Witamy !



[All] Ręczny na zaciskach

Re: Odp: [All] Ręczny na zaciskach

Postprzez brum » 29 lis 2014 19:47:12

Jak dobrze się naciagnie to trzyma.
Na fele 15 to może nie wejść. u mnie na 16 jest max 1cm od zacisku, felga et 10.
Na taką grubość tarczy jest jeszcze zacisk od reno traffic/opel movano ale są droższe i nie wiem jak duże.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Ręczny na zaciskach

Postprzez bart322 » 29 lis 2014 20:54:00

SKODA76 napisał(a):...Zaciski golf IV...


a jakie felgi? 15" czy 16"?
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Odp: [All] Ręczny na zaciskach

Postprzez brum » 29 lis 2014 21:01:15

Ale tu chodzi o to czy zacisk z klockami wejdzie na tarcze.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Ręczny na zaciskach

Postprzez bart322 » 29 lis 2014 21:04:07

No skoro taki ma i jezdzi, to mozna zalozyc, ze tak :)
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Odp: [All] Ręczny na zaciskach

Postprzez brum » 29 lis 2014 21:11:03

On ma inne mosty.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Ręczny na zaciskach

Postprzez jrzeuski » 12 gru 2014 00:09:03

A u mnie patent bruma na zaciski z Vectry nie podejdzie, bo przy wykrzyżu panhard zaciągnąłby mi ręczny:
Obrazek
Drugiego zacisku w miejsce tego w ogóle nie udało się włożyć, bo ramię ręcznego spotkało się z mocowaniem panharda :(

Mam inny most czy kupiłem jakieś inne zaciski? :niewiem:

Ale skoro wywaliłem już 250zł na te graty to postanowiłem nie odpuszczać i zacisk będzie zamontowany tak:
Obrazek
W tym celu trzeba dorobić blachę pod drugą śrubę (dorobię i dospawam jeszcze drugą blachę, bo #8 wydaje mi się za słabe):
Obrazek
Widok z tyłu:
Obrazek
Widok od strony koła:
Obrazek
I od przodu (widać że zacisk nie ma szans minąć się z panhardem, gdyby był w pozycji jak u bruma a teraz nic mu nie przeszkadza przy pracy zawiasu):
Obrazek

Zaletami mojego rozwiązania jest to, że odpowietrznik jest idealnie na górze, linka ręcznego idzie nad mostem (może nawet nie trzeba będzie przerabiać mocowania na wahaczu) i nie trzeba kombinować z fabrycznymi przewodami hamulcowymi, bo sięgają. Wada jest tylko jedna: każdy diagnosta od razu się połapie, że to zmota jest...
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Ręczny na zaciskach

Postprzez szymon.ha » 12 gru 2014 00:12:57

Przydałoby się wymotać/zmienić całe tarcze na takie z większą powierzchnią hamującą, bo obecnie jest ona jak w rowerze z hamulcami szczękowymi :D
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Ręczny na zaciskach

Postprzez jrzeuski » 12 gru 2014 00:19:05

To jest właśnie efekt pracy hamulców w błocie. Zamiast hamować całą powierzchnią klocka, to hamują tam, gdzie utknęło błoto a na krawędziach je wypłukało i klocek nie dochodzi. Już nie mówię jak te tarcze są poryte od piasku i kamieni, ale wymiana jest bez sensu, bo nowe zaraz tak samo będą wyglądać.

-- Dodano 12/12/2014 00:41 --

Już wiem czemu mi te zaciski nie pasują a Brumowi tak. Ja mam zupełnie inne podłączenie linki! Czyli zaciski pewnie innej firmy (moje to ATE) i trzeba na to zwrócić uwagę przy kupnie. Mocowanie linki nie może odstawać tak jak w tych, co kupiłem. Kupował kolejnych nie będę, bo za daleko już z tymi zaszedłem i za dużo kasy na to poszło. Będę miał alternatywną zmotę, a co! :boss: :P
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Ręczny na zaciskach

Postprzez brum » 12 gru 2014 14:41:24

Faktycznie masz inne mocowanie ręcznego u mnie sprężyna jest na zewnątrz a u Ciebie od srodka. Moje też są ATE
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Ręczny na zaciskach

Postprzez jrzeuski » 17 gru 2014 00:21:55

Co wam powiem, to wam powiem, ale wam powiem. Po tygodniu przyszły wreszcie nowe klocki, włożyłem je do zacisku i cytując klasyka: "ch..., :dupa: i kamieni kupa!" :wsciekly:

Nie weszło na tarczę :( Klocki maja wymiary katalogowe, tj. grubość 16,1mm, ale po zamontowaniu zostaje miedzy nimi szpara 14mm. A tarcza Froty ma 18, przynajmniej moja zjechana. Tłoczek jest wkręcony na maxa, do samego dna cylindra (wyjalem go i zmierzylem suwmiarka). A podobno Vectra ma grubsze tarcze niz Frota :niewiem: Najwyraźniej nie ta, z ktorej pochodza moje zaciski :(

No ale, skoro powiedziałem juz A a potem B, itd. wiec nie wypadalo nie powiedziec Z. Wzialem klocki i jechane nimi o bloczek betonowy, zeby zebrac te 2mm z kazdego i w końcu hamulec zmontowany, kolo zalozone :1: Pozostalo juz tylko złożyć tak samo drugie kolo, odpowietrzyc układ i w droge na testy :twisted:

Ale nie idźcie tą drogą (to tez z klasyka) :stop: tylko kupcie dokładnie takie zaciski jak Brum. Nie bedzie problemu z kolizja z panhardem i klocki pewnie beda pasowac bez ich szlifowania. Jakby jednak ktos sie uparl na moj patent, to wrzuce fotke blachy mocujacej z wymiarami.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Odp: [All] Ręczny na zaciskach

Postprzez brum » 17 gru 2014 07:54:20

Vectra V6 ma tarcze 20mm a inne chyba 14mm.
Tylko że ja mam zaciski od 1.9, przynajmniej tak były opisane.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Ręczny na zaciskach

Postprzez jrzeuski » 17 gru 2014 09:50:35

Nie dało mi to spać, więc poszperałem trochę po forach użytkowników Vectry i wygląda na to, że zaciski z ręcznym od wewnątrz były montowane w tzw. poliftach a z ręcznym od zewnątrz w przedliftach. Albo na odwrót. Nie wiem który rocznik jest granicą ani czym te modele się różnią w wyglądzie, ale zaciski są zamienne, tj. pasują do każdego egzemplarza. To oznacza, że ktoś mógł je sobie wymienić i nie ma co polegać na nr VIN. Można też wymienić tylko jeden i mieć z jednej strony inny niż z drugiej! Trzeba więc dobrze dopytać sprzedawcę a w przypadku zakupu na odległość poprosić najpierw o fotki.

Były wersje z tarczami wentylowanymi (292/20mm) i pełnymi (278/12mm). Klocki są we wszystkich takie same. Nie wiem jak z jarzmami, mogą być inne skoro są inne wymiary tarcz. Na pewno musi być różnica w szerokości zacisku. Czyli przy kupnie trzeba dopytać na jakich tarczach zaciski były zamontowane a najlepiej samemu je z nich zdejmować. Po fotce samego zacisku raczej nie da się tego rozpoznać.

Były dwa rozmiary tłoczków: 38 i 40mm. Ma to znaczenie jedynie przy kupowaniu zestawu naprawczego, ale to może być konieczność, bo uszczelki przeciwpyłowe na tłoczku lubią pękać. Ba, niezmiernie łatwo je uszkodzić przy montażu! Ciasno wchodzą na tłoczek i trzeba sobie pomóc śrubokrętem, jak się omsknie dziura gotowa. Zestawy istnieją do obu wersji, do tłoczka 38 to Autofren D4612 (cena 30-40zł) a do tłoczka 40 Autofren D41527. Tłoczki 40 podobno trafiały do wersji kombi.

Z powyższego wynika, że teoretycznie może istnieć 8 rodzajów zacisków, ale na pewno tylu nie produkowano. Prawdopodobnie zacisk do tarczy wentylowanej to ten sam co ma ręczny od wewnątrz i tłoczek 40 a mnie się trafił ten drugi (ręczny od zewnątrz, zwykła tarcza, tłoczek 38).

PS. Brum, ale miałeś farta z tym zakupem, bo na aukcjach praktycznie same takie jak moje. Daj na mszę, bo chyba ktoś tam na górze nad Tobą czuwa, jeśli kupowałeś bez tej całej wiedzy powyżej.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Ręczny na zaciskach

Postprzez przemekcrx » 17 gru 2014 16:30:17

po takiej kombinacji nie wyjedzie ci klocek z jażma jak się zużyje??
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Ręczny na zaciskach

Postprzez jrzeuski » 17 gru 2014 16:46:54

Nie ma takiej opcji. Klocek sie zedrze do zera a tloczek nie wypadnie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia strona

Powrót do Układ hamulcowy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron