" domowa seria

PoJEEEPało mnie do 3 odlicz :)
wj 4.7 v8
zj 4.0
xj 2.5

605348314
Avatar użytkownika
kondi
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 531
Obrazki: 8
Dołączył(a): 08 wrz 2009 10:43:16
Lokalizacja: Pińczów
Pochwały: 3
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: tuning silnika 2.0se

Postprzez przemia » 09 cze 2012 12:00:27

adrianee36 napisał(a):Soft turbo to tylko doładowanie w granicach 0.4 Bara . przez co nie musimy zbytnio ingerowac w silnik, omija nas robienia "kanapki" inaczej zmiejszania stopnia sprezania, nie musimy zmieniac wtrysków, bo seryjne wyrabiają, nie potrzeba ingerowac w elektronike. itp itp.



Czy mogę przez to rozumieć tylko dołożenie turbiny na wydechu i żadnych więcej zmian i będzie większa moc? O ile?

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: tuning silnika 2.0se

Postprzez brum » 09 cze 2012 12:31:15

No właśnie tylko turbo czy razem z IC?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: tuning silnika 2.0se

Postprzez macx15 » 09 cze 2012 14:01:24

Turbo daje sam wzrost ciśnienia powietrza jeszcze trzeba paliwo wziąć wiec jak ktoś pisał FMU lub jakaś świnka do wystrojenia tego. Dobrze byłoby zmienic wtryski na ydajniejsze zeby paliwa nie brakowało. IC jak najbardziej potrzebny także to nie tak odrazy się robi bo modyfikacje calego wydechu i dolotu strojenie tego żeby dało się jeździć i nic nie uszkodziło no i napewno spalanie w gore. Turbo z gazem owszem ale tylko dobra sekwencja która uciągnie to wszystko.Wzrost mocy zależy od ciśnienia doładowania. A;le znowu nie można przesadzić żeby nie rozwaliło silnika dlatego też "soft turbo" to dołożenie Turba bez większych modyfikacji samego silnika czyli zmiany współczynnika kompresji czy zmiany tłoków na kute korbowody też kute a to duże koszta. Kiedyś widziałem jakiegoś opla z silnikiem c20let i on mial seryjnie turbo chyba i szedl do calibry o ile mnie pamiec nie myli. Można też jeszcze pomyśleć o kompresorze mniej przerubek bo napędzany z paska no i zjawisko turbo dziury nie wystepuje.Prawda taka że dobrze zrobione turbo to koszt Frontery A:)
macx15
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Dołączył(a): 22 gru 2010 15:40:04
Lokalizacja: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: tuning silnika 2.0se

Postprzez adrianee36 » 10 cze 2012 11:59:37

turbo montujemy a dwke paliwa zwiekszamy przy uzyciu FMU(zmienny regulator cisnienia)/lub dodatkowe wtryski ( metoda grabowskiego) http://web.me.com/grzegorzgrabowski/Witryna/Turbo.html
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: tuning silnika 2.0se

Postprzez brum » 10 cze 2012 16:11:12

Sądzę że ten turbo soft jest mało opłacalny. Lepiej silnikowi remont zrobić lub wsadzić inny a i na zrobienie góry pewnie zostanie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: tuning silnika 2.0se

Postprzez macx15 » 10 cze 2012 17:33:03

brum to najlpepsze wyjscie a co do FMU to to wyjscie najtańsze i najmniej dokładne niestety.
macx15
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Dołączył(a): 22 gru 2010 15:40:04
Lokalizacja: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: tuning silnika 2.0se

Postprzez adrianee36 » 10 cze 2012 20:00:33

ja zgadzam sie w pełni z tym ze tylko remont ,albo swap na cos wiekszego. proba wycisniecia kazdego KM z silnika skraca jego zycie, terenowka to nie jest wyscigówka, ze ogranicza nas klasa pojemnosci, wiec po co kombinowac jak mozna włozyc jakies 3.2 V6 czy 2.8TD
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: tuning silnika 2.0se

Postprzez brum » 10 cze 2012 20:10:14

Jednak przy zmianie na inny nie ma pewności jaki on jest. A za tą samą cenę można zrobić swój na perfect.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: tuning silnika 2.0se

Postprzez Gruby » 11 cze 2012 00:38:54

kondi napisał(a):
Gruby napisał(a):Pasuje.
Dół silnika jest ten sam, zasadniczo możesz wymienić tylko głowice i osprzęt, a i tłoki bo w c20xe mają kieszonki na zawory. Blok jest wymienny, x20se i c20xe to te same bloki. c20ne też, ale trzeba by wywiercić dziurę na czujnik spalania stukowego.


widze że już troszke wiesz wiecej o tych silnikach.... kiedy bedziesz przekładał ????bo w sumie to możan kupić cali z takim silnikiem za około 2500zł wyciągnąć co potrzeba reszte rozsprzedać i wyjdzie na to samo co by remont mojego 2.0 se robić i je lekko zmodyfikować a tam gotowe 150km ...sam już nie wiem mam czas do sierpnia-września na podjecie decyzji i zaczęcie motania... no chyba że wcześniej silnik odmówi posłuszeństwa....


Trochę się naczytałem :wink:
Silnik kupiłem kompletny za 450 zł, ale wiadomo że w tej cenie na pewno igłą nie będzie. Zbieram kasę i części potrzebne do remontu.
Podobno zdrowy c20xe na hamowni pokaże 159km

-- Dodano 11 cze 2012 01:56:50 --

I jeszcze jedno, c20xe na pewno będzie mniej palił, ma sekwencyjny wtrysk, a x20se pół sekwencja.
Gruby
 

Re: tuning silnika 2.0se

Postprzez adrianee36 » 11 cze 2012 15:31:02

a co to za wynalazek półsekwencja ? :shock:
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: tuning silnika 2.0se

Postprzez kondi » 11 cze 2012 21:52:14

Gruby napisał(a):
I jeszcze jedno, c20xe na pewno będzie mniej palił, ma sekwencyjny wtrysk, a x20se pół sekwencja.


może chodzi o monowtryski ?????

nie wiem jak 2.0ne ale 2.0 se ma bezpośredni wtrysk paliwa

co do swapu.... to jest skarbonka z dużym dnem bo od zakupu nowego silnika sie zaczyna a z każdym postępem przy swapowaniu wynika więcej komplikacji... bo to nie pasi tego brak ... a na koniec okaże sie że silnik jest na umarciu :( wie chyba jednak pozostanę przy moim 2.0se i zaczne powoli zbierać graty tak by do sierpnia mieć już wszystko potrzebne do przywrócenia fabryki silnikowi i dodaniu mu trochę koników

a i swap na 2.8 mjia sie troche z celem bo wychodziły frotki z takim silnikiem wiec równie dobrze można sprzedać i kupić bez jakichkolwiek komplikacji gotową frote z 2.8
Opel frontera sport LPG lift 3" BFG KM2 31" snorkel (sprzedane :( )
Opel frontera B Long 3.2 LPG frotka rośnie :) 2"zawiecha +2"BL + KM2 33" ... a to nie koniec.... jednak koniec ( sprzedane )
Opel frontera A long 2.2 "rudzielec" domowa seria

PoJEEEPało mnie do 3 odlicz :)
wj 4.7 v8
zj 4.0
xj 2.5

605348314
Avatar użytkownika
kondi
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 531
Obrazki: 8
Dołączył(a): 08 wrz 2009 10:43:16
Lokalizacja: Pińczów
Pochwały: 3
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: tuning silnika 2.0se

Postprzez Gruby » 11 cze 2012 22:43:28

kondi napisał(a):
Gruby napisał(a):
I jeszcze jedno, c20xe na pewno będzie mniej palił, ma sekwencyjny wtrysk, a x20se pół sekwencja.


może chodzi o monowtryski ?????

nie wiem jak 2.0ne ale 2.0 se ma bezpośredni wtrysk paliwa


Bezpośredni wtrysk mają tylko, diesle, niektóre renówki (z resztą bardzo zawodne) "IDE" i nowe silniki VW "FSI" "TFSI"
2.0NE I 2.0SE mają wtryski WIELOPUNKTOWE

adrianee36 napisał(a):a co to za wynalazek półsekwencja ? :shock:


Jest kilka rodzajów wtrysku WIELOPUNKTOWEGO
-FULL GRUP- Wszystkie wtryskiwacze dają dawkę paliwa, niezależnie od tego czy jest, ssanie, sprężanie, praca czy wydech. Wtrysk full grup jest mało precyzyjny.
-BATCHED- Wtrysk grupowy (nasze frotki 20se i 20ne) wtryskiwacze połączone są grupami i sterowane zależnie, układ wylicza dawkę dla "uśrednionego" cylindra czy kolektora.
-SEQUENTIAL FUEL INJECTION- każdy wtryskiwacz jest sterowany niezależnie i ma niezależnie wyliczany moment zadziałania, czasem też dawkę paliwa, typowo dla każdego cylindra oddzielnie.
Gruby
 

Re: tuning silnika 2.0se

Postprzez kondi » 24 wrz 2012 23:39:49

no i stało sie w tygodniu przyjdzie do mnie silnik 1.8e z kadzia wiec niebawem robię przeszczep góry i z tym wszystkim pojadę na hamownie zobaczyć co to dało (mam nadzieje że ze 135 km będzie i moment sie poprawi).... wiekszość pewnie powie że lepszym rozwiązaniem byłby swap ale w tym czasie nie mam zbytnio możliwości na rozebranie frotki w drobny mak a wymiana góry potrwa max 2 dni
Opel frontera sport LPG lift 3" BFG KM2 31" snorkel (sprzedane :( )
Opel frontera B Long 3.2 LPG frotka rośnie :) 2"zawiecha +2"BL + KM2 33" ... a to nie koniec.... jednak koniec ( sprzedane )
Opel frontera A long 2.2 "rudzielec" domowa seria

PoJEEEPało mnie do 3 odlicz :)
wj 4.7 v8
zj 4.0
xj 2.5

605348314
Avatar użytkownika
kondi
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 531
Obrazki: 8
Dołączył(a): 08 wrz 2009 10:43:16
Lokalizacja: Pińczów
Pochwały: 3
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Poprzednia strona

Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron