Witamy !



[B] napęd 4x4

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez Adina » 27 paź 2014 17:05:54

Super to zaczynam szperac po necie musze namierzyc taki silniczek i mam nadzieje ,ze on rozwiaze mi problem :niewiem:
No i tak kupilem silniczek teraz elektro magnesy slychac jak silniczek zalancza po wcisnieciu przycisku w kabinie,ale nadal miga kontrolka chociaz teraz o wiele wolniej.mam pytanie czy ten silniczek powinien cocno pompowac powietrze bo nie bardzo czuje by tam dmuchalo :wsciekly:
Adina
 

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez RudeBoy » 30 paź 2014 11:45:29

No nic dziwnego, ze nie czujesz dmuchania.
Tam jest podciśnienie.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez Adina » 30 paź 2014 11:50:00

:D Super to tak jak czlowiek sie uczy ,ale fajnie ,ze mozna na kolegow z forum liczyc :D
dobra ,ale do rzeczy co moze byc teraz powodem ze nie zalancza przedniego mostu ponownie podnioslem auto do gory krece walem przednim no i wal stoi a kolo sie krenci.Niby uklad jest szczelny :?:
Adina
 

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez RudeBoy » 30 paź 2014 11:57:51

hehe...
czy wymieniłeś już ten silnik w reduktorze?
Sygnał na zawory aby dopiąć półoś idzie dopiero w momencie gdy poprawnie zapnie się wyjście na przedni wał.

Po przekręceniu kluczyka na zapłon w trybie 2x4 na obu elektrozaworach jest napięcie.
Dopiero po włączeniu 4x4 i zapięciu się wyjścia na przedni wał w reduktorze napięcie na obu elektrozaworach ma być 0. To skutkuje zapinaniem półosi.

Wszystko to już było opisywane 100 razy.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez Adina » 30 paź 2014 19:59:22

]No tak wlasnie pisalem ,ze wymienilem silniczek w reduktorze przekrencam kluczyk na zaplon i wlanczam przycisk w kabinie i wowczas zalancza sie elektromagnes w reduktorze,ale kontrolka nadal mroga,tak jagby nie zpiela przedniego napedu.[/quote]
Panowie czy nikt nie ma pomyslu co z moim przypadkiem jest,bo sprawdzilem wszystko wedlug przykazan kolegow przeczytalem watek cale 26 stron probowalem wszystkiego co poisane na temat i nadal nic.Kraze miedzy garazem i forum czytam i biegam sprawdzac i nadal mostu mi nie spina.
primo 1 wymienilem silniczek bo tamten 100% nie dzialal nowy dziala elektro magnes slychac wyraznie ze wybija,ale nadal kontrolka miga chc duzo wolniej i rowno niz przedtem.
primo 2 sprawdzilem wezyki no i sa bynajmniej cale i nie spatciale.
i prosze nie piszcie ,ze otym bylo pisane bo przejrzalem cale 26 stron i probowalem wszystkiego co bylo podpowiedziane na forum :niewiem:
Panowie ja mam frote B krotko choc to moja druga frotka tyle ze pierwsza mialem A 94 rok i nie mialem z nia problemu.A tu kupilem 2004 rok i mam problem a zima tuz tuz spadnie mi kupa sniegu lada moment i przydal by mi sie naped na 4 kola tymbardziej ze mieszkam w gorzystym terenie.
Licze wiec ze jeszcze ktos cos podpowie co jest nie tak :(
Zastanawiam sie dlaczego wezyk byl zmostkowany przy duzym lewarku rorka?
ja oczywiscie rozlaczylem te wezyki i wlozylem wezyk jak powinien byc od silniczka do lewarka duzego i krutki od lewarka do skrzyni wchodzi ,mozliwe ,ze ktos to zmostkowal obchodzac lewarek bo cos tam jest walniete i nie zalancza polosi z przodu?
Adina
 

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez RudeBoy » 30 paź 2014 20:48:44

Jesteś pewny że półoś się nie zapina?
Sprawdziłeś czy zmienia się stan podciśnienia na siłowniku półosi po dopieciu wału przedniego? Zapewne nie.
Sprawdziłeś sam siłownik podciśnieniowy półosi? Zapewne nie.

Wężyki przy lewarku nie mają nic wspólnego z podciśnieniem i sterowaniem załączeniem napędów. To jest odpowietrzenie skrzyni i reduktora.

Procedura sprawdzania napędu jest na forum opisana dokładnie. Przechodząc przez nią znalazł byś usterkę.

Zawieź lepiej auto do mechanika. Bo nie ogarniasz.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez Adina » 30 paź 2014 21:18:13

Rude Boy widze ,ze jako jedyny narazie mi konkretnie pomogles w tym moim balaganie.
Chwilowo sie pogubilem ty ,albo Ali mi napial ze jesli auto podniose i zalacze przycisk pokrece walem przednim i wal bedzie stal a lewe kolo bedzie sie krencilo to znaczy ,ze nie jest most zalaczony.
Druga sprawa tlaczego wezyk jest od silniczka ktory jest przy reduktorze podlaczony do lewarka jesli to jest odpowiecznik?
Rude Boy ja mieszkam w niemczech tu nie ma mechanikow tu sa wymieniacze czesci a w oplu to kaza mi wymienic komputer oszo...my!!!Doskonale wiem nie raz przerabialem tematy pol auta mi w serwisie rozebrali na koniec stwierdza ,ze to wina komputera.
Dlatego sam prubuje sie dowiedziec co i jak.
a do granicy samej do polski mam 600KM
Jak sprawdzic to podcisnienie silownika polosi po zalaczeniu ,bo nie mam otym pojecia i dlatego tu jestem miedzy innymi na tym forum i liczylem na pomoc
Adina
 

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez RudeBoy » 30 paź 2014 21:31:32

Posłuchaj...
85% użytkowników tego forum wchodzi tu wyłącznie by uzyskać pomoc. Rozwiązują swój problem w najlepszym wypadku napiszą dzięki :>: I do następnej usterki ich nie ma.
Dokładnie jak w ASO. Tylko, że ASO za pomoc wystawia FV.

A tu na forum nie ma etatowych mechaników, diagnostów i odpowiadaczy w koło na te same pytania.
Wierz mi, że wszystko odnośnie diagnostyki napędu w B frocie na forum jest napisane.

Każdy by chciał, żeby dla niego robić wyjątek i znów pisać to samo. Tak to nie działa.

Napisałem Ci, że przewody, które masz na skrzyni i reduktorze to odpowietrzenie a Ty dalej swoje. Zostaw to w spokoju.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez Adina » 30 paź 2014 21:53:23

ok mimo to dzieki za pomoc
pozdrawiam
Adina
 

Re: Odp: [B] napęd 4x4

Postprzez solo86 » 01 lis 2014 08:14:11

Znalazłem w końcu , mam nadzieję, prawdopodobna przyczynę dlaczego silniczek w mechanizmie na reduktorze czasem się zacinał i nie zapinał przedniego wału. Silniczek jest w pełni sprawny, ale w środku mechanizmu na obudowie jest pewien wypust tj. ogranicznik o który blokuje się metalowy element na wałku z zębatką. Ten wypust był już nieco sklepany z jednej strony, a metalowy element na wałku też nieco wytarty, co powodowało to, że oba elementy się klinowały i Silniczek elektryczny nie miał siły tego ruszyć od razu. Dlatego też pomagała czasem wg moich obserwacji jazda po dziurach, gdzie pewnie mechanizm wytrzęsło i sam się luzował. Na metalowym elemencie doszedł spaw, przez co zwiększono powierzchnię styku i już nic się nie klinuje. Mam nadzieję, że nie pochwaliłem dnia przed zachodem słońca. ;-)
Avatar użytkownika
solo86
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 200
Obrazki: 0
Dołączył(a): 27 gru 2010 21:25:04
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki / Łódź
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez tiburon » 02 lis 2014 09:00:35

Koledzy mam problem a mianowicie na spietym 4x4 i skróconych kołach tak cos przeskakuje chrobocze w przednich kołach co to moze byc co trzeba sprawdzic wymienić ?
tiburon
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 09 mar 2014 11:22:43
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez Semir » 02 lis 2014 09:05:11

Przeczytałeś wątek ? Jak dla mnie chyba nie. Jak przeczytasz będziesz wiedział.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez tiburon » 02 lis 2014 11:41:56

Semir napisał(a):Przeczytałeś wątek ? Jak dla mnie chyba nie. Jak przeczytasz będziesz wiedział.

Przeczytałem wątek i nikt nie opisał tego problemu dowiedziałem sie tylko o zasadzie działania ale dalej nie wiem co strzela w przednim napędzie.
tiburon
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 09 mar 2014 11:22:43
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez Semir » 02 lis 2014 11:52:50

Na 100 % jest opisane co strzela.

Kolejna sprawa za mało informacji podajesz.
Ważne czy asfalt czy szuter.
Musisz dokładnie opisać co się dzieje.

Jak pisałem jestem pewny że odpowiedź jest na forum.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez tiburon » 02 lis 2014 12:17:42

Może złe przeczytałem. Opisze problem dokładnie wiec stoję w miejscu wpinam 4x4 napęd sie zapina skręcam koła daje gaz ruszamy czuć opór ale to normalne zaczynamy ruszać i zaczyna dochodzić taki dźwięk jak by cos przeskakiwało w przednich kołach takie strzelanie występuje nie zależnie czy do przodu czy do tyłu nie zależnie asfalt czy trawa przy jeździe na wprost nie ma problemu.
tiburon
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 09 mar 2014 11:22:43
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 02 lis 2014 12:27:37

Przegub zajechałeś. Jak już ustalisz który i go naprawisz, to więcej nie włączaj 4x4 na asfalcie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez tiburon » 02 lis 2014 12:30:54

W obu kołach tak wali czyli oba przeguby. W każdym kole jest wewnętrzny i zewnętrzny?? I tu musze sprawdzić który?? W fronterze b nie ma sprzęgiełek które w a przeskakują w kołach ??
tiburon
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 09 mar 2014 11:22:43
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 02 lis 2014 12:45:34

Ano nie ma i dlatego jedyna opcja to przegub. Pewnie koszyk pekl od naprezen przy skrecaniu z zapietym przodem na asfalcie. Tylko, ze to raczej niemozliwe, zeby z obu stron, bo jak jedna padnie to druga tez przestaje ciagnac, wiec sie nie zepsuje.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez Adina » 02 lis 2014 18:42:05

Udalo mi sie usunac moja usterke we frotce.Jaka to banalna byla przyczyna.
Wymienialem silniczek przy reduktorze skrzyni biegow,wszystko szlo jak nalerzy,silniczek wymontowalem i ku zdziwieniu slysze ,ze pracuje ,a nadal nie zalancza przedniego mostu.Szukalem przyczyny ze 3 dni po trochu :D No i wkoncu trafilem na watek opisu krok po kroku opis sprawdzania zalacznika napedu 4x4 napisanego przez sebol dlugi polecam z tym opisem napewnao znajdziecie usterke.
Ja nie znalazlem ,ale przez moj blad :D Montujac silniczek zlozyl sie niby dobrze jednagrze nie dokladnie zazebily sie dwa wodziki ktory jeden wychodzi ze silniczka ,a drogi ze skrzyni po ponownym rozmontowaniu zazembilem je dokladnie skrecilem silniczek do skrzyni i jak reka odjol znow dziala :D :>:
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 02 lis 2014 18:49:32 przez Adina, łącznie edytowano 1 raz
Adina
 

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez Semir » 02 lis 2014 18:46:33

Wiec słowa, że informacje są na forum i należy ich poszukać są prawdziwe.

Będzie szybciej niż zadawanie tych samych pytań i udzielanie
tych samych odpowiedzi.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron