Witamy !



[2.2] Szarpie na zimnym, niebieski dym

Re: Szarpie na zimnym, niebieski dym?

Postprzez jrzeuski » 08 lut 2012 09:17:22

Jak filtr jest zabetonowany, to samochód raczej nie odpali, bo pompa nie będzie w stanie zassać paliwa w miejsce wypchniętego do cylindrów i na powrót do baku. Ja byłem zaskoczony jak zobaczyłem jakie jest tempo przepływu paliwa nawet na wolnych obrotach. Jak? Zdjąłem wężyk powrotny z pompy i wsadziłem do butelki. Odpaliłem i wróciłem zobaczyć pod maskę, to butelka była już w połowie pełna. Ledwo zdążyłem wrócić do kabiny wyłączyć silnik, żeby się nie przelało. Następny test zrobiłem już z 5-litrowym baniakiem, żeby cokolwiek zaobserwować ;-) A przecież to nie jest wszystko, co pompa pobiera, bo część trafia do silnika. Okazuje się jednak, że to jest niewielka część i w efekcie paliwo głównie krąży pomiędzy bakiem a pompą :shock:

Mam też spore wątpliwości co do sensu umieszczania filtra w podwoziu (jak jest w B) zamiast pod maską (jak w A). Z podgrzewaczem czy bez paliwo w takim wypadku ma długą drogę do pokonania do pompy i to w nieogrzewanej przestrzeni (pod maską jest zawsze cieplej od silnika), więc parafina ma spore szanse wytrącić się ponownie. Zwłaszcza w czasie jazdy, gdy pęd powietrza skuteczniej chłodzi przewody. Jakbym miał B diesel, to pierwsze co bym w niej zmotał, to właśnie układ paliwowy i zamontował moduł filtra z A: łatwa i tania wymiana, łatwy dostęp w każdej chwili, łatwe odpowietrzanie. Same zalety i zero wad a koszt niewielki!
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Szarpie na zimnym, niebieski dym?

Postprzez RudeBoy » 08 lut 2012 09:32:30

jrzeuski napisał(a):Jak filtr jest zabetonowany, to samochód raczej nie odpali, bo pompa nie będzie w stanie zassać paliwa w miejsce wypchniętego do cylindrów i na powrót do baku. Ja byłem zaskoczony jak zobaczyłem jakie jest tempo przepływu paliwa nawet na wolnych obrotach. Jak? Zdjąłem wężyk powrotny z pompy i wsadziłem do butelki. Odpaliłem i wróciłem zobaczyć pod maskę, to butelka była już w połowie pełna. Ledwo zdążyłem wrócić do kabiny wyłączyć silnik, żeby się nie przelało. Następny test zrobiłem już z 5-litrowym baniakiem, żeby cokolwiek zaobserwować ;-) A przecież to nie jest wszystko, co pompa pobiera, bo część trafia do silnika. Okazuje się jednak, że to jest niewielka część i w efekcie paliwo głównie krąży pomiędzy bakiem a pompą :shock:


A pewnie!
Jak filtr już jest zabetonowany to żadne podgrzewacze nie pomogą na odpalenie auta. Tylko opalarka :D

jrzeuski napisał(a):Mam też spore wątpliwości co do sensu umieszczania filtra w podwoziu (jak jest w B) zamiast pod maską (jak w A). Z podgrzewaczem czy bez paliwo w takim wypadku ma długą drogę do pokonania do pompy i to w nieogrzewanej przestrzeni (pod maską jest zawsze cieplej od silnika), więc parafina ma spore szanse wytrącić się ponownie. Zwłaszcza w czasie jazdy, gdy pęd powietrza skuteczniej chłodzi przewody. Jakbym miał B diesel, to pierwsze co bym w niej zmotał, to właśnie układ paliwowy i zamontował moduł filtra z A: łatwa i tania wymiana, łatwy dostęp w każdej chwili, łatwe odpowietrzanie. Same zalety i zero wad a koszt niewielki!


Zgadzam się z Tobą całkowicie. To jest idiotyzm do potęgi. Dodatkowo fakt, że filtr pod spodem jest narażony na urazy. Ta gówniana blaszana osłonka nie chroni go wcale.
Będę myślał latem nad przeniesieniem filtra pod maskę tylko mu miejsce muszę znaleźć...
Czy filtr może być powyżej pompy? Chyba może we Fiescie TDCI tak mam
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Szarpie na zimnym, niebieski dym?

Postprzez jrzeuski » 08 lut 2012 09:53:48

RudeBoy napisał(a):Będę myślał latem nad przeniesieniem filtra pod maskę tylko mu miejsce muszę znaleźć...
Czy filtr może być powyżej pompy? Chyba może we Fiescie TDCI tak mam
U mnie filtr jest powyżej pompy i to nie jest żaden problem. Bo niby czemu miałby być? :niewiem: Z punktu widzenia odpowietrzania to nawet lepiej (choć u mnie pompa ma własny odpowietrznik tylko ciężko do niego sięgnąć kluczem).

W A2.5 i 2.8 filtr jest zamocowany na wsporniku przykręconym do grodzi po stronie pasażera (obok zbiornika płynu chłodzącego). Przewody paliwowe z lewej strony ramy idą obok pompy hamulcowej po grodzi na drugą stronę komory do filtra i z powrotem na lewo, bo tam jest pompa. Fajny patent, bo przewody są cały czas w strefie grzania silnika a do tego są metalowe. Odcinki gumowe są krótkie i tylko w tych miejscach, które są niezbędne dla amortyzacji: rama-karoseria, karoseria-pompa przy silniku, pompa-rama (powrót). W A2.3 moduł filtra jest zamocowany do silnika, tuż przy pompie. Tam to już w ogóle podgrzewacz jest zbędny, już same drgania silnika rozbiją kryształki parafiny :P
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Szarpie na zimnym, niebieski dym?

Postprzez RudeBoy » 08 lut 2012 10:23:41

Trza będzie latem poprawić fabrykę...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Szarpie na zimnym, niebieski dym?

Postprzez Mario_gs » 08 lut 2012 12:28:15

No to żeście mnie pocieszyli.. A ja właśnie zamówiłem obudowę i filtr i myślę nad sposobem połączenia... I byłem zadowolony ze znalazłem przyczynę moich kłopotów a tu widzę ze kolejna kasa może pojsc w błoto..
Mario_gs
 

Re: Szarpie na zimnym, niebieski dym?

Postprzez RudeBoy » 08 lut 2012 13:14:35

No to załóż ten filtr pod maską... a pod autem szczelnie połącz przewody.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Szarpie na zimnym, niebieski dym?

Postprzez Mario_gs » 08 lut 2012 14:42:09

Puki co zamontuje jak w oryginale teraz za dużo punktów łączeniowych by było. A zmienię na wiosnę. Będzie cieplej - kupię cały przewód i wymienie. Będę całość montował w weekend i mam cicha nadzieje ze może jednak coś to da...
Mario_gs
 

Re: Szarpie na zimnym, niebieski dym?

Postprzez markus » 08 lut 2012 15:06:15

Jeśli planujesz na weekend to do całego przewodu zakup jeszcze kratę piwa, to pomaga przy jakimkolwiek motaniu!! :beer:
markus
 

Re: Szarpie na zimnym, niebieski dym?

Postprzez Mario_gs » 08 lut 2012 19:16:14

Haha.. no tak krata może być na rozruch.. zależy w ile osób. Co do auta - znowu mnie zadziwiło, niewiem czy to przez temperaturę (bo dzisiaj było w dzień -7) czy przez uszczelnienie lekkiego wycieku ropki o którym była mowa wyżej, alepo 24 h stania, przed chwila wsiadlem do auta, zagrzalem swieczki i odpalił od strzała. I z wrażenia postanowłem trochę sobie pojeździć i... było ok :) I już sam nie wiem co o tym myślec... Przyjdą zamówione części to będe i tak je wymieniał bo mimo uwag że nie pomaga itp. to jednak wolę mieć wszystko jak należy (albo chociaż prawie) tylko teraz jesli niezapeszając wszystko będzie ok to będe mógł poczekać na ciut cieplejsze dni...
Mario_gs
 

Re: Szarpie na zimnym, niebieski dym?

Postprzez jrzeuski » 08 lut 2012 19:33:38

Mówiłem, że wiosna mu pomoże. Ale nie sądziłem, że wystarczy lżejszy mróz ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Szarpie na zimnym, niebieski dym?

Postprzez Mario_gs » 08 lut 2012 20:27:42

No są kraje gdzie taki.. lżejszy mróz oznacza wiosne :)
Mario_gs
 

Re: Szarpie na zimnym, niebieski dym?

Postprzez RudeBoy » 08 lut 2012 20:46:28

jak ja się nie mogę doczekac ocieplenia...
nówki Mteki leżą i czekają...
Safari Snorkel leży i czeka na montaż
antenka CB leży i czeka na montaż...

ZIMO wyp*******j :!:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Szarpie na zimnym, niebieski dym?

Postprzez jrzeuski » 08 lut 2012 20:50:10

Wywal pomnik z garażu i niech porobi za bałwana a Ty motaj :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Szarpie na zimnym, niebieski dym?

Postprzez RudeBoy » 08 lut 2012 21:09:09

jrzeuski napisał(a):Wywal pomnik z garażu i niech porobi za bałwana a Ty motaj :mrgreen:


Przeszło mi to przez myśl :D ale temperatura w garażu = temperatura otoczenia a ja nie lubię jak mi klucze do rąk przymarzają... no i browar za dobrze nie wchodzi...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Szarpie na zimnym, niebieski dym?

Postprzez Mario_gs » 08 lut 2012 21:18:48

No proszę Cie... zimny browarek - to jest to :P
Mario_gs
 

Re: Szarpie na zimnym, niebieski dym?

Postprzez RudeBoy » 08 lut 2012 21:21:40

Serio lubisz pić browar z kryształami lodu w temperaturze otoczenia -15??
Nie wierze :D
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Szarpie na zimnym, niebieski dym?

Postprzez jrzeuski » 08 lut 2012 21:21:56

Zwłaszcza w taki mróz. Nie moźna się ociągać, bo zamarznie :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Szarpie na zimnym, niebieski dym?

Postprzez Mario_gs » 10 lut 2012 16:05:32

Ze względu na aurę udało mi sie wymienic jedynie filtr paliwa (razem z obudową) ciekawe jaki to przyniesie efekt. Co do napięcia na grzałkę to jest podawane razem uruchomieniem pojazdu...
Mario_gs
 

Poprzednia strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron