Witamy !



Przerywanie DTI na wyzszych obrorach.

Przerywanie DTI na wyzszych obrorach.

Postprzez Luki1973 » 07 lut 2017 09:20:10

Witam.
Jestem nowym na tym forum zatem witam wszystkich uzytkownikow:-)
Poniewaz jestem zielony z silnikow diesla, Frontere mam od kilku miesiecy prosze o jakas rade gdzie szukac przyczyny nierownej pracy silnika
Dzieje sie to przy jezdzie z rowna predkoscia(np. po autostradzie) z obrotami kolo 3000
Efekt jest taki, ze silnik zaczyna jakby glosniej pracowac i przerywa(jakby na chwile tracil moc)
Za kila sekund wszstko wraca do normy i tak powtarza sie co jakis czas.
W tym czasie nie zapala sie zaden CE.
Wydaje mi sie ze jak zwieksze wtedy obroty to tez przechodzi(lub zmniejsze)
Prosze o jakies sugestie gdzie szukac przyczyny(uklad paliwowy, pompa wtryskowa, przeplywka, turbo, egr...)
Z gory dziekuje:-)
Luki1973
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 06 lut 2017 08:18:20
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Przerywanie DTI na wyzszych obrorach.

Postprzez Luki1973 » 07 lut 2017 09:25:41

Witam.
Jestem nowym na tym forum zatem witam wszystkich uzytkownikow:-)
Poniewaz jestem zielony z silnikow diesla, Frontere mam od kilku miesiecy prosze o jakas rade gdzie szukac przyczyny nierownej pracy silnika
Dzieje sie to przy jezdzie z rowna predkoscia(np. po autostradzie) z obrotami kolo 3000
Efekt jest taki, ze silnik zaczyna jakby glosniej pracowac i przerywa(jakby na chwile tracil moc)
Za kila sekund wszstko wraca do normy i tak powtarza sie co jakis czas.
W tym czasie nie zapala sie zaden CE.
Wydaje mi sie ze jak zwieksze wtedy obroty to tez przechodzi(lub zmniejsze)
Prosze o jakies sugestie gdzie szukac przyczyny(uklad paliwowy, pompa wtryskowa, przeplywka, turbo, egr...)
Z gory dziekuje:-)
Luki1973
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 06 lut 2017 08:18:20
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Przerywanie DTI na wyzszych obrorach.

Postprzez jrzeuski » 07 lut 2017 09:28:30

Może zacznij od wymiany filtra paliwa.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Przerywanie DTI na wyzszych obrorach.

Postprzez Luki1973 » 07 lut 2017 09:42:46

Witam.
Tez juz tak myslalem bo wszystkie inne juz wymienilem bo nie wiadomo kiedy ktos inny to robil
A jak z odpowietrzeniem pompy przy tej operacji(podobno sa wrazliwe na zatarcie)?
Jeszcze jedna rzecz zawazylem mianowicie z tylu w okolicy chlodnicy paliwa na sztywnych przewodach paliwowych jest taka jakby petla cos w rodzaju bay pas z normalnego wezyka paliwowego.
Ten wezyk mialem calkowicie sparcialy i urwany.
Jak go wymienilem to nie mialem okazji jeszcze jezdzic ze stalymi obrotami i sprawdzic czy jest jakas zmiana.
Ale tak ogolnie to nie wiem do czego on jest moze to tylko przelew i rooa zamiast do zbiornika trafiala na ulice;-)
Filtr jak najbardziej musze wymienic tylko zebym nie wykonczyl pompy;-)
Luki1973
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 06 lut 2017 08:18:20
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Przerywanie DTI na wyzszych obrorach.

Postprzez ali » 07 lut 2017 10:50:15

to wróżenie z fusów, ale wygląda na najwieksza bolączkę tej pompy, czyli zacinający się nastawnik kąta wtrysku :glaszcze:
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Przerywanie DTI na wyzszych obrorach.

Postprzez Luki1973 » 07 lut 2017 13:28:11

No to mnie pocieszyles;-)
Tylko jak to sprawdzic...w prawdzie na razie nie planowalem regeneracji pompy,
tylko chcialem zaczac od ramy zawiasu itd. Ale skoro bedzie trzeba...
Najpierw musze wykluczyc wszystko inne. Jak myslisz podlaczenie do kompa da wskazowki
Jeszcze tego nie robilem...
Luki1973
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 06 lut 2017 08:18:20
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Przerywanie DTI na wyzszych obrorach.

Postprzez RudeBoy » 07 lut 2017 13:40:52

Luki1973 napisał(a):No to mnie pocieszyles;-)
Tylko jak to sprawdzic...w prawdzie na razie nie planowalem regeneracji pompy,
tylko chcialem zaczac od ramy zawiasu itd. Ale skoro bedzie trzeba...
Najpierw musze wykluczyc wszystko inne. Jak myslisz podlaczenie do kompa da wskazowki
Jeszcze tego nie robilem...



Zrobić solidną diagnostykę komputerową. Ale nie na postoju tylko w czasie jazdy.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd


Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron