Witamy !



[2.2] po co zaślepiony przewód vacum?

[2.2] po co zaślepiony przewód vacum?

Postprzez japa-74 » 06 sie 2011 21:36:50

Witam. Mam pytanko: Po co ktoś zaślepił przewód idący z zaworu vacum do klapek w kolektorze ssącym (to chyba to)? Dodam że silnik pali normalnie, obroty ma równe, nie szarpie. :niewiem: Musze spróbować założyć go na swoje miejsce i zaobserwować.
IRONMAN 2", BFG AT
japa-74
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 09 cze 2009 18:07:37
Lokalizacja: Kraków/Bieżanów
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] po co zaślepiony przewód vacum?

Postprzez maciar » 07 sie 2011 15:54:49

Spotkałem się z takim rozwiązaniem dwa razy.Pierwszy w nowszej frocie tej z mocniejszym silnikiem i wyglądało to na orginalne rozwiązanie serwisowe(auto z niskim przebiegiem i tak wyglądające ).Drugi raz to w swojej ,gdy kolektor jest zasyfiony nie poddymia na niebiesko,jak i pomaga w pierwszym stadium padania pompy wtryskowej.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] po co zaślepiony przewód vacum?

Postprzez HRO » 29 wrz 2011 17:52:39

Mi to wygląda na odcięcie zaworów EGR. Jak przewód jest zaślepiony zawory EGR się nie otwierają i nie są zasysane spaliny do kolektora ssącego. Do czego służy EGR i co z tego wynika możesz poczytać np. tu http://pl.wikipedia.org/wiki/EGR. Zagadnienie jest jednak bardziej skomplikowane i zdania na temat przydatności są różne. Stąd pewnie wzięło się to zaślepienie.
Pozdrawiam. Henryk
HRO
 

Re: [2,2] po co zaślepiony przewód vacum?

Postprzez maciar » 04 paź 2011 18:23:22

Frontera B ma 1 zawór EGR a pytanie padło o klapy w kolektorze ssącym regulujące dopływ powietrza.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] po co zaślepiony przewód vacum?

Postprzez borat » 22 sty 2012 14:19:53

Mam pytanie dotyczące tego zaworu. Mam fronterę B z 2003 roku ( tą mocniejszą). Po prawej stronie silnika znajduje u góry znajduje się taki zawór przed grubą rurą. Miałem problem z check engine, poruszałem trochę tym zaworem i problem ustał. Zauważyłem, że zawór ten ma wyjście do takiego wężyka ( chyba ciśnieniowego). wężyk nie był mocno wsadzony, i jak zajrzałem do środka rurki wyglądała jak by była zaślepiony. Do usunięciu kleju ( wyglądał jak zbrylony cukier) i podłączeniu tego wężyka mam wrażenie, że silnik czasami przygasa, natomiast po odłączeniu wężyka i zatkaniu go czymś wszystko jest ok. Mam teraz pytanie czy ten wężyk powinien być zaślepiony czy poprzedni właściciel chciał w jakiś sposób oszukać ten zawór ?
borat
 

Re: [2,2] po co zaślepiony przewód vacum?

Postprzez maciar » 22 sty 2012 19:17:27

viewtopic.php?f=15&t=11618. A który to elektrozawór ew.gdzie jest podłączony
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] po co zaślepiony przewód vacum?

Postprzez borat » 22 sty 2012 19:32:34

Obrazek

To ten zawór. Czy ten przewód może być odłączony od tego zaworu ? u mnie majta sobie od dzisiaj swobodnie zaślepiony korkiem. Czy lepiej go zaślepić i podłączyć ? Co zrobić, żeby wszystko działało "fabrycznie". Co powoduje zaślepienie tego przewodu?
borat
 

Re: [2,2] po co zaślepiony przewód vacum?

Postprzez maciar » 22 sty 2012 20:45:37

Pewnie ktoś odłączył z powodu zacinania się przepustnicy albo uszkodzenia elektrozaworu.Spr.czy się klapa nie przyciera i spr. elektrozawór.Zaślepienie =100% otwarcie przepustnicy przez cały czas.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] po co zaślepiony przewód vacum?

Postprzez borat » 22 sty 2012 21:36:45

dzięki za info :D a jak ta przepustnica jest otwarta to co będzie się działo ? będzie więcej palił, dymił, będzie mocniejszy, słabszy, czy nic to nie zmieni ? Jest sens to naprawiać ?
borat
 

Re: [2,2] po co zaślepiony przewód vacum?

Postprzez maciar » 22 sty 2012 21:49:05

:?: :?: :?: Jak lubisz mieć 100% ok to napraw.Nie powinno to jakoś wielce przeszkadzać moim zdaniem
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] po co zaślepiony przewód vacum?

Postprzez borat » 03 lut 2012 23:05:19

rozmawiałem naprawdę z fachowym mechanikiem. Powiedział, że jeżeli zaślepienie przewodu nie powoduje zaświecenia Check engine, to zaślepienie jest bardzo dobrym rozwiązaniem, unikamy problemu syfu w kolektorze, źle działającego zaworu, silnikowi nic się nie dzieje, może trochę więcej dwutlenku węgla emitujemy ale jakoś mi to nie przeszkadza. recyrkulacja spalin jest po to, żeby spełnić normy czystości spalin.
borat
 

Re: [2,2] po co zaślepiony przewód vacum?

Postprzez RudeBoy » 04 lut 2012 08:29:11

Twój mechanik miał na myśli EGR a tu jest gadka o klapach w dolocie.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd


Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron