Witamy !



[B] napęd 4x4

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez solo86 » 02 gru 2013 11:51:03

A jaki olej powinien tam być i ile (nie znalazłem w temacie o olejach)? Kiedyś do tego mechanizmu się dobierałem, odkręciłem śruby, od spodu kilka kropel oleju wyciekło, ale olej był ładny, czysty (przezroczysty) o nieco zielonkawym zabarwieniu (tak mi się wydaje). Później wszystko skręciłem i na tym się skończyło. :wink:

I czy ma ktoś jakiś patent na sprawdzenie połączeń/wężyków podciśnienia?

Dodano:
Jeździłem dzisiaj po polnych drogach ponad 20 minut zanim napęd 4x4 załapał, tragedia... Natomiast później już załączał się i rozłączał bez problemu. Najgorszy pierwszy raz...
Avatar użytkownika
solo86
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 200
Obrazki: 0
Dołączył(a): 27 gru 2010 21:25:04
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki / Łódź
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez RudeBoy » 02 gru 2013 15:24:10

80W90
Wlewasz przez korek wlewowy tyle ile wejdzie. Tylko auto na płasko ustaw.
Korek wlewowy od tyłu.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez solo86 » 08 sty 2014 18:20:12

Jeszcze pytanko odnośnie silniczka na reduktorze. Czy do niego dochodzi wężyk podciśnienia z elektrozaworów? Bo jakiś jeden tam idzie (i dwie wiązki przewodów elektrycznych).
Ponadto czy ten silniczek można jakoś rozebrać i wyczyścić?

Jestem także ciekaw, czy można z tych elektrozaworów zdjąć bez problemu te filterki, bo może one są zasyfione i powodują duże opory dla przepływu powietrza?

Jeszcze jedno, ile łącznie potrzeba przewodu podciśnienia?
Avatar użytkownika
solo86
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 200
Obrazki: 0
Dołączył(a): 27 gru 2010 21:25:04
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki / Łódź
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez RudeBoy » 08 sty 2014 19:14:36

Do reduktora nie idą żadne podciśnienia. Wężyki, które są na reduktorze i skrzyni to odpowietrzenie.
Filterki nie powodują żadnych oporów, nie w tym problem.
Silnik reduktora z tego co pamiętam nie rozbieralny...

Ile trzeba przewodu to Ci nie powiem bo wymieniałem razem z przewodami od podciśnień silnika, których jest trochę w dieslu.

Jak naciśniesz przycisk napędu to kontrolka miga szybko czy powoli?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez solo86 » 08 sty 2014 19:49:40

Po wciśnięciu kontrolka miga powoli, czyli napęd teoretycznie jest w trakcie zapinania. Dalej to już loteria:
1. napęd nie uruchamia się i kontrolka nadal powoli mruga, tak mogę jeździć parę minut (lub stać) i dalej nic, nawet nie wywala błędu zapinania napędu (może jestem za mało cierpliwy i wciskam za wcześnie przycisk)
2. napęd nie uruchamia się od razu i kontrolka nadal powoli mruga, jednak za którymś wciśnięciem przycisku z kolei napęd zapina się (kontrolka stale świeci)
3. napęd uruchamia się od razu (kontrolka stale świeci)

Problem występuje tylko przed pierwszy zapięciem (i ewentualnie rozpięciem, ale to rzadziej) napędu. Później po każdym wciśnięciu przycisku zapina/rozpina od razu.

Z tego co zaobserwowałem, to wg mnie wpływ na zapinanie napędu w pierwszej kolejności mają drgania pochodzące z podłoża. Spokojna jazda po polnych, stosunkowo równych drogach - patrz pkt. 1 lub 2. Natomiast jazda po "kocich łbach" lub wyboistej drodze - patrz pkt. 2 lub 3..

W pierwszej kolejności chcę zajrzeć do mechanizmu zapinania półosi, gdzie może jednak nazbierało się jakiegoś syfu lub olej niedomaga co stanowi opór dla mechanizmu. Jestem umówiony z mechanikiem po niedzieli. Raczej wykluczam elektrozaworki i przewody, gdyż jak pisałem, po pierwszym pozytywnym zapięciu napędu wszystko działa jak należy, niezależnie od tego po jakiej nawierzchni jadę.
Avatar użytkownika
solo86
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 200
Obrazki: 0
Dołączył(a): 27 gru 2010 21:25:04
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki / Łódź
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez ali » 08 sty 2014 19:56:48

Zadam retoryczne pytanie. Czy wiesz że jak pojedziesz po łuku lub układ przenisienia napędu będzie stale obciążony lub będziesz stał to półośka może sie nie zapinać ?
Spróbuj po wciśnięciu klawisza napędu puscić i nacisnąć gaz. No i oczywiście sprawdź ciśnienie w kołach czy jest takie same
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez solo86 » 08 sty 2014 20:09:02

Zapewne masz rację. Słyszałem nawet, że różnica w grubości bieżnika opon może mieć znaczenie. Dodam, że próbowałem wszystkiego - stojąc, jadąc, z gazem, bez gazu, na luzie, na wstecznym itd. itp. :wink: Ciśnienie w oponach sprawdzane kilka dni temu, sprawdzam je regularnie. Jedyne co też wyszło kiedyś w praniu, zgodnie z tutejszymi podpowiedziami, to to, że jazda na wstecznym pomaga rozpiąć napęd gdy ten ma z tym jakiś problem.
Avatar użytkownika
solo86
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 200
Obrazki: 0
Dołączył(a): 27 gru 2010 21:25:04
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki / Łódź
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez RudeBoy » 08 sty 2014 20:22:55

Przejrzyj podciśnienia.
Silnika reduktora nie ruszaj bo nie on tu problemem skoro kontrolka nie zaczyna migać Ci szybko.

Zaglądałeś do tego mechanizmu zapinania półosi?
Olej zmieniony?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez solo86 » 08 sty 2014 20:34:41

Jestem umówiony z mechanikiem po niedzieli, sam nie mam warunków do grzebania. Zajrzymy do środka i wymienię olej. Dlatego zbieram informacje, gdzie przy okazji pogrzebać jak już tam będę. Zamówię też przewody podciśnienia, to jak będzie czas to je wymienię. Jutro sprawdzę jeszcze elektrozawory, ale już kiedyś się nimi bawiłem i raczej wszystko z nimi w porządku.
Avatar użytkownika
solo86
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 200
Obrazki: 0
Dołączył(a): 27 gru 2010 21:25:04
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki / Łódź
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez vaxel » 09 sty 2014 07:21:51

solo86 napisał(a):[...] Zajrzymy do środka i wymienię olej. [...]


Od tego należy zacząć. U mnie napęd "czasami się nie chciał rozpinać". W mechaniźmie zapinania półosi było suchutko, pewnie nigdy nikt tam nie zaglądał. Strzykawka oleju i po sprawie.
--
Konrad

Była fantastyczna i niepowtarzalna:
Frontera B Long 2.2 DTI Limited '01 | GY Wrangler Duratrac | Lift 2" Ironman
Avatar użytkownika
vaxel
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 326
Obrazki: 0
Dołączył(a): 28 wrz 2012 20:00:35
Lokalizacja: Mielec
Pochwały: 3
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez kennedy » 20 sty 2014 15:17:39

vaxel napisał(a):Strzykawka oleju i po sprawie.

Wczoraj dolałem u siebie właśnie strzykawkę, może dwie do mechanizmu - ponieważ ostatnio zaczęły się problemy z rozpinaniem przodu - zapinał zawsze, ale z rozłączeniem musiałem się namęczyć. Problem z rozłączaniem zniknął - sprawdzałem kilka razy stojąc w miejscu jak i podjeżdżając do przodu/tyłu po kilka metrów wszystko zaczęło działać tak jak dawniej-poprawnie.
Dzisiaj jadąc około 30km/h chciałem załączyć 4x4 - od razu po naciśnięciu przycisku usłyszałem głośne mielenie dochodzące z okolic przedniej osi. Szybko ponownie nacisnąłem przycisk i zatrzymałem auto. Stojąc w miejscu załączyłem i rozłączyłem napęd bez żadnego problemu. Po chwili załączyłem stojąc w miejscu i ruszyłem z 4x4 - bez żadnych odgłosów - wszystko było ok. W czasie jazdy odłączyłem przód, po chwili znowu nacisnąłem przycisk - zaczęło się załączanie przodu -zadziałało natychmiast, ale z sekundowym odgłosem mielenia - prędkość jaką wtedy miałem to ~10km/h.
W czasie jazdy z załączonym już przodem i bez - cały czas cisza.
I stąd moje pytanie - co może być przyczyną?
Rzeczy, które wczoraj robiłem w aucie:
-zlanie oleju z przedniego mostu , zalanie nowym 80w90 GL4
-dolanie ~40 ml oleju do mechanizmu załączania półosi
Co w czasie tych czynności mogłem zrobić nie tak:
-auto stało minimalnie niżej przodem - czyli do mostu mogłem dolać trochę za mało oleju, a do mechanizmu minimalnie za dużo.
-oleje - czytałem, że zalecany jest 75w90, ale chyba taka mała różnica temperatury krzepnięcia nie miałaby wpływu na to?
-nie rozbierałem mechanizmu - bije się w pierś, że powinienem to zrobić dla świętego spokoju, ale warunki nie pozwalały mi wczoraj na demontaż.
Co można poprawić? Czy spotkał się z takimi dolegliwościami, jak to mielenie - ewidentny odgłos niezałączania czegoś prawidłowo ?

-- Dodano 20 sty 2014 15:17:42 --

vaxel napisał(a):Strzykawka oleju i po sprawie.

Wczoraj dolałem u siebie właśnie strzykawkę, może dwie do mechanizmu - ponieważ ostatnio zaczęły się problemy z rozpinaniem przodu - zapinał zawsze, ale z rozłączeniem musiałem się namęczyć. Problem z rozłączaniem zniknął - sprawdzałem kilka razy stojąc w miejscu jak i podjeżdżając do przodu/tyłu po kilka metrów wszystko zaczęło działać tak jak dawniej-poprawnie.
Dzisiaj jadąc około 30km/h chciałem załączyć 4x4 - od razu po naciśnięciu przycisku usłyszałem głośne mielenie dochodzące z okolic przedniej osi. Szybko ponownie nacisnąłem przycisk i zatrzymałem auto. Stojąc w miejscu załączyłem i rozłączyłem napęd bez żadnego problemu. Po chwili załączyłem stojąc w miejscu i ruszyłem z 4x4 - bez żadnych odgłosów - wszystko było ok. W czasie jazdy odłączyłem przód, po chwili znowu nacisnąłem przycisk - zaczęło się załączanie przodu -zadziałało natychmiast, ale z sekundowym odgłosem mielenia - prędkość jaką wtedy miałem to ~10km/h.
W czasie jazdy z załączonym już przodem i bez - cały czas cisza.
I stąd moje pytanie - co może być przyczyną?
Rzeczy, które wczoraj robiłem w aucie:
-zlanie oleju z przedniego mostu , zalanie nowym 80w90 GL4
-dolanie ~40 ml oleju do mechanizmu załączania półosi
Co w czasie tych czynności mogłem zrobić nie tak:
-auto stało minimalnie niżej przodem - czyli do mostu mogłem dolać trochę za mało oleju, a do mechanizmu minimalnie za dużo.
-oleje - czytałem, że zalecany jest 75w90, ale chyba taka mała różnica temperatury krzepnięcia nie miałaby wpływu na to?
-nie rozbierałem mechanizmu - bije się w pierś, że powinienem to zrobić dla świętego spokoju, ale warunki nie pozwalały mi wczoraj na demontaż.
Co można poprawić? Czy spotkał się z takimi dolegliwościami, jak to mielenie - ewidentny odgłos niezałączania czegoś prawidłowo ?
Avatar użytkownika
kennedy
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15 sie 2013 16:52:01
Lokalizacja: Słupsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez RudeBoy » 20 sty 2014 15:45:33

kennedy napisał(a):Rzeczy, które wczoraj robiłem w aucie:
-zlanie oleju z przedniego mostu , zalanie nowym 80w90 GL4


źle! Olej powinien być klasy API GL5. Nie jest to jakiś dramat ale lepiej dbać o dyfer.

kennedy napisał(a):-dolanie ~40 ml oleju do mechanizmu załączania półosi
Co w czasie tych czynności mogłem zrobić nie tak:
-auto stało minimalnie niżej przodem - czyli do mostu mogłem dolać trochę za mało oleju, a do mechanizmu minimalnie za dużo.
-oleje - czytałem, że zalecany jest 75w90, ale chyba taka mała różnica temperatury krzepnięcia nie miałaby wpływu na to?
-nie rozbierałem mechanizmu - bije się w pierś, że powinienem to zrobić dla świętego spokoju, ale warunki nie pozwalały mi wczoraj na demontaż.
Co można poprawić? Czy spotkał się z takimi dolegliwościami, jak to mielenie - ewidentny odgłos niezałączania czegoś prawidłowo ?


Powinieneś rozebrać mechanizm wypłukać i zalać świeżym olejem.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez Bąbel » 21 sty 2014 17:35:49

kilka dnie temu jak odpalalem frontere mrygaly mi napedy po krotkiej jezdzie przestawaly teraz jak mrozy sa wieksze nie moge zalaczyc przedniego napedu a mianowicie,naciskam przycisk kontrolka mryga przez chwile wolno a potem szybko ,napedy wogule niechca mi sie zalaczyc co to moze byc?pomocy!!!!!!!!!! :(

-- Dodano 22 sty 2014 18:43:30 --

pomoze ktos????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Bąbel
 

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez ali » 22 sty 2014 18:54:42

Nikt nie pisze bo wszystko na ten temat jest powiedziane, radze wpierw przeczytać temat w którym napisałes posta.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez mlodzianinwawa » 10 lut 2014 13:37:26

Zapoznałem się z całym tematem. ;)

U mnie napęd działał przez ostatni miesiąc.
Następnie zapiął się na stałe 4x4 i nie chciał odpiąć, po tygodniu jeżdżenia podjechałem do mechanika i podnieśliśmy auto do góry. Napęd się rozpiął (z kołami w powietrzu). Teraz nie zapina wcale. Od czego powinienem zacząć?
Elektrozaworki ? Przewody ? Oleje ? W czym te oleje, w przednim moście? W półośce?
Co można rozebrać na skrzyni ?

-- Dodano 10 lut 2014 13:38:49 --

Kontrolka mruga wolno - cały czas.

-- Dodano 10 lut 2014 13:53:06 --

Dodam jeszcze, ze jak szarpnę autem, lub lekko przyspiesze i puszcze, lub przyhamuje, to przy skrzyni slychac taki dźwięk cykniecia- cos jak w automatach gdy naciśnie się hamulec by przerzucić z parking na drive.

-- Dodano 11 lut 2014 08:28:48 --

Jeszcze jedna rzecz. Pod skrzynią wisi biała kostka nie wpięta nigdzie.
Nie widzę możliwości podłączenia jej gdziekolwiek.

Jakieś pomysły?
mlodzianinwawa
 

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez bakus51 » 11 lut 2014 20:16:46

Podłącz tą białą kostkę do silniczka znajdującego się koło skrzyni, jak będziesz pod autem to bedziesz widział. Silniczek odpowiada za załączenie napedów
bakus51
bakus51
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16 lis 2010 19:16:24
Województwo: Podlaskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez mlodzianinwawa » 12 lut 2014 14:50:13

Niestety ta kostka, to jest jakaś zagadka - najprawdopodobniej pozostałość po jakimś filtrze. W skrzyni, w reduktorze wszystko jest podłączone.
Zgodnie z instrukcją która krąży po forum - nie zapina się sprzęgło w reduktorze.
Po podniesieniu auta, naciśnięciu 4x4, kontrolka mruga wolno i zero reakcji, a przednim wałem normalnie można kręcić. Co dalej?
Czy to oznacza reduktor do roboty ? Elektrozawory sprawdziłem - są OK.



Czy możliwe jest, że wpływa na to zerwana guma w przegubie od strony piasty i lekko pochylone lewe przednie koło.
W sobotę będę wymieniał przegub i sworznie górne.
mlodzianinwawa
 

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez ali » 12 lut 2014 15:05:30

mlodzianinwawa napisał(a):Niestety ta kostka, to jest jakaś zagadka - najprawdopodobniej pozostałość po jakimś filtrze. W skrzyni, w reduktorze wszystko jest podłączone.
Zgodnie z instrukcją która krąży po forum - nie zapina się sprzęgło w reduktorze.
Po podniesieniu auta, naciśnięciu 4x4, kontrolka mruga wolno i zero reakcji, a przednim wałem normalnie można kręcić. Co dalej?
Czy to oznacza reduktor do roboty ? Elektrozawory sprawdziłem - są OK.



Czy możliwe jest, że wpływa na to zerwana guma w przegubie od strony piasty i lekko pochylone lewe przednie koło.
W sobotę będę wymieniał przegub i sworznie górne.


Jak nie zapina wału to niestety problem elektryczny, żadne podcisnienia nie mają tutaj nic wspólnego, wał zapina sie elektrycznie.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez mlodzianinwawa » 12 lut 2014 16:04:17

https://drive.google.com/file/d/0B14zWZTtPkkweXlvMGJFY3ZaVmJFcUdrSjE5YXNLZWo4SUVJ/edit?usp=sharing
To może ktoś mi powie gdzie wpiąć tą pieprzoną kostkę... No nie widzę opcji...
mlodzianinwawa
 

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 12 lut 2014 16:08:15

mlodzianinwawa napisał(a):To może ktoś mi powie gdzie wpiąć tą pieprzoną kostkę... No nie widzę opcji...
Bo na tym zdjęciu reduktora nie widać :D Tylko się zastanawiam czy ten kabelek w ogóle tam sięgnie...
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość