Witamy !



[2.3] Reanimacja

[2.3] Reanimacja

Postprzez sh0rty » 15 gru 2012 11:50:26

Witam, pokrótce sprawa wygląda tak, w sierpniu rozwaliłem silnik we frotce, auto odholowane do mechanika, a jako że miałem drugi silnik to decyzja prosta przekładamy. przy okazji zapasowy silnik został rozkręcony zmieniona uszczelka głowicy, szlif zaworów itd. no ale mechanik niestety do robotnych nie należy i nie bardzo chciało mu się to robić, wstawił zapasowy silnik do auta i tu zaczęły się problemy bo odpalić już go nie potrafił.. więc w pewnym momencie już nie wytrzymałem i auto od niego odebrałem i teraz próbuje poskładać to sam.. stąd prośba do moderatorów o nie wyrzucanie tego wątku, bo będę się tu przewijało mnóstwo spraw.. niestety auto poza tym że silnik cały jest wstawiony do budy to reszta części jest w bagażniku.. od 2 dni z tym walczę ale bez Waszej pomocy się nie obejdzie.

obecnie nie ma układu chłodzenia, silnik zalany olejem, rozrusznik wczoraj odebrałem od innego mechanika bo stary go rozebrał złożył i nie działał :]
wiem że sprawny bo sprawdzany był u tego który go naprawiał i widziałem że kręci, jednak po podłączeniu bo go auta zero reakcji.. dziś podłączyłem minus aku do silnika kablem rozruchowym i nagle pojawiła się reakcja rozrusznika ale nadal nie kręci tylko jakby cyka. Tak jakby bendix wypychał zębatkę ale już nie kręcił, dodatkowo kabel rozruchowy był cały gorący, popatrzyłem w bagaznik i znalazłem to:
http://i47.tinypic.com/x5nm81.jpg
wnioskuje więc że nie podłączyli masy do silnika i teraz pytanie gdzie to podłączyć?
chciałbym żeby chociaż silnik kręcił, wtedy będę wiedział co jeszcze zrobili źle i może jakoś uda się tą frotę zreanimować..
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez Komand » 15 gru 2012 12:00:39

Jak dobrze pamiętam to jedna taśma do masy jest podłączona przy podstawie akumulatora (tam gdzie kabel masowy od akumulatora jest przykręcony jedną śrubą razem z tą taśmą do podstawy akumulatora i idzie dalej) i idzie w dół (chyba gdzieś do alternatora ale nie jestem pewien).
Komand
 

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez olszak1000 » 15 gru 2012 12:34:51

Jedna na pewno między łapą silnika i mocowaniem pompy wspomagania i do ramy.
olszak1000
 

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez sh0rty » 15 gru 2012 12:51:58

podłączyłem to na krótko, do pompy wtryskowej (tam akurat było wolne na śrubkę) a drugi koniec bo aku i Frotka wydała z siebie pierwsze tchnienia. Kręciła ale nie odpaliła.. stąd teraz kolejny problem czyli pompa wtryskowa...
wiem że jakiś magik coś przy niej motał ale pewnie trzeba będzie po nim poprawiać więc kto wie jak sprawdzić tą pompę? jakby co mam 2 takie ale obie były motane chyba (choć nie wiem czy wierzyć w cokolwiek temu mechanikowi)
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez Komand » 15 gru 2012 12:56:12

A odpowietrzyłeś układ paliwowy po jego podłączeniu? Świece grzeją? Masz podłączony kabelek do zaworu paliwa w pompie wtryskowej?
Komand
 

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez Trzeci » 15 gru 2012 13:06:09

To tak.... przewód ten co jest na pierwszej fotce znalazłem u mnie z lewej strony silnika. Jak popatrzysz na lewa poduszkę to 10 cm niżej jest śruba na klucz minimum 24. Pomiędzy poduszką a ta śrubą jest ten kabel przykręcony do silnika poniżej pompy wspomagania(tam wchodzi i ginie pod nią), Od aku idzie masz ale w osłonie w dół . Co do pompy to nie podłaczaj jej na krótko do aku tylko sprawdź czy podczas rozruchu jest napięcie na jedynym kablu przykręconym do pompy. Tam idzie sygnał po przekręceniu kluczyka nie na stałe !!!! Co do regulacji pompy i motania to nie wiem co tam można namotać pompa zegarowa) a regulacja( dobra regulacja ) to tylko stół regulacyjny, Aby sprawdzić czy podaje paliwo poluzuj te metalowe sztywne przewody idące do wtrysków i kręć jak pocieknie to już jest nadzieja.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez RudeBoy » 15 gru 2012 13:26:04

jak coś to mam dostęp do TISa Opla i katalogu części..
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez sh0rty » 15 gru 2012 15:10:59

mały update, więc okazuje się że paliwa nie podaje mechaniczna pompka paliwa.. ktoś może mi na szybko powiedzieć który przewód zaciąga z baku a który pompuje? bo może oni to źle podłączyli...
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez bienias_75 » 15 gru 2012 15:58:41

Nie wiem jak można powiedzieć, który jest który. Oba mają tą samą średnicę. Zobacz który idzie do filtra i będzie wszystko jasne. Pompa też ma oznaczenie jak dobrze pamiętam.
Jak będziesz potrzebował pomocy z ustawieniem pompy to pisz - pomogę.
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez sh0rty » 15 gru 2012 19:23:18

już wiem, górny zasysa a dolny pompuje, nie wiem tylko jak to możliwe że pompa przed awarią silnika działała a teraz nie pompuje paliwa.. zaraz to wykręcę :]

-- Dodano 15 gru 2012 19:22:37 --

kolejny update
udało mi sie zreanimować pompke paliwa, trochę z niej leci i mam wrażenie że ten bolec za sprężynką jest jakoś za długi, ale nie ważne, nową zamówię.
Paliwo podaje i pompka i pompa wtryskowa bo odkręcając nakrętkę z jednego wtryskiwacza zalał się ropą, mam też wrażenie że po próbie odpalenia silnika w powietrzu unosił się zapach lekko przepalonej ropy ale nie było nic słychać w pracy silnika żeby coś zaskakiwał, co do świec żarowych to kontrolka się zapala, po jakims czasie gaśnie, zaczynam kręcić, a jak przestane kręcić to kontrolka od świec mruga
pytanie co teraz? i czy jak dotknę świec to powinny być ciepłe?
dodam że cała instalacja od intercoolera jest odkręcona, nie wiem czy to ma znaczenie ale piszę o tym.
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez Trzeci » 15 gru 2012 19:47:14

Z tym mruganiem to nie tak.... bo oznacza to że któras ze świec jest do bani.... Jedynie wykręcenie ich 4 i sprawdzenie wzrokowe daje 100% pewności
To że zalał się ropą po odkręceniu dopływu do wtryskiwacza oznacza że pompa podaje ale czy odpowiednie ciśnienie to musisz zmierzyć.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez sh0rty » 15 gru 2012 19:51:55

ok to jutro czeka mnie zabawa ze świecami
podpowiedz jeszcze jak zmierzyć to ciśnienie na wtryskiwaczach? nie bardzo mam specjalistyczne narzędzia i jedynie castorama żeby to kupić..
może lepiej wykręcić wtryski i sprawdzić czy psikają? jakby co mam też drugą pompę i wtryski i te sztywne przewody
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez Trzeci » 15 gru 2012 20:01:04

To nie będzie łatwe... u mnie nikt nie chce dotykać z mechaników mojego samochodu....Ale przeciez macie dobrego mechanika w łódzkiej zapytaj go co i jak może podjedzie do Ciebie.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez sh0rty » 16 gru 2012 13:33:07

sprawdziłem świece, wszystkie grzeją przy okazji sprawdzania świec wpadłem na pomysł jak sprawdzić czy wtryski puszczają paliwo do cylindrów, więc suche świece po sprawdzeniu włożyłem w dziurki, po czym odłączyłem przekaźnik od grzania świec i zakręciłem silnikiem, wyleciała spora mgiełka aż było ją widać z kabiny i po wyciągnięciu świec wszystkie były mokre (no przynajmniej tak na oko)
w związku z tym już nie wiem co robić...po nakrętkach widzę ze pompa ze starego silnika nie była odkręcania, a wiem że działała, także może wymienić te pompy i sprawdzić? chyba że ktoś ma jakiś inny pomysł?
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez Trzeci » 16 gru 2012 13:52:43

Paliwo podaje ale nie pali? może grzebali przy wałku rozrzadu lub zaworach ?? Tam nie ma elektroniki więc coś mechanicznego musi być. Niestety pomysły mi się kończą,
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez sh0rty » 16 gru 2012 17:51:06

rozrząd był wymieniany, bo były popękane te plastikowe ślizgi więc i łańcuch i ślizgi nowe, ale ciężko mi uwierzyć że źle go założyli .. chociaż wszystkiego można się spodziewać
dodatkowo był robiony szlif gniazd zaworowych bo były ponoć całe w nagarze i planowanie głowicy + nowa uszczelka głowicy

-- Dodano 16 gru 2012 17:50:46 --

rozrząd sprawdzony i jest poprawnie ustawiony

czy ktoś mi może podpowiedzieć w którym momencie pompa wtryskowa podaje paliwo? chodzi mi o moment położenia tłoka, czy w momencie podania paliwa tłok jest w pozycji ssania czy pracy?
dlaczego pytam, bo wymyśliłem że jeśli np poluzuję nakrętkę na wtryskiwaczu 1 cylindra i zakręcę wałem korbowym do momentu psiknięcia paliwa to będę wiedział o ile przestawiona jest pompa wtryskowa (zakładam że mechanik wyjmował ją w innej pozycji rozrządu niż na znakach i stad problemy z odpaleniem)
wtedy wymontuje pompę, ustawie rozrząd na znakach i zamontuje pompę co powinno dać mi na tyle dobre ustawienie że silnik powinien odpalić i wtedy mogę pojechać autem gdzieś dalej na regulację pompy ewentualnie samemu ją wyregulować jak tylko zdobędę ten czujnik zegarowy km-226..
tylko teraz nie wiem czy w momencie ustawienia rozrządu na znakach paliwo powinno być podane na 4 czy 1 cylinder??
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez Trzeci » 16 gru 2012 18:28:58

Km-226to jest tylko zawór ktory wkrecasz Zamiast sruby odpowietrzającej i w niego czujnik zegarowy nie kupisz go musisz go dobrac do pompy u mechanika
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez olszak1000 » 17 gru 2012 10:25:22

Czujnik zegarowy kupisz bez problemu 50zł ale gorzej z tzw.adapterem ,też jest do dostania za podobną cenę tyle że trzeba więcej szukać.Pompa do ustawienia skoro paliwo podaje i nie pali ,jeśli rozrząd ustawisz na znaki koło zamachowe na pierwszy tłok to po wyjęciu pompy na tej małej zębatce masz kropkę od strony nakrętki.Ta kropka musi być na wprost wyjścia na pierwszy cylinder,teraz nie pamiętam dokładnie ale chyba literka D.Po przewodach zobaczysz ,tak ustawiasz montujesz i musi gadać ,potem delikatne korekty co by nie kopcił i palił ładnie i bez czujnika się obejdzie.
olszak1000
 

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez sh0rty » 17 gru 2012 15:40:18

przestawiłem pompę , bo się okazało żę była w pozycji C a nie D, i po dłuższym kręceniu frotka wydała z siebie pierwsze tchnienia.. co prawda nie odpaliła tak do końca ale już kłęby dymu z siebie wyrzuciła więc juz chyba tylko korekra i celowanie w dobre ustawienia.. ale żeby nie było tak pięknie to stała się rzecz mega zła..
przestała mi podawać pompa paliwa, odkręciłem i się okazało że spadła podkładka od sprężynki i wygladało to tak
http://i50.tinypic.com/20i9big.jpg

no i próbująć tą podkładkę wyjąć... wpadła do środa !!
ktoś ma pomysł jak to wyciągnąć? trzeba rozbierać cały silnik?
czy to wpadło od strony rozrządu czy od strony korbowodu ??
może magnes na jakimś drucie i celować od góry rozrządu??? HELP !!!!
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez olszak1000 » 17 gru 2012 16:12:01

Faktycznie masz cyrki z tym autem,a ta podkładka wleci ci do miski olejowej szkody raczej nie zrobi ale jak chcesz wyjąć to najprościej odkręcić miske.
olszak1000
 

Następna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron