Witamy !



[All] wycie w reduktorze

Re: wycie w reduktorze

Postprzez konik » 09 sty 2011 22:44:00

Można kombinować z mikrofonami tylko może być problem, bo zawsze będą przenosić jakiś dźwięk, ale bez poziomu odniesienia, trudno więc będzie zinterpretować pomiary.
Ja zastosowałem prostszy sposób, podniosłem auto na podnośniku kolumnowym z (żoną w środku :) ) i na pracujących napędach osłuchiwałem most stetoskopem lekarskim. Najprostszy stetoskop lekarski można kupić już za 10 zł, a diagnostyczny za około 30 zł. Oczywiście można skorzystać z pomysłu Jarka i zastosować mikrofony. Profesjonalny elektroniczny stetoskop elektroniczny z kompletem mikrofonów kosztuje niemało: http://allegro.pl/stetoskop-elektronicz ... 70642.html Idealnie byłoby takie cudo pożyczyc od zaprzyjaźnionego mechanika.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: wycie w reduktorze

Postprzez lanbo » 04 kwi 2011 23:35:35

Witam :D
Strasznie mi coś dzwoni podczas jazdy na tylnym napędzie a jak dołączę przód , to normalnie masakra.
Wały , krzyżaki i mosty sprawdziłem, dźwięk dochodzi jakby z reduktora albo skrzyni.


Pozdrawiam

- łożysko oporowe
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: wycie w reduktorze

Postprzez 20omega » 22 sty 2012 15:38:38

Panowie mam pytanie . Zdarzyło się coś takiego, mianowicie jadąc na przełożeniu 4L po ośnieżonym asfalcie , nagle po ok 200m wysprzęgliło napędy. Zdarzyło się do dwa razy i więcej nie próbowałem.Oczywiście włączenie napędów na postoju.
20omega
 

Re: wycie w reduktorze

Postprzez brum » 22 sty 2012 15:54:10

3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: wycie w reduktorze

Postprzez Mario_gs » 15 lut 2012 12:18:55

Witam, dzisiaj u nas ulice "zawaliło" śniegiem, wiec załączyłem przód i podobnie jak u kolegów cośwyje lekko z prawej str z okolic silnika.. Odgłos jest łudząco podobny do pracy turbiny. To moje pierwsze 4x4 wiec myślałem że to normalne... Mam z prawej str uszkodzoną osłonę przegubu wewnętrznego (już kupiona, czeka na ciepełko żeby wymienić) ale niesądze aby to było to... Opony mam wszystkie identyczne, ciśnienie również, bierznik bardzo zbliżony (zużycie) więc nie wydaje mi się że to opony... Reduktora nie załączałem bo na razie niema potrzeby.. Dzisiaj jeszcze troszkę pojezdzę, postaram się bardziej przyjżeć sprawie. Mam jeszcze pyt: czy przy załączaniu napędów słychać u was głośno ich pracę (dołanczanie)? Również lekko z prawej słychać właśnie dźwięk zasprzęglania, dość głośno... Nie wiem czy to normalne, ale puki wszystko zdaje się wydawać ok (włączam 4x4, kontrolka zaczyna migać, słychcać - jakby zasuwanie zasuwy w starych kościelnych drzwiach :), kontrolka zapala się na stałe i jest git... słychać lekkie wycie, gwizdanie lekko z prawej silnika jakby uzależnione od obrotów silnika... Naciskam znow 4x4, zasuwa cichutko tyknie 3 sek i napedy rozłaćzone..) - nie bede kombinował, ale widzę że nie tylko ja tak mam ;)
Mario_gs
 

Re: wycie w reduktorze

Postprzez brum » 15 lut 2012 12:32:09

U mnie też słychać świst, to reduktor daje taki dźwięk. Co do osłony to lepiej ją zmień, bo załatwisz przegub przy tych warunkach.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: wycie w reduktorze

Postprzez Mario_gs » 16 lut 2012 20:37:41

Wiem.... problem tylko ze niema gdzie. Jak tylko nadaży sie sposobność - osłona będzie nowa :)

-- Dodano 16 lut 2012 20:22:55 --

Wczoraj poszalalem troche jak dosypalo sniegu... jazda super. 4x4 czasem (czesto) reduktor i hejka... Posmigałem tak i wydaje mi sie ze jest dużo lepiej. Moze po prostu po całym lecie jazdy z napedem tylko na tył - zanim dolaczony przod sie rozkręcił to musiał troszkę poszumieć.. Teraz szumi delikatnie, wogole mi to nie przeszkadza. I napęd załącza sie ciszej... Ale z kolei mam inny problem. przejechałem 250 km. W tym ok 50 4x4. I o dziwo auto spaliło mi 16 l ropy na 100 km. Cykl głownie miasto, ale i tak wydaje mi się to troszkę za dużo...

-- Dodano 16 lut 2012 20:37:41 --

Mam jeszcze jedno pytanie: Jest jakiś program którym można przeglądać parametry lub/i i je modyfikować za pomocą elm`a?
Mario_gs
 

Poprzednia strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości