Witamy !



[A] dźwignia reduktora

[A] dźwignia reduktora

Postprzez hater » 11 paź 2013 19:52:23

Byłem dziś w garażu i wymieniałem olej w skrzyni (pełny nadziei że to może być przyczyna) Olej który spuściłem był gęsty i miał dość grafitowy kolor (ku mojemu zdziwieniu nie wypadły trociny ani kawałki kół zębatych), zalałem świeżym olejem, sprawdziłem też czy działa czujnik 4x4 (nie świeci mi kontrolka jak przełączam na 4x4) i byłem bardzo zadowolony do momentu przejażdżki... Przedni wał nadal się kręci razem ze skrzynią, a kontrolka nie świeci. Sprawdzałem specjalnie wcześniej i wyszlo tak że wału nie da się ruszyć ręką jak tył stoi na ziemi i widać że próbuje pociągnąć tylny wał. Półosie przednie kręcą się bez najmniejszego oporu (wyjęte sprzęgi przednich kół). Postanowiłem więc wyjąć dźwignię reduktora i moim oczom ukazał się taki obrazek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czy tak to wygląda w oryginale czy to jakaś radosna twórczość ?? No i najważniejsze czy to jest przyczyna moich problemów ? Czy może jednak wymian skrzyni jest nieunikniona ??

-- Dodano 16 paź 2013 10:26:53 --

Sorry za posta pod postem, ale inaczej nikt tu nie zagląda. Ktoś coś wie jakieś sugestie, jestem dość zdesperowany a na serio nie chciałbym wydawać kasy na nową skrzynie jeśli nie jest to potrzebne.
hater
 

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez jrzeuski » 16 paź 2013 10:37:29

W weekend mógłbym poświęcić chwilę i wyjąć lewarek dla porównania, ale czy teraz jak masz wyjęty, to dalej napęd na przedni wał jest włączony? Wsadź w gniazdo gruby śrubokręt i nim gmeraj, żeby przełączać tryby badając, co się dzieje z konfiguracją reduktora poprzez ręczne obracanie przedniego wału. Jak już utrafisz w pozycję 2H i przód odłączy się od tyłu, to spróbuj wtedy włożyć lewarek w gniazdo. Podejrzewam, że ktoś składając to, źle obsadził lewarek i po prostu nie dociera on do prawidłowej pozycji 2H. Kiedyś po zdjęciu skrzyni też mi się udało go źle włożyć, ale ponieważ wtedy skrzynię miałem na 2H to dla odmiany 4L nie mogłem wrzucić.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez Odoll » 16 paź 2013 12:10:36

http://allegro.pl/wybierak-skrzyni-bieg ... 32485.html , chyba jednak to radosna twórczość :| poprzednika
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] dźwignia reduktora

Postprzez hater » 17 paź 2013 11:24:51

Pytanie tylko czy te dźwignie są takie same w każdym reduktorze?? lepiej by było zobaczyć jakiś z 2.0. Bo z tego co patrzyłem to skrzynie się dość różnią. Już konkretnie chciałbym skończyć mękę z tym złomem i w końcu coś pojeździć.

jrzeuski napisał(a):W weekend mógłbym poświęcić chwilę i wyjąć lewarek dla porównania, ale czy teraz jak masz wyjęty, to dalej napęd na przedni wał jest włączony? Wsadź w gniazdo gruby śrubokręt i nim gmeraj, żeby przełączać tryby badając, co się dzieje z konfiguracją reduktora poprzez ręczne obracanie przedniego wału. Jak już utrafisz w pozycję 2H i przód odłączy się od tyłu, to spróbuj wtedy włożyć lewarek w gniazdo. Podejrzewam, że ktoś składając to, źle obsadził lewarek i po prostu nie dociera on do prawidłowej pozycji 2H. Kiedyś po zdjęciu skrzyni też mi się udało go źle włożyć, ale ponieważ wtedy skrzynię miałem na 2H to dla odmiany 4L nie mogłem wrzucić.


To muszę jeszcze sprawdzić i mam nadzieję że dzisiaj to ogarnę.
hater
 

Re: [A] dźwignia reduktora

Postprzez brum » 17 paź 2013 14:07:38

takie same.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] dźwignia reduktora

Postprzez hater » 17 paź 2013 20:53:21

Ogólnie nie jestem przekonany czy faktycznie powinien być zakończony kulką, może i ale problem, że wybierak działa poprawnie i właściwie sprawdzałem poszczególne położenia śrubokrętem i nadal nic. Jak przedni wal był załączony tak jest i nie da się z tym nic zrobić bez rozbierania wszystkiego. Zastanawiam się jak działa ten reduktor co się tam przesuwa, zazębia itd. Widać że jest przykręcony do skrzyni na 8 śrub więc po ściągnięciu wału i tych 8 śrub powinno się dać go wyjąć z auta.
Czy ktoś to kiedykolwiek robił i ma jakieś wskazówki na co zwrócić uwagę i ewentualnie co jest odpowiedzialne za zazębianie się reduktora? Fajnie by było zobaczyć jakieś rysunki skrzyni i reduktora chociaż w przekroju, żebym zakumał jak to działa zanim to rozbiorę, żebym czegoś nie popsuł. Zdecydowanie nie mam ochoty na wyjmowanie skrzyni i tym bardziej kupno następnej, więc wolę spróbować z tym reduktorem bo wygląda na łatwą opcję do ściągnięcia.

-- Dodano 24 paź 2013 17:25:35 --

Ogólnie jak już zacząłem opisywać tutaj swoją łzawą historię to dokończę ;)
Dziś okazało się ostatecznie co tak właściwie się zepsuło, otóż padł totalnie wybierak. Najpierw wytarł się nieco i zaczął mieć luzy, później w skutek prób załączenia napędów przeskoczył za daleko i tam się zaklinował i konkretnie się wytarł od tego. Dodatkowo nie wiem w którym momencie ale spadła widoczna na zdjęciach sprężynka. Szukam teraz tego elementu do kupienia i mam nadzieję że to zakończy moje nerwy związane ze skrzynią.

Mam nadzieję, że kiedyś się to komuś przyda i nie będzie musiał głowić się co się dzieje, dlatego proszę moderatora o wydzielenie tematu razem z poprzednimi moimi wpisami i nazwanie np. "Problemy z reduktorem Frontera A 2.0" lub coś bardziej kreatywnego. Z góry dzięki.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
hater
 

Re: [A] dźwignia reduktora

Postprzez Jake » 07 lut 2015 19:39:39

Nie chce zakladac kolejnego tematu, a tutaj w zasadzie powinno pasowac. Zastanawiam sie nad inna kwestia dotyczaca dzwigni reduktora, a mianowicie wydaje mi sie strasznie krótka. Dzwignia biegów jest dluga i wygodnie mi sie ja obsluguje, a do dzwigni reduktora musze sie pochylac do przodu i grzebac reka gdzies na dole. Zastanawiam sie nad przedluzeniem jej. Wiadomo, ze mozna przeciac i wspawac kawalek preta, ale moze jest prostszy sposob? Np. dzwignia z innego auta?
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] dźwignia reduktora

Postprzez brum » 07 lut 2015 19:51:06

Kawałek pręta lub rury, z jednej strony przyspawana nakrętka a z drugiej nagwintować.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] dźwignia reduktora

Postprzez szymon.ha » 07 lut 2015 21:21:07

To myślę że łatwiej po prostu przeciąć i wspawać w środek kawałek pręta. ja tak zrobiłem.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [A] dźwignia reduktora

Postprzez Jake » 07 lut 2015 23:07:46

szymon.ha: Wlasnie taki mialem pomysł. Widze, ze nie tylko mnie przeszkadzała ta dlugosc. Masz moze fote jak to teraz wyglada?
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] dźwignia reduktora

Postprzez szymon.ha » 07 lut 2015 23:18:31

Nie mam, ale mogę zrobić, mi ta wajha nie rpzeszkadzała ze względu że często się jej nie używa, ale musialem przedłużyć bo po BL reduktor nie zapinał się do końca i wyskakiwał bieg.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

[A] Sprężyna przy reduktorze.

Postprzez MikolajD » 28 lut 2015 19:40:01

Panowie potrzebne mi zdjęcie jak zamontowana jest sprężyna trzymająca dźwignię reduktora w sporcie 2.0. Jakby ktoś miał wymiar tej sprężyny byłbym wdzięczny.
MikolajD
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 08 gru 2013 10:20:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995


Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron