Witamy !



[2.3] Ucieka woda z układu

[2.3] Ucieka woda z układu

Postprzez UnrealGoD » 04 wrz 2011 08:43:40

Mam problem z uciekającą wodą w 2,3dti. Wymieniłem już nagrzewnicę bo ciekła, tak którą wsadziłem wydaje się szczelna, po przewodach patrząc też nigdzie nie cieknie. Sprawdzę jeszcze raz tą nagrzewnicę nową..
Generalnie to dolewa się wody na full, chwile się jeździ i woda wciąż jest i wszystko dobrze, po czym się sprawdzi 300km później a tu w zbiorniku wyrównawczym już nic nie ma. Przy odpalaniu auto puszcza z wydechu różne dymy ale takie raczej czarne jak sadza albo błęktinawe jak z oleju, nie widać specjalnie pary z płynu. Tym niemniej jak to nie z nagrzewnicy tak uchodziło to zostaje albo pompa albo uszczelka pod głowicą. W oleju nie widać śladów wody ani w wodzie (jak przedostatnio sprawdzałem i było pełno) śladów oleju.

Jak dużo roboty jest ze zdjęciem głowicy i później z jej założeniem. Są znaki na kole walka rozrządu jak je ustawić czy trzeba mieć jakieś narzędzia? Zdjęcie głowicy powoduje konieczność regulacji pompy wtryskowej? Da się z tym wyrobić w powiedzmy 6 godzin? Trzeba głowicę planować przy wymianie uszczelki?

Potrzebuje takich informacji żeby sobie przekalkulować ile mi czasu i pieniędzy na to potrzeba...
Obrazek
Ford Sierra 2.0 DOHC CLX 4x4 _ Opel Frontera 2.3 Dti Long
606 198 495
Avatar użytkownika
UnrealGoD
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 159
Dołączył(a): 17 lut 2011 11:49:09
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.3dti] Ucieka woda.

Postprzez Indian » 07 wrz 2011 18:28:46

Zmiana uszczelki głowicy w 6 godzin? W tym silniku przy tej pracy pośpiech nie jest wskazany. Zresztą i tak musisz zrobić szlif głowicy pod nową uszczelkę. Pompy wtryskowej nie musisz ruszać -tam się nic nie poprzestawia. Tylko rozrząd -trzeba zaznaczyć jak włożyć wałek. Generalnie nie jest to wdzięczna praca i jeśli robi to ktoś mało zorientowany w temacie to bardzo prawdopodobne że za kilka miesięcy będzie trzeba czynności powtórzyć. Dlatego dobrze się zastanów zanim ruszysz głowicę. Najpierw poszukaj przyczyny w innym miejscu.
Sprawdź najpierw:
1.czy rośnie ciśnienie w układzie (puchną węże, szczelny zaworek w zbiorniczku wyrównawczym)
2.jaki kolor ma płyn, czy nie jest zanieczyszczony
3.czy po zagrzaniu silnika przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym widać intensywne opary (bąble, pęcherze)
4.jak zachowuje się wskaźnik od temperatury po otwarciu termostatu -wyraźne wahania góra-dół może oznaczać problem z uszczelką.
5. czy w czasie postoju (po nocy) pod autem jest sucho (sprawdź chłodnicę, połączenia węży, połączenie głowicy z obudową termostatu, nagrzewnicę i jej króćce)
6.czy masz szczelny korek zbiorniczka, czy po jeździe (np 20km) zbiorniczek jest suchy, czy nie ma pęknięć wokół korka
Generalnie - nie dolewa się wody i nie dolewa się na full. Zalej nowego czystego płynu do połowy zbiorniczka i obserwuj.
To jest turbodiesel i raczej przy uszkodzonej uszczelce nie zasysa płynu do cylindrów (chyba że na postoju przy zgaszonym silniku) tylko wypiernicza ciśnienie z cylindrów - zwykle właśnie do układu chłodzenia. Nieszczelna nagrzewnica może być efektem wywalenia uszczelki pod głowicą.
Indian
 

Re: [2.3dti] Ucieka woda.

Postprzez UnrealGoD » 07 wrz 2011 19:23:52

posprawdzam jeszcze ale z tego co na dziś pamiętam:
1. Wydaje się że ciśnienie rośnie,
2.Płyn jest raczej czysty. Czasem pojawia się trochę osadu ale nie ma w nim oleju.
3.No jak jest zagrzany płyn to oczywiście paruje, im cieplejszy tym bardziej.
4.Z tego co zauważyłem to wahania temperatury były jak się płyn zaczął kończyć (to mnie skłoniło żeby sprawdzić co się dzieje). Kiedy płynu jest dużo to temperaturę raczej utrzymuje stałą.
5. Nie widać żeby gdzieś ciekło. Z tyłu chłodnicy oraz na połączeniach węży jest sucho. Nagrzewnice wymieniłem bo ciekła, tą sprawdzałem poprzez zatkanie jednego końca i dmuchanie powietrza w drugi. Powietrze nie uchodziło.
6.Zbiornik jest popękany ale rozebrałem go i był szczelny. Czasem jak się bardzo zagrzeje to potrafi trochę pary przez korek puszczać. Ale to jak płynu jest mało.

Co do dolewania wody to niestety jak się gdzieś za miastem okaże że jest sucho (a wcześniej był płyn) to jedyną opcją jest woda. Przy okazji wymiany nagrzewnicy wlałem nowa wodę + koncentrat no i niestety znowu musiałem tą mieszankę uzupełniać wodą, a nie zrobiłem nawet tysiąca kilometrów.
Niestety warsztat w którym robię z samochodem jest dość nowoczesny i nie mają tam już urządzeń typu ciśnieniomierz do zbiorniczka wyrównawczego...
Obrazek
Ford Sierra 2.0 DOHC CLX 4x4 _ Opel Frontera 2.3 Dti Long
606 198 495
Avatar użytkownika
UnrealGoD
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 159
Dołączył(a): 17 lut 2011 11:49:09
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.3dti] Ucieka woda.

Postprzez Indian » 08 wrz 2011 06:24:36

1. po jeździe zanim zgasisz silnik dotknij węży - pod naciskiem nie powinny stawiać wielkiego oporu
2. małe szanse że w płynie chłodzącym znajdziesz olej- to będą raczej spaliny i cały syf jaki normalnie towarzyszy efektom spalania ON
3. w 100st C parowanie dobrze dobranej mieszanki powinno być minimalne - jeśli po jeździe i DELIKATNYM (uwaga na ręce!) odkręceniu korka widzisz kłęby pary (tak, że nie widać powierzchni płynu) to albo masz tam samą wodę albo wywaliło uszczelkę pod głowicą (co poznasz po zapachu). Jeśli Twoim autem zajmuje się dość nowoczesny warsztat to na pewno mają przyrząd do wykrywania spalin w układzie.
4. Uszkodzona uszczelka to duże wahania temperatury -najpierw wskazówka leci dość wysoko do góry, po czym opada (otwarcie termostatu), a następnie podczas jazdy znów wędruje ku górze i opada. Widoczne pod obciążeniem na wysokich biegach. Każde wahnięcie to wywalenie porcji wody (płynu).
5. Obejrzyj wszystkie węże, okolice pompy wody, dół silnika -tam gdzie płyn idzie do nagrzewnicy i tak jak pisałem obudowę termostatu. Cieknąca nagrzewnica do parowanie szyb i gnój pod nogami pasażera. Wystarczy wsadzić głowę i widać na obudowie nagrzewnicy krople płynu.
6. Zbiornik pęka od ciśnienia. Może wydać się szczelny ale pęknięcia nie robią się ze starości.
Dolewanie wody pogarsza właściwości płynu. Jak już dolewasz to tylko destylowaną. Kamień z czasem osiada we wnętrzu układu i wydajność chłodzenia spada. W Twoim przypadku przyczyną wzrostu ciśnienia może być też wysoka temperatura płynu -czyli słabe chłodzenie (zasyfiona chłodnica -od środka i od zewnątrz- także intercooler i chłodnica oleju oraz od klimy jeśli ją masz, no i sprawdź visco). Na pewno uszkodzoną uszczelkę poznasz po mokrym zbiorniczku wyrównawczym -do sprawdzenia po dłuższej jeździe.
Indian
 

Re: [2.3dti] Ucieka woda.

Postprzez UnrealGoD » 08 wrz 2011 10:01:39

Teraz sprawdziłem i były miękkie, ale jechałem tylko jakieś 15 min wiec się jeszcze nie zagrzał dobrze. Po południu jadę na drugą stronę miasta(prawdziwa wyprawa) to się może lepiej zagrzeje.
Co do ciśnienia to przypomina mi się sytuacja jak po wymianie nagrzewnicy pojechałem na wieś i trochę w teren. Po dłuższym podjeździe wybiło trochę płynu przez korek. Nie dużo, może z ćwierć litra. Czasem też się zdarzało że trochę z pod korka leciało i było widać jeden lub dwa zacieki na zbiorniczku. Plus są tam te pęknięcia wokół gwintu od korka ale są szczelne, przynajmniej na zimno. Sprawdzałem z ciśnieniem.
Powąchałem też trochę jak pachnie para ze zbiorniczka wyrównawczego, paruje ale pachnie płynem a nie spalinami.
Nie widać nigdzie nic mokrego teraz, ani na łączach, ani na chłodnicy ani na obudowach pompy (tam na osi od wiatraka) ani na obudowie termostatu. Wiatrak się normalnie kręci. Tyle że teraz nie ubyło go akurat.

Najciekawsze jest jak dla mnie to że poziom płynu dług się utrzymuje na stałym poziomie. Na przykład od ostatniego dolania zrobiłem ze 100km w tym trochę go pocisnąłem w terenie lekkim z podjazdami stromymi i nic, poziom stały. Ale potrafi na trasie, albo w podobnych warunkach na dystansie 150km wciągnąć cały zbiorniczek.

Co do nagrzewnicy to wiem jakie są objawy, bo już jedną nagrzewnicę wymieniłem ostatnio, bo ciekła, wcale tego wycieku tak na niej nie było widać, ale zalała pół tapicerki.
Obrazek
Ford Sierra 2.0 DOHC CLX 4x4 _ Opel Frontera 2.3 Dti Long
606 198 495
Avatar użytkownika
UnrealGoD
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 159
Dołączył(a): 17 lut 2011 11:49:09
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.3dti] Ucieka woda.

Postprzez jrzeuski » 08 wrz 2011 13:12:37

UnrealGoD napisał(a):Najciekawsze jest jak dla mnie to że poziom płynu dług się utrzymuje na stałym poziomie. Na przykład od ostatniego dolania zrobiłem ze 100km w tym trochę go pocisnąłem w terenie lekkim z podjazdami stromymi i nic, poziom stały. Ale potrafi na trasie, albo w podobnych warunkach na dystansie 150km wciągnąć cały zbiorniczek.
Coś jakby problem się pojawiał po otwarciu termostatu tylko może nie zawsze się otwiera, bo szwankuje. A dziura gdzieś w chłodnicy, ale wycieku nie widzisz, bo pęd powietrza ją osusza. Tak, wiem, naciągana teoria :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3dti] Ucieka woda.

Postprzez UnrealGoD » 17 wrz 2011 20:29:38

Pojeździłem przez ostatnie dwa tygodnie troszkę. Z autem nic nie robię bo mam na studiach pod górkę teraz. Ale płynu nie ubyło ani trochę.
Dziwne, muszę gdzieś po sesji pojechać za miasto i się przekonać, co się dzieje... Może mu przeszło a to ostatnie ubycie to tylko efekt braku odpowiedniego odpowietrzenia ostatnio. Będę badał sprawę jeszcze.
Obrazek
Ford Sierra 2.0 DOHC CLX 4x4 _ Opel Frontera 2.3 Dti Long
606 198 495
Avatar użytkownika
UnrealGoD
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 159
Dołączył(a): 17 lut 2011 11:49:09
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.3dti] Ucieka woda.

Postprzez Trzeci » 22 wrz 2011 19:34:36

Mam ten sam problem ale rozwiązanie znam..... U mnie jest źle założona uszczelka pod głowicą przez poprzedniego użytkownika.
Objaw jest taki że czasami przez dłuższy czas nie ubywa wody a potem nagle ubywa.
Najprostsza metoda sprawdzenia czy uszczelka jest oki to obserwacja cieńszego z dolotów do zbiornika wyrównawczego. Jeżeli pojawiają się bąbelki powietrza to nic innego jak witaj nowa uszczelko . Rozmawiałem z kilkoma mechaniorami i jeżeli nie jest Ci pilna wymiana to można na tym jeździć.
Pierwsze nie wolno mocno cisnąć wtedy gdy silnik chodzi na małym obiegu. Każde mocniejsze danie po garach powoduje wtedy wzrost ciśnienia w zbiorniku i wyrzucanie wody przez korek. Druga sprawa nigdy nie lejemy wody ma większa rozszerzalność cieplną i więcej ubywa.
Ja tak jeżdżę i nie ma problemu . Wskazówka na połowie i czasami jak było gorąco to trochę wyżej.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1480
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [2.3dti] Ucieka woda.

Postprzez Shreck22 » 11 sty 2012 09:47:31

No to ja się podepnę do tematu.
Po ostatnim wypadzie na Zimową Jurę, przed wyruszeniem w trasę sprawdziłem płyny. Po powrocie okazało się ze zbiorniczek wyrównawczy jest pusty, gdzie się więc podziała jago zawartość.
Póki co dolałem resztkę jaką miałem do zbiorniczka nie odpalając pojazdu. Dzisiaj pójdę sprawdzić czy ubyło, czy jest. Jeśłi jest to fajnie, to oznaka, że ubywa podczas jazdy a nie postoju. Póki co nie widać nic co i jak bo wszędzie mokro wiec pod samochodem nie widać kapiącego jeśli by było.
Przez cały wyjazd temp była troszkę przed połową skali, czyli tak jak zawsze, nie było oznak takich jak piszecie typu falującej wskazówki. Jedynie co po garach dostałą Frotka to na pustyni Siedleckiej coby można było na ten piach wjechać na tych oponach szosowych.
Mam nadzieję tylko, że To nie uszczelka bo tego to nie zniosę. Dopiero co po 3 miesiącach stania w garażu jeździła 2 miesiące i znowu tam chce wracać :( , nie zgadzam się na takie rozwiązanie :D Wszystko ma ładnie :gears: i chodzić.
Co i jak z tym płynem u mnie będzie będę informował.
Shreck22
Maniak
Maniak
 
Posty: 476
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 sie 2009 20:26:12
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 1
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3dti] Ucieka woda.

Postprzez jrzeuski » 11 sty 2012 10:00:16

Shreck22 napisał(a):Po ostatnim wypadzie na Zimową Jurę, przed wyruszeniem w trasę sprawdziłem płyny. Po powrocie okazało się ze zbiorniczek wyrównawczy jest pusty, gdzie się więc podziała jago zawartość.
A masz zacieki na zbiorniczku? Bo u mnie jak dam w palnik, to leje do zbiorniczka w górę prosto w korek i coś tam przepuszcza. Może w końcu wymienię korek, bo oczyszczenie uszczelki tego nie zmieniło.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3dti] Ucieka woda.

Postprzez Shreck22 » 11 sty 2012 12:10:33

Wczoraj wieczorem nie było nic widać pod światłem latarki, dzisiaj zobaczę dopiero.
Shreck22
Maniak
Maniak
 
Posty: 476
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 sie 2009 20:26:12
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 1
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3dti] Ucieka woda.

Postprzez Trzeci » 11 sty 2012 17:45:45

i sprawdź czy nie ma żadnego zadziora na gwincie zbiorniczka, wystarczy jeden i juz nie trzyma.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1480
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [2.3dti] Ucieka woda.

Postprzez Shreck22 » 11 sty 2012 19:59:43

W około zbiornika sucho jest i nie widać, aby kipiało przez korek. Jeździłem już ponad rok i nic nie działo się z płynem. To masz ci los...
Shreck22
Maniak
Maniak
 
Posty: 476
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 sie 2009 20:26:12
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 1
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3dti] Ucieka woda.

Postprzez MISIEK1985 » 12 sty 2012 11:22:08

ja miałem taki przypadek że spierdzielało przez zaślepki w bloku jak zimny nigdzie nieciekło a jak się rozgżał to spierdzielało rozgrzej ałto i wles pod nie i patrz
MISIEK1985
 

Re: [2.3dti] Ucieka woda.

Postprzez bienias_75 » 12 sty 2012 23:03:58

MISIEK1985 napisał(a):ja miałem taki przypadek że spierdzielało przez zaślepki w bloku jak zimny nigdzie nieciekło a jak się rozgżał to spierdzielało rozgrzej ałto i wles pod nie i patrz


A jak je można wymienić? I czy można gdzie w ogóle kupić...
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3dti] Ucieka woda.

Postprzez Shreck22 » 16 sty 2012 17:49:35

Przejechałem ostatnio około 50 km i płyn nie zniknął ze zbiorniczka. Przed wyjazdem sprawdzałem i po przyjeździe, chłodnica przystawiona wiec się zagrzał szybciutko i ciepełko było.

-- Dodano Pn 16 sty 2012 17:49:34 --

No i nie jest dobrze, patrzyłem dzisiaj czy jest płyn i wsiąkł cały ze zbiorniczka po przejechaniu tych kilometrów ostatnich. Chyba się nie skończy to optymistycznie. Ale gdzie szukać go...??
Shreck22
Maniak
Maniak
 
Posty: 476
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 sie 2009 20:26:12
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 1
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3dti] Ucieka woda.

Postprzez RudeBoy » 16 sty 2012 17:55:49

Z tego co piszesz to szybko Ci znika ten płyn.
Jak silnik ciepły nie dymi na biało?
Na Zimowej Jurze ze dwie godziny jechałem za tobą i nie dymiłeś jakoś specjalnie mocno :)
Stan oleju sprawdzałeś?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.3dti] Ucieka woda.

Postprzez jrzeuski » 16 sty 2012 18:24:36

Skoro raz znika szybko a raz wcale, to pewnie chodzi o duźy obieg i dziura jest w górnej części chlodnicy lub na wężu doprowadzającej do niej płyn.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3dti] Ucieka woda.

Postprzez Trzeci » 16 sty 2012 19:11:42

Sprawdż górny dolot do chłodnicy , u mnie nie wiedziałem skąd i tam ciekło. Problem w tym ze jak tam cieknie to wprost na wiskozę i paski klinowe i od razu wysycha i dlatego wycieku nie widać. Jak znajdziesz dziure to nie klej POXIPOLEM bo ma tendencję do puszczania w goracej wodzie. Kup jakiś dwuskładnikowy odporny na temp.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1480
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [2.3dti] Ucieka woda.

Postprzez Shreck22 » 18 sty 2012 09:58:29

Wczoraj postanowiłem wstawić Frote do garażu i jadąc do niego okazało się ze nagle parowało coś z pod maski. Otworzyłem ją i się okazało ze na 90% pęknięty wąż który jest po lewej stronie chłodnicy u góry patrząc od przodu autka, taki grubaśny. Pójdę zobaczyć dokładnie co i jak jak będzie chwila czasu, jak nie bedzie wszystko zmarznięte to lepiej się bezie działało.
Shreck22
Maniak
Maniak
 
Posty: 476
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 sie 2009 20:26:12
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 1
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Następna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość