Tak z ciekawości, bo ostatnio mnie podobne rzeczy przemaglowały trochę.
maniek600p napisał(a):...wymienił też on dwu-mas na jedno-mas i zostawił oryginalne śruby,z tego co mówisz to za długie....
Czegoś nie kumam. Gość przykręcił jakiś jednomas śrubami i nie widział, że są one zbyt długie? Da się tak? Przecież to będzie je..ać że aż miło po "skręceniu" i odpaleniu silnika.
Jaki zestaw konwertujacy z dwumasu na jednomas mu spasował i gdzie zanabył, bo jeszcze kilka dni temu obdzwoniłem 3/4 naszej krainy w poszukiwaniu tego czegoś i nikt takich rozwiązań do 2.8 nie robi. Prócz zaspawania dwumasy rzecz jasna.
Tak se tylko gdybam teraz...
Stawiałbym na krzywo pospawaną dwumase z biciem wzdłużnym, które zemściło się na śrubach jak zaczęło telepać. Z drugiej strony jednak, zastanawia mnie to łożysko podporowe wbite w wał. U mnie łożysko umieszczone w tej lokalizacji nie jest osiągalne przez wałek ze skrzyni. Wałek jest o 2cm zbyt krótki by do łożyska wleźć.Dopiero umieszczenie łożyska w dwumasie dało oczekiwany efekt.
Niestety. U mnie krzyżackie fachowce dawno dawno temu, wcale łożyska nigdzie nie dały i przekulałem się tym bezobjawowo ponad 140tyś km, choć nie wiem jakim prawem
![niewiem :niewiem:](./images/smilies/17niewiem.gif)
Dopiero jak padł docisk to się otwarła puszka pandory
Ciekawostka jest jednak relatywnie ładny wygląd tej winidurowej czy plastikowej przekładki, którą na fotce widać jako nieruszoną ( przykręcona śrubkami ). Przy masie koła + jego prędkości powinna być niezła masakra.
Ciekawostka kolejna, to czemu zgasł - bez tego koła powinno być niezłe ZIUUUUMMMMM przez TRYYYRYTYTYYT ale silnik powinien "pyrkać" dalej.
Jeżeli potrzebujesz, to tutaj masz szkic normalnej śruby dla 2.8 z dwumasą
![Obrazek](http://www.nightsoft.com.pl/Frontera/srubawalufrontera28tdi.png)
Głębokość otworów w wale 28mm