Witamy !



[ALL] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

Wszystko o silnikach benzynowych

[ALL] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

Postprzez mikrusik » 28 cze 2010 11:46:47

Witam. Wobec końcówki prac z moim silnikiem proszę o sugestie. jak polecacie dotrzeć silnik po kapitalnym. Zostało zrobione:
1. szlifowanie wału + nowe panewki
2. Planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni, wymiana uszczelki
3. wymiana wszystkich pozostałych uszczelek
4. Wymiana zimeringów
5. Wymiana pompy ciśnienia oleju (niepotrzebnie była sprawna - mam więc jedną do sprzedania...)
(dla ciekawych, wymieniłem też sprzęgło, kompleksowy remont alternatora, wymieniałem tarcze, tarczobębny, szczęki, klocki, przewody paliwowe, hamulcowe, oleje (silnik, skrzynia, mosty), płyny (chłodzący hamulcowy) filtry, rozrząd, termostat, elektrykę gazu (komputer i sterowanie), opony, układ wydechowy. I najważniejsze!!! nie wymieniałem rozrusznika :mrgreen: karoserii :mrgreen: i ramy :!: :wink:

Dla zainteresowanych w sobotę wieczorem będę mógł podać pełną wycenę napraw które zostały dokonane... naprawa wszystkich niedociągnieć po poprzedniku zajęła mi trochę czasu, ale warto było (ponoć teraz będzie wszystko jest igła... :1: )

Proszę o pomysłu od samego początku - jakim olejem zalać? po ilu zmienić? jak śmigać (jeśli można to nazwać śmiganiem), Jaki olej wlać po pierwszych....? km. Tematu takiego mimo chęci przez Szukaj nie udało mi się znaleźć, a na googlach ile wyświetleń tyle wersji i metod. Ma ktoś doświadczenie jak to zrobić żeby było ok? (trochę sporo w to wpakowałem...szkoda by było wszystko zniweczyć przez przedwczesne upalanie :mrgreen:
mikrusik
 

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

Postprzez brum » 28 cze 2010 11:58:34

Wg mnie lej olej jaki zaleca producent. Co do docierania to jeździj bez szaleńst np do tych 3tyś ale czasami ją przegoń gdzieś na trasie. Oczywiście jak już zrobisz te np 150km.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

Postprzez wikked » 28 cze 2010 16:11:29

pilnuj wody i temperatury. Pierwszy olej zmień po 1000km- później juz normalnie.
wikked
 

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

Postprzez sledz » 28 cze 2010 20:04:49

To ja też około soboty przedstawię kosztorys naprawy głównej silnika 2.2 16V

Ja zaleję olejem ford formula 10W40.
A myślę że 500km spokojniejszej jazdy wystarczy do dotarcia.
sledz
 

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

Postprzez hirek_gda » 28 cze 2010 21:52:55

ja po niedawnej kapitalce u mnie docierałem tak:

- wlany olej 5w40 pierwsze 500km spokojnie max do 3000 obr i bez większych obciążeń dla silnika
- wymiana oleju i następne 500km czyli do 1000km nadal do 3000 obr ale już na trochę większe obciążenia silnika sobie pozwoliłem
- po 1000 do 2000 w sumie już jeździłem normalnie z tym że bez upalania w terenie
- po 2000 do 3000 normalna jazda
- po 3000 do 5000 normalna jazda już bez większych zahamowań łącznie z terenem
- przy 5000 na wszelki wypadek jeszcze raz wymiana oleju

i na tym zakończyłem docieranie

czy zrobiłem to dobrze czy źle nie wiem, ile osób się kiedyś pytałem tyle szkół docierania, wiec w sumie do końca nie wiadomo

w tym momencie silnik ma 7000km po remoncie i jak na razie wszystko ok
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

Postprzez sledz » 08 lip 2010 22:48:14

A jak ja obecnie docieram to :oops: -lepiej nie mówić :lol:
150 km i poszła w teren, uważam jedynie aby nie przekraczać 4tyś /obr i oby temperatura nie wzrosła zbyt mocno, nawet przerobiłem wentylator ,tak że czujnik załącza go swoją drogą ,a ja mam dodatkowy włącznik i włączam sobie kiedy chce :lol:

A kosztorys jest taki;
uszczeleki pod głowicę, kolektor ssący i wydechowy ,misę olejową,
pierścienie tłokowe
uszczelniacze zaworów
simmeringi wału ,czyli przedni do pompy olejowej i tylni przy sprzęgle
pasek rozrządu razem-- 650zł
szlif wału [+panewki] ,planowanie głowicy,naprawa jednej ze szpilek--490zł
mechanik-- 450
razem +-1600zł
sledz
 

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

Postprzez mikrusik » 19 lip 2010 16:05:15

sledz napisał(a):A jak ja obecnie docieram to :oops: -lepiej nie mówić :lol:
150 km i poszła w teren, uważam jedynie aby nie przekraczać 4tyś /obr i oby temperatura nie wzrosła zbyt mocno, nawet przerobiłem wentylator ,tak że czujnik załącza go swoją drogą ,a ja mam dodatkowy włącznik i włączam sobie kiedy chce :lol:

A kosztorys jest taki;
uszczeleki pod głowicę, kolektor ssący i wydechowy ,misę olejową,
pierścienie tłokowe
uszczelniacze zaworów
simmeringi wału ,czyli przedni do pompy olejowej i tylni przy sprzęgle
pasek rozrządu razem-- 650zł
szlif wału [+panewki] ,planowanie głowicy,naprawa jednej ze szpilek--490zł
mechanik-- 450
razem +-1600zł


Koszta podobne, tyle, że ja jeszcze sprzęgło wymieniłem - i tak silnik był na wierzchu... Ale docieramy zupełnie inaczej :mrgreen: :mrgreen: Ja już 500 km spokojnie zrobiłem, pierwsze 400 km max 2500 obrotów, teraz czasem do 3000 dociągnę (ale to rzadkość). Nie chce znowu pakować w części i zapierd... przy aucie w przez 3 soboty z rzędu. Spokojnie, spokojnie teren poczeka, a ja mogę przekonać się jak prowadzi się po normalnych drogach frota :mrgreen: Po tysiącu wymieniam olej i jeszcze 500 ostrożnie jadę - potem :mrgreen: :mrgreen: :gears: BUUUTTT :mrgreen:
mikrusik
 

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

Postprzez cinekban87 » 18 sty 2011 14:41:37

odkopie temat a doceraliscie na benie czy gazie jak ktos ma, ja tez sie bede bral za docieranie wymienione to samo co u kolegi sledz
cinekban87
 

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

Postprzez tomik » 18 sty 2011 15:22:18

Ja docierałem niedawno 2,2 16v tylko i wyłącznie na benzynie pierwsze 1000km nie przekraczałem 3tyś obrotów puziniej już przełączałem na gaz .Po 3 tyś km wymiana oleju i już normalnie jazda
tomik
 

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

Postprzez sledz » 18 sty 2011 17:44:28

Tylko nie bierz mojego docierania jako wzór :lol: ,bo ja nie miałem czasu docierać :lol:
Odpukać???mimo docierania wbrew logice na dzień dzisiejszy ,skutków ubocznych brak.

nie dawać wysokich obrotów
nie przegrzać
wskazana benzyna.
sledz
 

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

Postprzez ILKU » 19 sty 2011 15:07:29

Piszecie "do 3000obr nie więcej" a g. prawda.
Najważniejsze to nie zmieniać za szybko biegu i nie wciskać mocno gazu.
Silnik najbardziej dostaje jak się go muli zmianą biegów na wyższy przy np. 2000obr. Wtedy są największe obciążenia na panewki. Im większe obroty tym obciążenie mniejsze.
Co do wymiany oleju to się zgodzę 1000km olej i filtr.
ILKU
 

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

Postprzez adrianee36 » 19 sty 2011 18:03:34

Tak ale deptanie do 5-7 tys. rmp na napewno nie pomoze w dotarciu, wiadomo przesadzac tez nie mozna ze byt niskimi obrotami, eksploatacja powinna byc normalna na styl eco ;)
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

Postprzez sylwian70 » 19 sty 2011 19:03:05

nie katować w terenie(zbyt mocne nagrzanie oleju) jeździć normalnie(nie mulić silnika) olej z filtrem wymienić j/w a potem to już rura i można katować.
sylwian70
 

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

Postprzez cinekban87 » 19 sty 2011 21:18:53

i tak zrobie mysle ze juz w tym tygodniu bedzie frota smigac
cinekban87
 

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

Postprzez cinekban87 » 01 lut 2011 19:57:21

hmm po dodaniu gazu jak sa niskie obroty 1.5 tysiaca to dziwny dzwiek jakby z walu dochodzil, zle zrobione czy co?
cinekban87
 

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym

Postprzez cinekban87 » 05 lut 2011 19:52:47

Pany tak u mnie cisnienie na nagrzanym silniku, przejechane narazie 40 km od remontu, dobrze zle ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/420 ... cdb32.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db1 ... 36271.html
jak Wam koledzy to sie widzi
cinekban87
 

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym

Postprzez kozi » 06 lut 2011 12:10:21

Dobre :>:
Avatar użytkownika
kozi
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 0
Dołączył(a): 13 paź 2009 21:27:30
Lokalizacja: Łódzkie
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym

Postprzez cinekban87 » 06 lut 2011 12:40:50

ok bardzo mnie to cieszy, zauwazylem ze skrzynia biegow jest mokra i zaglodam od strony pasazera a tam chyba przy wysprzegliku taka guma nie siedzi w otworze tylko przed i plyn zielony jakis troche kapie, wiem ze to nie o tym temat ale co to moze byc
cinekban87
 


Powrót do Silniki benzynowe



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość