Witamy !



[2.2]Koła pasowe, napinacz paska

[2.2]Koła pasowe, napinacz paska

Postprzez robert » 17 wrz 2007 20:05:27

Prosze o pomoc jak moge odkręcic koło pasowe ,rozsypało sie .Mam forntere B 2.2td automatic . I czy czasem niema tam lewego gwintu ?Dzięki z góry za odzew .
robert
 

Postprzez Elektro001 » 18 wrz 2007 00:31:25

Koło pasowe jest przykręcone porządnie, więc trzeba użyć albo klucza pneumatycznego (o ile jest podejście) lub innego sposobu. :wink:
Elektro001
 

Postprzez robert » 18 wrz 2007 16:03:07

pneumatikiem nie da rady , kupiłem nowe kolo 700zl po przeliczeniu i zabieram sie dzisiaj z kumplem za demontaż , nie mam klucza którym mógłbym skontrować .
robert
 

Postprzez robert » 20 wrz 2007 18:40:22

wymienilem ,tzn nie sam .dorwałem mechanika załozył klucz oczkowy z dłuugim uchwytem zblokował ,i lekko startował rozrusznikiem ,pusciła .Tylko dzisiaj sprawdzałem i mam zasmarkany cały silnik .Nadmienie że nie wymieniałem zadnego simeringu nie było w komplecie .Troszke kapie spod tego koła pasowego.Czy cos moglismy zepsuc odkrecając wten sposub? czy poprostu uszczelka (jeżeli takowa jest).Prosze o rade
robert
 

Postprzez Nygas » 27 wrz 2007 08:59:02

No to kolego muszę cię zasmucić. Że najwidoczniej coś zepsuliście bo ja wymieniałem to kolo pasowe i nic sie nie leje u mnie. Fakt ze odkręcić to jest strasznie ciężko. Jak by mi przyszło robić to drugi raz to chyba zdecydował bym sie na odcholowanie auta do warsztatu demontaż chłodnic i odkręcanie kluczem pneumatycznym. U mnie w ruch poszedł młot i przecinak ale udało sie. Jedyna rzecz która ucierpiała to nakrętka mocująca to koło. Za koło CORTECO (podobno dobra firma używane do pierwszego montażu przez opla) i pasek zapłaciłem 600 zł. Proponuje też sprawdzić napinacz paska bo ma zbliżoną żywotność do koła pasowego. U mnie padł po 10 000 km od wymiany koła. Ten amortyzator w napinaczu nie trzymał juz i przy odpalaniu i gaszeniu auta pasek popiskiwał.
Nygas
 

Postprzez robert » 28 wrz 2007 06:48:10

Poszedł simering ,prawdopodobnie przy sciąganiu koła uszkodzilismy go .Wymieniłem i jest spoko ,szkoda że corteco nie sprzedaje odrazu w komplecie .Wiesz z perspektywy to moge powiedziec że sciąganie koła to nie takie straszne ,ale jak się naczytałem na internecie to byłem załamany. Napinacz tez będe musiał wymienic ,miałem ogromne trudnosci z odkreceniem filtra oleju ,zakupiłem klucz 36 na tutejszym bazarze bo bez niego się nie obędzie .
robert
 

[B2.2]napinacz paska wieloklinowego

Postprzez ciapster » 19 cze 2009 17:49:58

Witam! Przy odpalaniu mojej frotki napinacz paska wielorowkowego bije o któreś z kół pasowych :( , nalazłem na forum jak zdjąć sam pasek, ale jak wymienić napinacz? ps. znalazłem napinacz w intercars od ręki:) Czy ktoś posiada fachową wiedzę i chciał by się podzielić :?:
ciapster
 

Re: wymiana napinacza paska wieloklinowego 2,2DTI

Postprzez ADAM SP3WXO » 19 cze 2009 18:09:21

Musisz odkręcić sam napimacz od bloku silnika oraz amortyzator tego napinacza. Nie pamietam jakich kluczy należy użyć, ale są to gwiazdki. wymiana zajmie ci do 30 min :)
ADAM SP3WXO
 

Re: wymiana napinacza paska wieloklinowego 2,2DTI

Postprzez ciapster » 20 cze 2009 12:27:19

Napinacz wymieniony, trzyma się to tylko na 2 śrubach- bajecznie prosta wymiana.kosztorys: napinacz 207zł, końcówki trox nasadowe 112zł, piwo 3zł :)
ciapster
 

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

Postprzez Kogut » 19 sie 2009 12:29:22

No i padło ina mnie :cry:
Czy ma ktoś jakieś fotki z tego zabiegu ???
I czy można dać używkę czy lepiej nie ryzykować ??? bo koszty są dość duże za nowe :wsciekly:
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

Postprzez Kogut » 19 sie 2009 21:52:28

Ma ktoś może jakieś wskazówki co do tego remontu ???
bo nasunęły mi sie pytania i wdzięczny bym był za podpowiedzi :)
1. Czy pis o którym pisał Nygas może być naprawiony poprzez wymianę samej rolki napinacza ???
2. Jak można stwierdzić czy napinacz jest jeszcze dobry ???
3. czy jeżeli nie cieknie z koła to trzeba wymieniać ten simering ?? ewentualnie jakie są jego wymiary ???
:roll:
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

Postprzez ADAM SP3WXO » 19 sie 2009 23:31:40

Wymieniałem koła pasowe w dwóch frotkach. Najlepiej robić to w dwie osoby.

Przy odkręcaniu/przykręcaniu trzeba zdjąć blaszkę na obudowie koła zamachowego ( ta, która jest pod autem ) i zablokować np. dużym śrubokrętem koło zamachowe. Druga osoba odkręca płaskim kluczem śrubę na kole pasowym. Przy przykręcaniu to samo.

Jak sprawdzić czy napinacz jest zużyty? Kólko powinno chodzić płynnie, bezgłośnie i bez luzów. Cylinderek nie może mieć wycieków i płynie dać się wciskać. Może się zdarzyć, że po założeniu starego napinacza, amortyzatorek po paru dniach zacznie ciec.

Jeżeli przez simering nie ma wycieku, można nie wymieniać go.
ADAM SP3WXO
 

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

Postprzez Kogut » 20 sie 2009 08:14:43

Kto przeniósł temat do Silniki dieselowskie :...:

Adam a jak się tyczy te piszczenie ??? pkt.1 o którym pisał Nygas :?: :?:
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

Postprzez ADAM SP3WXO » 20 sie 2009 09:16:27

W peirwszej frotce wymieniłem na raty i dlatego wiem, że po jakimś czasie napinacz puścił. W drugiej wymieniłem wszystko od razu tzn koło, napinacz i pasek, więc mam spokój.

Problem z kołem jest taki, że ono samo też ma tłumić drgania (po to jest ta guma w kole). Po pary latach pracy napinacz pracuje na wąskim odcinku swojego zakresu, a pozostała część może nie rdzewieje, ale nie jest smarowana olejem, któty jest w środku. Ponieważ guma w kole się starzeje i zaczyna pękać, to przychodzi czas wymiany. Aby wymienić trzeba zdjąć pasek wielorowkowy. Aby to zrobić trzeba mocniej naciąnąc napinacz i przesunąć tłoczek w napinaczu na to nieużywane od lat miejsce. Całość staje się nieszczelna, zaczyna ciec i nie ma już tłumienia, pracuje tylko sprężyna i zaczynają się dziać różne bliżej nie określone rzeczy typu piski, stuki, itp
ADAM SP3WXO
 

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

Postprzez Kogut » 21 sie 2009 16:03:16

Po długiej i ciężkiej walce śruba uległa :boss:
Ale ciężko było.
Czy miałby ktoś jakiś rysunek lub foto poprawnie założonego paska wieloklinowego ?? :oops:
Pilnie
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

Postprzez Kogut » 21 sie 2009 20:18:58

Operacja wymiany się udała :lol:
Dzieki wszystkim za podpowiedzi :beer:
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

Postprzez ADAM SP3WXO » 21 sie 2009 20:23:31

Luzik :beer:
ADAM SP3WXO
 

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

Postprzez kasalka » 14 wrz 2009 20:11:11

u mnie dziś było wymieniane. bez spawarki się nie obyło, trzeba było przyspawać metalowy pręt do pozostałości koła. Śruba jest wkręcana na klej najlepiej na niebieski-jest słabszy ale jak da się czerwony to później tylko palnik. Numer koła to 09 128 177 69, wymiar uszczelniacza 55/68/8
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

Postprzez flowers » 14 wrz 2009 20:24:28

Najlepszym sposobem na odkręcenie koła pasowego jest odkręcenie za pomocą solidnie wykonanego klucza (rozmiar najczęściej 32), przdłużki i zaparcie jej o ramę z lekkim luzem (jakieś 10 mm) i na chwilę "udeżyć" ze stacyjki rozrusznikiem :twisted: , nie miałem jeszcze sytuacji, żeby mi jakaś śruba nie uległa :boss: . Robiłem tak w starych, nowszych samochodach - a trochę tego było.
flowers
 

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

Postprzez oposs » 14 wrz 2009 20:44:16

flowers napisał(a): nie miałem jeszcze sytuacji, żeby mi jakaś [...] nie uległa

Adam :mrgreen: pelen szacun
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Następna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron