Witamy !



[A 2.0] Temperatura silnika

[A 2.0] Temperatura silnika

Postprzez ttoby » 29 paź 2009 11:55:12

czołem forumowicze :)
takie mam pytanko ... jakie macie temperatury silników w waszych frotkach ??

w mojej Frotce A Sport 94' - c20ne - temperatura nigdy nie doszła do połowy wskaźnika ... w sumie zawsze się utrzymuje w okolicach tej kreski, która jest poniżej połowy ...

czy to normalna temperatura ?? (bo mnie się wydaje, że za mało ... ale no "wydaje" )
a może coś nie tak ze wskaźnikiem, albo czujnikiem temperatury ...

Ps. zastanawiam się nad tym czy na zime nie przytkać grilla przed silnikiem ... czy to dobry pomysł ?

z góry dziękuję za pomoc i czekam na wasze odpowiedzi ...

pozdr. :)
Ostatnio edytowano 29 paź 2009 13:20:02 przez ttoby, łącznie edytowano 1 raz
ttoby
 

Re: temperatura silnika - C20NE ??

Postprzez oposs » 29 paź 2009 11:59:13

ttoby napisał(a):utrzymuje w okolicach tej kreski, która jest poniżej połowy

Tak ma byc
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: temperatura silnika - C20NE ??

Postprzez hirek_gda » 29 paź 2009 19:41:37

u mnie utzymuję się cały czas minimalnie powyżej połowy wskaźnika
ale może to ja mam źle :?:
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: temperatura silnika - C20NE ??

Postprzez Cobreti25 » 29 paź 2009 22:42:03

u mnie utzymuję się cały czas minimalnie powyżej połowy wskaźnika
ale może to ja mam źle :?:


U mnie też tak właśnie jest, ale wydaje mi się, że to jest ok.
Fiat Grand Cherokee 5,2 V8 Lift 2,5" BFG AT 32"...

Frotka Short Lift 2" Wolf Uragano MT 32" Snorkel... było....

" Gdyby kobiety mówiły to co myślą, nie byłoby normalnie, ale przynajmniej dałoby się je zrozumieć"
Pomoc: (Kalisz i okolice)793344522
Avatar użytkownika
Cobreti25
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 695
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2009 20:56:35
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: temperatura silnika - C20NE ??

Postprzez Ewa » 30 paź 2009 11:46:24

ttoby napisał(a):w sumie zawsze się utrzymuje w okolicach tej kreski, która jest poniżej połowy ...

U mnie jest tak samo.
Totalitaryzm jest najbezpieczniejszą formą demokracji...;)
Avatar użytkownika
Ewa
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 563
Dołączył(a): 02 paź 2007 16:16:59
Lokalizacja: Augustów
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: temperatura silnika - C20NE ??

Postprzez steele » 30 paź 2009 12:02:06

Ewa napisał(a):
ttoby napisał(a):w sumie zawsze się utrzymuje w okolicach tej kreski, która jest poniżej połowy ...

U mnie jest tak samo.

Ja mam między jedną poniżej a połową. Włożyłem teraz osłonę na grilla i jak się nagrzeje to mam na połowie.
steele
 

Re: temperatura silnika - C20NE ??

Postprzez mpl » 30 paź 2009 13:09:25

U mnie w okolicach polowy raz o grubość wskazówki niżej raz wyżej, udało mi się raz przez ostatnie 3,5 roku zrobić tak żeby doszło do 3/4 no ale to korki we Wrocławiu i DUŻO stopni powyżej zera było. Ogólnie okolice połowy.

Kiedyś przeczytałem na innym forum, że te śliniki są czasem niedogrzane... nie wiem jak się to ma do rzeczywistości.
Jest: A sport : ) / WAZ 21063 Łada 1300SL :) / CB750 SevenFifty

Jezus nie może zostać królem Polski, ponieważ osoba skazana prawomocnym wyrokiem nie może pełnić funkcji publicznej.
Avatar użytkownika
mpl
Guru
Guru
 
Posty: 805
Obrazki: 11
Dołączył(a): 30 cze 2009 22:34:59
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 3
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: temperatura silnika - C20NE ??

Postprzez krynek » 30 paź 2009 15:33:22

Jestem świeżo po wymianie termostatu i próbach z nim wszelakich; pozioma kreska to jest temperatura nominalna którą utrzymuje termostat i odchylenia w dół od niej to na zimę złe fengszuj (silnik raczej niedogrzany)pierwsze pole nad poziomą kreska to temperatura pracy naszego silnika.
Wymontowałem też wiskozę oraz jej wspornik (padło wisko i łożyska wspornika) - silnik bez wiskozy jest jakby minimalnie zrywniejszy i łatwiej się wkręca na obroty co przy jego mocy nie jest bez znaczenia.
Miejsce po wsporniku zostało ładnie zaklejone w pokrywie rozrządu coby woda nie konserwowała paska :mrgreen: a na miejsce wiskozy zamontowałem wentylator elektryczny z opla ... kadeta ( ten sam wiatrak siedzi w silnikach opla 1.6 1.7D i 2.0) - pasuje praktycznie idealnie i kosztuje na złomowisku jakieś pięćdziesiąt złotych co przy cenie wiska i wspornika jest ułamkiem procenta należy jeszcze zmienić pasek bo oryginalny jest za długi i zapodac jakiś przekaźnik i knefelek.... i mamy pełną kontrolę na temperaturą pracy silnika.Co więcej przy pokonywaniu przeszkód błotno/wodnych wiskoza nie rozchlapuje nam gnoju po całej komorze silnika - jest czyściej i elektryka nie powinna zawieść, w wypadku zbyt wysokiej temperatury nie trzeba trzymac wyższych obrotów wystarczy z knefelka ręcznie uruchomić wiatrak który pięknie wystudzi nam auto.
pozdr
krynek
 

Re: temperatura silnika - C20NE ??

Postprzez mpl » 01 lis 2009 00:16:23

krynek napisał(a):Jestem świeżo po wymianie termostatu i próbach z nim wszelakich; pozioma kreska to jest temperatura nominalna którą utrzymuje termostat i odchylenia w dół od niej to na zimę złe fengszuj (silnik raczej niedogrzany)pierwsze pole nad poziomą kreska to temperatura pracy naszego silnika.
Wymontowałem też wiskozę oraz jej wspornik (padło wisko i łożyska wspornika) - silnik bez wiskozy jest jakby minimalnie zrywniejszy i łatwiej się wkręca na obroty co przy jego mocy nie jest bez znaczenia.
Miejsce po wsporniku zostało ładnie zaklejone w pokrywie rozrządu coby woda nie konserwowała paska :mrgreen: a na miejsce wiskozy zamontowałem wentylator elektryczny z opla ... kadeta ( ten sam wiatrak siedzi w silnikach opla 1.6 1.7D i 2.0) - pasuje praktycznie idealnie i kosztuje na złomowisku jakieś pięćdziesiąt złotych co przy cenie wiska i wspornika jest ułamkiem procenta należy jeszcze zmienić pasek bo oryginalny jest za długi i zapodac jakiś przekaźnik i knefelek.... i mamy pełną kontrolę na temperaturą pracy silnika.Co więcej przy pokonywaniu przeszkód błotno/wodnych wiskoza nie rozchlapuje nam gnoju po całej komorze silnika - jest czyściej i elektryka nie powinna zawieść, w wypadku zbyt wysokiej temperatury nie trzeba trzymac wyższych obrotów wystarczy z knefelka ręcznie uruchomić wiatrak który pięknie wystudzi nam auto.
pozdr


brzmi ładnie, z tym, że no tego, wiem co to kneflek :)... a co dalej bym miał z tym zrobić to już gorzej, dałoby się zdjęcie, jakieś schemacik prosty? ;]
Jest: A sport : ) / WAZ 21063 Łada 1300SL :) / CB750 SevenFifty

Jezus nie może zostać królem Polski, ponieważ osoba skazana prawomocnym wyrokiem nie może pełnić funkcji publicznej.
Avatar użytkownika
mpl
Guru
Guru
 
Posty: 805
Obrazki: 11
Dołączył(a): 30 cze 2009 22:34:59
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 3
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: temperatura silnika - C20NE ??

Postprzez krynek » 01 lis 2009 07:54:56

Knefelek to pojęcie bardzo względne - wg. mnie jest to po prostu włącznik klawiszowy na desce rozdzielczej sterujący przekaźnikiem uruchamiającym wiatrak, dodatkowo ten sam przekaźnik może byc załączony włącznikiem termicznym ; w razie gdyby szofer się zagapił na kolana pasażerki i nie zauważył że mu temperatura rośnie (silnika oczywiście :mrgreen: ).
Schematów tu nie wiele - zwykły przekaźnik, zastanawiam się jeszcze gdzie umiejscowić ten włącznik termiczny/bimetalowy i chyba padnie na wąż powrotu z hłodnicy, ale to już potem - albo nigdy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
pozdr
krynek
 

Re: temperatura silnika - C20NE ??

Postprzez ttoby » 11 lis 2009 13:05:41

no i stało sie ....

temperatura spadla i teraz wskazówka nie dochodzi mi nawet do tej kreski co jest ponizej kreski poziomej ??

czy nie uwazacie ze to jest zbyt niska temperatura ?? czy powinienem zatkac atrape chlodnicy na zime ??

btw. nadmienie ze nie mam zadnych klopotów z silnikiem .... chodzi dobrze, spalanie w normie ... tylko ta temperatura mnie meczy ....

pozdr .
ttoby
 

[2.0] Problem z czujnikiem temperatury do wskaźnika

Postprzez Tolya » 22 cze 2011 06:42:38

Wskaźnik temperatury na desce zmarł, nie mam zielonego pojęcia czy to czujnik, kable, czy wskaźnik. Czy ktoś może podpowiedzieć jak się do tego zabrać i którędy biegną kable? Ew. jak sprawdzić czy nie padł czujnik/wskaźnik?
Tolya
 

Re: [2.0] Problem z czujnikiem temperatury do wskaźnika

Postprzez damianEK691965 » 22 cze 2011 21:22:24

czujnik to za pewne zwykła czujka działająca na zasadzie im cieplej tym większy lub mniejszy opór elektryczny więc na początek sprawdź czy są zmiany w oporze na ciepłym i zimnym silniku a później to kabelki :? ja u siebie ostatnio walczyłem z linką licznika p przypadkiem odpiąłem kostkę w tablicy rozdzielczej co zaskutkowało śmiercią wskaźników po podpięciu wróciło do normy :D
kumho kl71 31' lift lekki snorkel winda dragon 1200HD było
Jest jeep cherokee4.0 lift plus BFG mt km2 31" zderzaki bagażnik i parę drobiazgów
isuzu 2.2 td pocięte 32" mieszacz błota
Avatar użytkownika
damianEK691965
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1055
Obrazki: 7
Dołączył(a): 13 cze 2009 13:48:59
Lokalizacja: Słupsk Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [2.0] Problem z czujnikiem temperatury do wskaźnika

Postprzez Tolya » 23 cze 2011 21:40:41

Ok, podrażniłem dzisiaj okablowanie i zaczęło działać... zobaczymy jak długo.
Tolya
 

Frontera 2.0 96 rocznik - temperatura silnika

Postprzez Semen » 06 cze 2014 19:53:32

Witam :shock: Jeździłem dzisiaj dwulitrową fronterą, którą zamierzam kupić. Moją uwagę wzbudził wskaźnik temperatury, który zdawał się zachowywać normalną pozycję lekko nad środkową pozycją (kreską) ale dochodził też do kreski wyżej, po czym opadał do wspomnianej pozycji. Czy jest to normalne wskazanie czy silnik osiąga zbyt wysoką temperaturę??? Oczywiście była to normalna jazda po drodze. Dodam, że kiedyś już jeździłem rok starszą fronterą z takim samym motorem, w której wskaźnik w ogóle nie dochodził do środkowej pozycji i zatrzymywał się w okolicach niższej kreski. Który objaw jest bardziej właściwy w tych autach. Z góry dzięki za pomoc :stop1:
Semen
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30 kwi 2014 11:16:41
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera 2.0 96 rocznik - temperatura silnika

Postprzez trout86 » 06 cze 2014 20:09:44

a chłodnica nie była zabrudzona?? u mnie po osiągnieciu połowy trzyma, jak jest zabrudzona to może się delikatnie podnieść, ja o nią dbam jak o kobite. to najmniejszy wylot poza połówkę (1max2mm) wentylator już się awanturuje i opada
trout86
 

Re: Frontera 2.0 96 rocznik - temperatura silnika

Postprzez SKODA76 » 06 cze 2014 20:27:39

Może być chłodnica zabrudzona, może termostat nie domagać lub sam czujnik temperatury ( u mnie 97' po czyszczeniu chłodnicy, również płukaniu obiegu, wymianie termostatu i wymianie na nowy czujnik się wahania uspokoiły) :D
SKODA76
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1930
Obrazki: 0
Dołączył(a): 23 gru 2008 14:44:33
Lokalizacja: LUBELSKIE
Pochwały: 2
Województwo: Lubelskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Frontera 2.0 96 rocznik - temperatura silnika

Postprzez Semen » 06 cze 2014 20:40:58

Chłodnica raczej wyglądała na czystą i teraz pytanie brać czy nie brać tego auta. Co radzicie??? Bo z Waszych wypowiedzi wynika, że coś jest nie tak z tą temperaturą jednak???
Semen
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30 kwi 2014 11:16:41
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Temperatura silnika

Postprzez cinek1983059 » 07 cze 2014 07:00:47

a frota 2.0 sport jest na wiskozie czy ma już wiatrak elektryczny bo jeżeli elektryczny to takie zachowanie może się pojawić zależy to od czasu zwłoki termokontera który załącza wiatrak jeżeli wisko to sprawdź czy jest sprawne
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Temperatura silnika

Postprzez Semen » 07 cze 2014 10:28:28

cinek1983059 napisał(a):a frota 2.0 sport jest na wiskozie czy ma już wiatrak elektryczny bo jeżeli elektryczny to takie zachowanie może się pojawić zależy to od czasu zwłoki termokontera który załącza wiatrak jeżeli wisko to sprawdź czy jest sprawne


Wiesz co właśnie nie wiem. Ale wydaje mi się, że chyba elektryk, bo po pierwsze to 1996 rok a po drugie taka jak twierdzisz, zachowanie wskazówki sugeruje elektryczny wentylator :beer: Na wiskozie to z mojego doświadczenia: wskazówka przy normalnej jeździe stoi na środku ja wmurowana
Semen
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30 kwi 2014 11:16:41
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Następna strona

Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości