Witamy !



[A] Obsługa sprzęgów manualnych

[A] Obsługa sprzęgów manualnych

Postprzez symbioza » 06 paź 2014 14:45:26

Witam,
mam kolejne pytanie laika.
Mam w swojej fronterze sprzęgiełka manualne w przednich kołach, niestety ciężko je przełączyć ręką (lewe przy odrobinie siły się udaje ale prawe trzeba kluczem). To ma tak być czy można to jakoś nasmarować?
symbioza
 

Re: [A] Sprzęgiełka manualne

Postprzez Ikis » 06 paź 2014 14:57:35

symbioza napisał(a):Witam,
mam kolejne pytanie laika.
Mam w swojej fronterze sprzęgiełka manualne w przednich kołach, niestety ciężko je przełączyć ręką (lewe przy odrobinie siły się udaje ale prawe trzeba kluczem). To ma tak być czy można to jakoś nasmarować?


Nie, to nie jest normalne. Wymagają wyczyszczenia i odpowiedniego przesmarowania. Powodzenia w odkręcaniu - narzędzia dobrej jakości. Polecam wymianę tych śrub M8.
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: [A] Sprzęgiełka manualne

Postprzez bart322 » 06 paź 2014 15:13:23

To zalezy jakie masz sprzegielka.
W AVM przekrecalo sie lekko, w chinolach trza bylo kombinerkami ;)
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Sprzęgiełka manualne

Postprzez jrzeuski » 06 paź 2014 15:50:11

Ja do chinoli miałem dorobiony przyrząd z rurki PCV fi40 :roll: Poza zapewnieniem odpowiednie siły chronił przed pobrudzeniem się po wyjeździe z terenu ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] Sprzęgiełka manualne

Postprzez symbioza » 06 paź 2014 19:27:45

Sprawdzę jutro dokładnie jakie to są i dam znać.
Jest gdzieś w necie opis jak to rozkręcić?
symbioza
 

Re: [A] Sprzęgiełka manualne

Postprzez slawek50 » 06 paź 2014 20:43:24

symbioza napisał(a):Sprawdzę jutro dokładnie jakie to są i dam znać.
Jest gdzieś w necie opis jak to rozkręcić?

Z tym odkręcaniem nie ma problemu kluczyk nasadowy 10 i odpowiedni imbus chyba 8 lub 10 może się mylę no i szczypce do segierów i to wszystko co potrzebne do rozkręcenia sprzęgiełek. Więc tylko chęci i do dzieła.Fakt wyczyścić lekko natłuścić olejem złożyć i w drogę dalej ale jak chinole oj? to warto przynajmniej AVM i dadzą rady. Wiem bo mam jakieś właśnie chinole założone (po poprzedniku) i już były dylematy i myślę o wymianie na AVM bo te chińskie już mnie zawiodły :killer: :killer: :killer: Więc warto posłuchać mądrych i problem zniknie.
Avatar użytkownika
slawek50
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 518
Obrazki: 10
Dołączył(a): 09 wrz 2013 07:02:09
Lokalizacja: woj. Dolnośląskie
Pochwały: 7
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] Obsługa sprzęgów manualnych

Postprzez bart322 » 06 paź 2014 21:00:41

Jesli to AVM, to do rozkrecenia bedzie potrzebna gwiazdka T15. Warto w kazda srubke puknac mlotkiem przed odkreceniem, bo inaczej leb mozna objechac.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Obsługa sprzęgów manualnych

Postprzez Semir » 06 paź 2014 21:25:24

Albo poszukać używanych AISIN- ów nie są też najtańsze ale aisin to aisin.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Obsługa sprzęgów manualnych

Postprzez slawek50 » 07 paź 2014 15:17:33

Semir napisał(a):Albo poszukać używanych AISIN- ów nie są też najtańsze ale aisin to aisin.

Wiem szukam i szukam i :dupa: narazie ni ma???
Avatar użytkownika
slawek50
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 518
Obrazki: 10
Dołączył(a): 09 wrz 2013 07:02:09
Lokalizacja: woj. Dolnośląskie
Pochwały: 7
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] Obsługa sprzęgów manualnych

Postprzez brum » 07 paź 2014 15:24:46

Slabo szukasz, na allegro są dwa aisiny za 350zł, wysyłka gratis.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Obsługa sprzęgów manualnych

Postprzez luckson » 08 paź 2014 11:56:12

AVMy dobrze jest odkręcać torxem 15 bitowym. Przed odkręceniem dobrze, mocno uderzyc młotkiem przez torxa w każda śrubkę i puszczają. Ja przed skręcaniem smaruje śrubki smarem. Myślę że te śrubki torxowe nie są najgorsze tylko trzeba podejść do nich ze spokojem. Ostatnio przy odkręcaniu zapomniałem je obstukać i przy odkręcaniu obrobił się klucz a śrubie nic się nie stało. Z doświadczenia wiem że łatwiej obrobić imbusa niż torxa.
Avatar użytkownika
luckson
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 110
Dołączył(a): 13 cze 2013 11:19:10
Lokalizacja: Kraków-KMY-KWA
Pochwały: 4
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] Obsługa sprzęgów manualnych

Postprzez jrzeuski » 08 paź 2014 12:35:29

luckson napisał(a):Ostatnio przy odkręcaniu zapomniałem je obstukać i przy odkręcaniu obrobił się klucz a śrubie nic się nie stało.
Kupisz sobie kiedyś porządny klucz i on przeżyje a śrubka nie.
Z doświadczenia wiem że łatwiej obrobić imbusa niż torxa.
Za to po obrobieniu wyglądają tak samo i dobrze się je rozwierca :D

Jakbym miał AVMy, to przeszedłbym się do sklepu ze śrubami poszukać śrub w wersji na śrubokręt krzyżakowy lub płaski. Ewentualnie flexem zrobił nacięcie na płaski. Zawsze byłaby dodatkowa szansa odkręcenia zanim do akcji wkroczy wiertarka, bo wtedy gwint też szlag trafia i trzeba kombinować z gwintownikami i innymi śrubami.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] Obsługa sprzęgów manualnych

Postprzez Huberek » 08 paź 2014 18:52:29

Krzyżakowego raczej nie polecam.
Zresztą w ogóle nie widzę tu śrubokręta. Wolę klucz.
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A] Obsługa sprzęgów manualnych

Postprzez Odoll » 08 paź 2014 21:11:26

jrzeuski napisał(a):
luckson napisał(a):Ostatnio przy odkręcaniu zapomniałem je obstukać i przy odkręcaniu obrobił się klucz a śrubie nic się nie stało.
Kupisz sobie kiedyś porządny klucz i on przeżyje a śrubka nie.
Z doświadczenia wiem że łatwiej obrobić imbusa niż torxa.
Za to po obrobieniu wyglądają tak samo i dobrze się je rozwierca :D

Jakbym miał AVMy, to przeszedłbym się do sklepu ze śrubami poszukać śrub w wersji na śrubokręt krzyżakowy lub płaski. Ewentualnie flexem zrobił nacięcie na płaski. Zawsze byłaby dodatkowa szansa odkręcenia zanim do akcji wkroczy wiertarka, bo wtedy gwint też szlag trafia i trzeba kombinować z gwintownikami i innymi śrubami.

Kupiłem sobie do sprzęgiełek śrubokręt torx z gwarancją 10 lat , wytrzymał 2 śruby oczywiście paragon wyżuciłem :? skończyło się rozwiercaniem śrub , gwintu szlak nie trafia bo jak rozwiercisz łeb to sprzęgiełko schodzi apotem szpilkę łatwo odkręcić "żabą" , zmieniłem śrubki na imbusowe i teraz jest wszystko CACY . Tylko musiałem główki śrubek imbusowych lekko zaszlifować na obwodzie żeby weszły w sprzęgiełko .
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Obsługa sprzęgów manualnych

Postprzez drech » 08 paź 2014 22:31:46

Urywanie kluczy wpustowych jest normalne, ponieważ średnica narzędzia jest zbliżona do średnicy śruby. A gdy gwint jest zapieczony, to wiadomo - puści najsłabszy element: gniazdo śruby lub klucz. Zgubionym paragonem się nie przejmuj, ponieważ przypuszczam, że 10-letnią gwarancję miałeś na wady materiałowe narzędzia.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(


Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron